Skocz do zawartości

pawlak81

Użytkownik
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Samochód

  • Model
    Audi A4 B6
  • Rocznik
    2004
  • Silnik
    Diesel
  • Pojemność
    1,9
  • Moc KM
    131
  • Nadwozie
    Avant

Osiągnięcia pawlak81

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. W końcu znalazłem czas na logi swojej turbiny - grupa 011. Bardzo proszę o ich ocenę: Statyczne http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64080.html Dynamiczne http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64076.html Co do statycznych to chyba skopałem coś, więc proszę o analizę dynamicznych. Przetestowałem jeszcze dynamicznie grupy 003-EGR i 004-POMPA, i przy okazji jakby się mógł ktoś o nich wypowiedzieć, wiem że to nie temat, ale jak już ktoś analizuje to może to nie problem dla niego: 003 http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64077.html 004 http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64075.html
  2. OKI. Dotarło do mnie. Tylko się zastanawiam po co ten EGR skoro się go zaślepia? Po co on jest i czy zaślepienie go nie spowoduje jakichś efektów ubocznych, przecież po coś to wymyślili?
  3. no ok, teraz wszystko zrozumiałem. Dzięki wielkie. A powiedz mi czy to przeganianie od czasu do czasu może wpłynąć na przeczyszczenie chociaż trochę kolektora dolotowego? Czy jeżdżąc po trasie trzymając prawie cały czas auto na wyższych obrotach ten nagar na koloktorze będzie się mniej osadzał?
  4. Nie bardzo rozumiem twojej wypowiedzi adamas, możesz to rozwinąć. Nagar z EGR-u jest czyszczony i gdzie on w końcu leci, na wydech czy do silnika? Wyjaśnij stwierdzenie "ze szczęścia lewą nogą się przeżegnałem", bo nie łapie. Było tak zasyfione czy tak czyściutko że byłeś szczęśliwy. Z tą ekologią i silnikiem to też nie łapie. Ja rozumiem to tak, że albo dbam o silnik i go od czasu do czasu przegonie ale niestety kosztem ekologii, albo odwrotnie tak? Czyli w końcu co, dla dobra silnika warto go przeganiać, co będzie korzystne dla turbiny i EGR i raczej do silnika nic nie doleci tak??
  5. No widzisz, a kumpel właśnie mi powiedział, że jemu jakiś tam mechanik powiedział że ten nagar z turbiny idzie do silnika. No to ja już nie wiem, ja się nie znam, więc kto ma rację? Ja jeżdżę na motulu, więc ten wariant u mnie też już odpada. Ok, z tymi logami się postaram jakoś zrobić.
  6. No nie jest, zwłaszcza że nie było tego dźwięku wcześniej, stąd moje obawy czy to na pewno musi być kwestia przyzwyczajenia. No nic, na razie będę starał się z nim oswoić, ale jak mówisz, nie jest to łatwe, psuje cały urok dźwięku diesla. Może jednak ktoś jeszcze się wypowie w tej kwestii z podobnymi objawami, któremu udało się wyleczyć na dłużej te objawy. Ja postaram się zrobić te logi statyczne i dynamiczne i zamieszczę je tu, ale póki co nie mam kiedy.
  7. Chciałbym wrócić do tematu tego przegonienia czasami ostrzej turbo. Powiedzcie czy to bezpieczne w przypadku roczników starszych np 2004. Bo opinie są różne. Jedni mówią że owszem, można przeganiać auto ale jak wiemy że turbina była odpowiednio użytkowana, lub auto lub turbina jest młoda. Jakbym mógł prosić o wypowiedzenie się w tej kwestii. Czy to tzw czyszczenie turbo, przedmuchanie, nie spowoduje że jakiś syf dostanie się gdzieś dalej? Stosujecie takie zabiegi? Odczuwacie jakieś efekty? Jak często coś takiego robicie i czy nie ma powodu do obaw? Ja sam przegoniłem tak auto ostatnio, ale ten dźwięk nie ustał, może jest trochę cichszy, ale to może być tylko złudzenie, bo po przegonieniu nie miałem okazji nim jeździć, a po samym przetarciu autostrady mogłem troszkę przygłuchnąć.
  8. Jeszcze jedno. Te duże rozbieżności między oboma ciśnieniami to jakiego rzędu powinny być, żeby stwierdzić że coś nie tak. Na załączonych logach różnica pomiędzy ciśnieniami wynosi ok 140 a miejscami nawet 300 (nie mówię o początkach odczytu gdzie jest ponad 500), i rozumiem że to jest ok? To przy jakiej różnicy nie będzie ok?
  9. Ok, to ja również zrobię swoje logi i też je zamieszczę z prośbą o opinię. Jeszcze się odezwę, więc proszę tematu nie zamykać.
  10. prosiłbym jakieś szczegóły tego przegonienia auta na nafcie? Jak to zrobić, co to da, i jak często to robić? Nie chciałbym tym zabiegiem czegoś pogorszyć, dlatego wolę się dopytać. Wracając do tematu, rozumiem że ten dźwięk raczej nie powstaje z winy N75, tylko raczej turbiny i rozumiem, że póki nie ma innych objawów, auto nie traci mocy, nie kopci, oraz logi wyglądają tak jak zamieszczone to na razie nie ruszać tak? Zobaczymy te logi statyczne, o ile zostaną wstawione i wtedy jeszcze będę prosił o opinię.
  11. No i co , nikt więcej się nie wypowie. Mile widziane kolejne opinie na temat logów, oraz czy faktycznie turbo jest przeładowywane, i co to może oznaczać? Krótko mówiąc, czy z logów wynika że turbinka już nie pracuje jak należy, czy raczej jeszcze nie wiadomo co może być nie tak. Czy turbo nadaje się do naprawy? Czy logi mogą świadczyć o tym, że te dźwięki są właśnie od turbo? Można z tym jeździć, czy raczej lepiej to naprawiać. Parę postów wcześniej ktoś napisał, że ludzie wymieniają N75 (apropo co to jest N75 i za co odpowiada) naprawiają turbo a po jakimś czasie znowu to wraca? Czy to może byś wada fabryczna tych samochodów, podobnie jak często powtarzający się problem parujących lamp przednich w tym aucie, które zresztą i mnie dotknęło.
  12. Przyłączam się do prośby o interpretacje załączonych przez kolegę logów. Co można z nich wywnioskować? Przydałby się mały instruktarz jak je czytać i jak wyciągać wnioski.
  13. Mam dokładnie to samo. Jadąc, przy wzroście obrotów w granicach tak koło 1000 - 1600 również to słychać. Ja też planuję robić logi, ale skoro to to samo to chętnie poczekam na wyniki twoich logów i ocenę ich.
  14. Witam. Mam na imię Łukasz i jestem z Krakowa. Od listopada 2010 jestem posiadaczem audi A4 B6 Avant 1,9 TDI z 2004 w wersji s-line. Mam nadzieję że będzie nam się dobrze wymieniało informacjami na temat problemów oraz innych doświadczeń związanych z użytkowaniem Audi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie