Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka. Interesują mnie szczegółowe informacje jakie są odległości do pompowtryskiwaczy od bloku głowicy. czy ma ktoś dane serwisowe?silnik 1,9TDI 130km kodAVF

Opublikowano (edytowane)

Witam. Oto info , które cię interesuje.. Poniżej instrukcja zamontowania PD.

Pompowtryskiwacz ze starą nakrętką zaworu elektromagnetycznego

Wymiar „a“

Cylinder1 - 332,2 ± 0,8 mm

Cylinder2 - 244,2 ± 0,8 mm

Cylinder3 - 152,8 ± 0,8 mm

Cylinder4 - 64,8 ± 0,8 mm

Dołączona grafika

Pompowtryskiwacz z nową nakrętką zaworu elektromagnetycznego

Wymiar „a“

Cylinder1 - 333,0 ± 0,8 mm

Cylinder2 - 245,0 ± 0,8 mm

Cylinder3 - 153,6 ± 0,8 mm

Cylinder4 - 65,6 ± 0,8 mm

Dołączona grafika

t Podczas montażu nowego pompowtryskiwacza musi zostać wymieniona również należąca do niego śruba regulacyjna w dźwigience zaworowej. t Podczas każdej pracy wymagającej regulacji pompowtryskiwacza wymienić śrubę regulacyjną w dźwigience zaworowej i sworzeń kulisty pompowtryskiwacza. t W przypadku starszej wersji napędu pompowtryskiwaczy nanieść smar -G 000 100- na powierzchnie współpracujące pomiędzy sworzniem kulistym i śrubą regulacyjną. t Nowe pompowtryskiwacze są dostarczane z pierścieniami uszczelniającymi typu o-ring i uszczelką termiczną. – Jeśli montowany jest ponownie stary pompowtryskiwacz, należy wymienić pierścienie uszczelniające typu o-ring i uszczelkę termiczną – Przed zamontowaniem pompowtryskiwacza sprawdzić prawidłowość osadzenia trzech pierścieni uszczelniających, uszczelki termicznej i pierścienia zabezpieczającego. Pierścienie uszczelniające nie mogą być skręcone. – Naoliwić pierścienie uszczelniające i włożyć ostrożnie pompowtryskiwacz w otwór w głowicy silnika. – Wsunąć pompowtryskiwacz równomiernie naciskając, aż do oporu w osadzenie głowicy silnika. –

Włożyć element napinający w boczną szczelinę pompowtryskiwacza. Jeżeli pompowtryskiwacz nie jest ustawiony prostopadle do elementu napinającego, śruba mocująca może się poluzować i może dojść do uszkodzenia pompowtryskiwacza lub głowicy silnika. – Ustawić pompowtryskiwacz w następujący sposób. – Wkręcić nową śrubę mocującą w element napinający na tyle, aby pompowtryskiwacz mógł się jeszcze lekko obracać. – Ustawić teraz pompowtryskiwacz prostopadle do gniazda łożyska wałka rozrządu. – Sprawdzić za pomocą suwmiarki (zakres pomiarowy co najmniej 400 mm) wymiar „a“ od zewnętrznej krawędzi głowicy silnika do zaokrąglonej powierzchni pompowtryskiwacza

Stopniowe wprowadzanie pompowtryskiwaczy z nową nakrętką zaworu elektromagnetycznego. Mieszany montaż jest dopuszczalny z uwzględnieniem wymiaru „a“. Patrz wyżej :cigar:

W razie potrzeby ustawić pompowtryskiwacz i dokręcić śrubę mocującą w następujący sposób: 12 Nm i obrócić dodatkowo o 270° (3/4 obrotu) (dodatkowy obrót może następować w kilku etapach). – Włożyć oś dźwigienek zaworowych i dokręcić nowe śruby mocujące w podany dalej sposób. – Dokręcić ręką najpierw wewnętrzne, a potem obie zewnętrzne śruby. Dokręcić następnie w takiej samej kolejności momentem 20 Nm i obrócić dalej o 90° (1/4). – Nałożyć czujnik zegarowy na śrubę regulacyjną pompowtryskiwacza, jak pokazano na rysunku. – Obracać wał korbowy zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, aż rolka dźwigienki zaworowej znajdzie się na szczycie krzywki napędowej. Strona rolki -strzałka A- znajduje się w najwyższym punkcie, czujnik zegarowy -strzałka B- znajduje się w najniższym punkcie. – Wyjąć czujnik zegarowy. – Obracać teraz śrubę regulacyjną w dźwigience zaworowej przeciwnie do siły nacisku sprężyny pompowtryskiwacza, aż będzie wyraźnie odczuwalny opór (pompowtryskiwacz znajduje się w położeniu krańcowym). – Obrócić z powrotem śrubę regulacyjną z położenia krańcowego o 180°. – Przytrzymać śrubę regulacyjną w tym położeniu i dokręcić nakrętkę zabezpieczającą momentem 30 Nm. – Podłączyć wtyczkę zespołu pompowtryskiwacza i zamontować pokrywę głowicy silnika i osłonę paska rozrządu.

Dołączona grafika

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie