Skocz do zawartości

a3rooster

Użytkownik
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Samochód

  • Model
    Audi A3 8P
  • Rocznik
    2009
  • Silnik
    Benzyna
  • Pojemność
    1,6
  • Moc KM
    102
  • Nadwozie
    Sportback

Profile Information

  • Lokalizacja
    Oleśnica

Osiągnięcia a3rooster

  1. Ciąg dalszy: Po wizycie w kolejnym warsztacie ("Panie, nie ma błędów, wszystko jest ok") swoją uwagę przekierowałem na przekaźniki (te z grupy pod kierownicą). Aktualne założenia: - układ ESP sprawny (przy poślizgu zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami; problem występuje także po wyłączeniu systemu); - tarcze, klocki, zaciski, zawieszenie itd. sprawne (manualnie potwierdzone przez mechaników [sic, kilku], poza tym, w innych niż opisane warunkach elementy zdają się pracować bez zarzutu); - czujniki prędkości obrotu kół sprawne (po serii testów ich wskazania zdają się być poprawne, a co najmniej - zgodne); Uwagę przykuwają: - czujnik przyspieszenia poprzecznego - jego wskazania mogą nie być zgodne z rzeczywistością - do sprawdzenia; - przekaźniki pod kierownicą - na co wskazywałaby aktywacja błędu wibracjami. Dajcie znać, czy macie jakieś przemyślenia w tym temacie.
  2. Kolejny etap dochodzenia, tym razem spróbowałem pójść w kierunku drgania elementów układu hamowania; pedału hamulca. - wyłączenie ASR - problem wciąż ma miejsce; - wyłączenie ESP - problem znika. Podczas jazdy delikatnie kładąc nogę na pedał hamulca* zapobiegam "klikaniu" słyszalnemu na nagraniu. Zapobiegając "klikaniu", zapobiegam problemowi. Zastanawiam się, czy nie występuje luz na którymś elemencie, np. na zaciskach, który drgając, wpływa na prędkość któregoś z kół. Lub samo to, że pojawia się sygnał co wpływa na działanie ESP. Dajcie znać, czy coś z tego ma według Was sens. EDIT: klocki, tarcze, płyn hamulcowy wymieniane 3 tygodnie temu, zatem, jak sądzę, elementy bez wpływu na problem. * zna ktoś może "luz" na pedale hamulca, tj. moment, w którym faktycznie dochodzi do hamowania? Co mam na myśli: załóżmy, że pedał hamulca ma zakres położenia 0-100, przy czym 0: tak, jak jest, 100: wciśnięty całkowicie w podłogę. W którym momencie klocki dotykają tarczy? Rozsądek podpowiada, że jest jakaś odległość między klockami a tarczą, więc najpierw musza się do siebie zbliżyć. Poniżej film - te same drgania nagrane od strony pedałów. Drgania_pedały.mp4
  3. Forumowicze, podczas jazdy z większą (>50kmh) prędkością na wertepach (dziurawa droga, kostka, łaty itp.) zaczyna coś klikać/zgrzytać (jak na filmiku). Częstotliwość tego klikania rośnie wraz ze wzrostem intensywności takiej jazy (prędkość, wertepy), aż kontrolka ESP zaczyna migać. Mechanicy, elektrycy nie widzą usterki: "jeździć, aż się zepsuje, wtedy będziemy naprawiać". Macie może choćby wskazówkę, gdzie można szukać problemu? Jak wykonać kilka prostych testów, by wykluczyć... cokolwiek? Dzięki za chwilę uwagi Audi_click.mp4
  4. Witam, Daniel, A3 8P, całkiem stare, nie styrane, 1,6 benzyna. Trzymam kciuki za małe spalanie!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie