Kolejny etap dochodzenia, tym razem spróbowałem pójść w kierunku drgania elementów układu hamowania; pedału hamulca.
- wyłączenie ASR - problem wciąż ma miejsce;
- wyłączenie ESP - problem znika.
Podczas jazdy delikatnie kładąc nogę na pedał hamulca* zapobiegam "klikaniu" słyszalnemu na nagraniu. Zapobiegając "klikaniu", zapobiegam problemowi. Zastanawiam się, czy nie występuje luz na którymś elemencie, np. na zaciskach, który drgając, wpływa na prędkość któregoś z kół. Lub samo to, że pojawia się sygnał co wpływa na działanie ESP.
Dajcie znać, czy coś z tego ma według Was sens.
EDIT: klocki, tarcze, płyn hamulcowy wymieniane 3 tygodnie temu, zatem, jak sądzę, elementy bez wpływu na problem.
* zna ktoś może "luz" na pedale hamulca, tj. moment, w którym faktycznie dochodzi do hamowania? Co mam na myśli: załóżmy, że pedał hamulca ma zakres położenia 0-100, przy czym 0: tak, jak jest, 100: wciśnięty całkowicie w podłogę. W którym momencie klocki dotykają tarczy? Rozsądek podpowiada, że jest jakaś odległość między klockami a tarczą, więc najpierw musza się do siebie zbliżyć.
Poniżej film - te same drgania nagrane od strony pedałów.
Drgania_pedały.mp4