Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Sprowadziłem sobie niedawno A4 z niemiec. 2.0 TDI 170KM 2007r. Jako, że troche kopci nawet jak złapie temperature (nie na ciemno), podjechałem do mechanika, żeby sprawdził czym jest to spowodowane. Na kompie wyszło, że zawór ERG może być tego powodem. Teraz mam pytanie. Po 1 czytałem coś, że można to zaślepić i pominąć. Jak to z tym jest? Co bym musiał dokładnie zrobić? Po 2 czy jest opcja, żeby go odkręcić i przeczyścić jakimiś specyfikam i czy to pomoże...? Po 3 GDZIE ON WOGóLE JEST UMIEJSCOWIONY, jak go znaleść itp? Jeśli można, prosiłbym o w miare dokładny opis (zdjęcie BARDZO mile widziane). Z góry dzięki za udzielone odpowiedzi/podpowiedzi i inna pomoc.

@EDIT

Silnik BRD

Edytowane przez pawel.1988
Opublikowano

ELo

Na oczy nie widziałem twojego silnika, więc nie powiem gdzie dokładnie znajduje się, wspomniany EGR.

Jest to zawór trójdrożny, łaczący wydech z dolotem. Zainstalowany jest, na rurze powietrza za przepływomierzem i może być wszędzie.

Co do zaślepiania ilu kierowców tyle opinii, poszperaj w internecie, poczytaj i zdecyduj sam co zrobisz. Ja osobiście jestem przeciwny i nie praktykuję tego typu "ulepszeń"

Przy odrobinie wiedzy mechanicznej jestes w stanie sam sobie wyczyścić lub wymienic tą zabawkę.

Pzdr

Opublikowano

To na razie poruszmy temat czyszczenia. Tz chodzi mi głównie o to, czy DOBRE wyczyszczenie daje w miarę podobny efekt co zakup nowego EGR-a? Opłaca się z tym bawić, czy "zabrudzenia" jakie tam są, są na tyle trwałe, że efekt będzie mizerny...? Są jakieś specjalne specyfiki którymi się to czyści, czy wedle uznania, byleby działało?

Jak ktoś ma taki silnik jak ja to ponawiam oczywiście prośbę o foto z pierwszego posta :>

Opublikowano (edytowane)

Witam. Taki zawór Egr jest przymocowany do kolektora ssacego na jego "końcu". Kolektor ssący wiesz gdzie jest.

Tu masz wszystko http://www.auditimes.pl/topic/811-lokalizacja-czujnikowsterownikow-elementow-wykonawczych/

Egr wyglada tak

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Trzeba Wykręcić śruby -1 … 5- i zdjąć zawór recyrkulacji spalin -N18-/potencjometr recyrkulacji spalin -G212- razem z silnikiem klapy w kolektorze ssącym -V157-.

Do czyszcenia polecam skuteczne środki do mycia części samochodowych np Dimer. Przyda sie szczoteczka do zebów i rękawiczki, bo domyć rączki później nie sposób. Robótka w miarę prosta potrzeba klucz imbusowy chyba 6 lub 5 . Taki sam zawór jest w motorach 140KM. Miałem przyjemność cos takiego wymieniać. Zaslepienie tego zaworu metoda "blaszki" bedzie Ci zaraz sygnalizować na desce "checkiem". Także polecam czyszczenie lub wymianę na nowy. To kopcenie to nie wyglada mi na Egr-a. Zawór posiada kostkę elektryczna ,która proponuje Ci odpiąć i zobaczyc czy będzie Ci kopic po jej odpięciu. Oczywiście Ci sie zapali kontrolka silnika (bez obaw) ale zgaśnie jak podłaczysz spowrotem. Masz jakieś inne dolegliwości niz kopcenie? np poszarpywanie silnikiem w zakresie 2000-2500 obr/min ?

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Co do innych dolegliwości, to samochód ma moim zdanie mało mocy przy około 1500 obrotów. Jak się wkręci i odpali turbina to idzie miodzo, ale np jak mam 2gi bieg i 1500 to coś za słabo idzie. Ojciec ma Passata 140KM z 2007 i zbiera się na takich obrotach dużo lepiej. Wcześniej miałem mercedesa C-klase 116KM i też moim zdaniem było lepiej. Oczywiście mówię tylko o niskich obrotach. Do tego jak stoję sobie w miejscu to czuje, że "drgania" nie są równomierne. Powiedzmy, że raz na pare sec "drgnie" troszkę mocniej. Stawiam na wtryski, ale mam nadzieję, że to tylko kwestia regulacji.

@edit

Wyjąłem go ;] Teraz etap czyszczenia. Mam tylko pytanko. Jak bardzo powinno "otwierać się" (czytaj: ruszać) miejsce zaznaczone strzałką. U mnie tą blaszką mogę ruszyć ze ~2mm. Tak powinno być? Bo patrząc na to, wygląda jakby miało się otwierać dużo bardziej...

Dołączona grafika

Edytowane przez pawel.1988
Opublikowano

Zawór sie "obraca" wzdłuż osi tego "pręta" Trzeba obrócić ale to raczej małoprawdopodobne... Ja go obracałem po zdjęciu tej czarnej pokrywki mechanizmu "obracającego". Warto rozebrac i sprawdzić stan plastkowych "trybek". Przy okazji....

  • Upvote 1
Opublikowano

Zawór już wyczyszczony itp. Sprawa tego otwierania się zaznaczonego elementu nie aktualna, wszystko gra. Niestety nie pomogło to i objawy z 1 postu są nadal.

Czy ktos posiadający ten silnik może się wypowiedzieć jak to jest z przyśpieszeniem powiedzmy na 3cim biegu gdy mam 1500 obrotów i dam gaz opór? U mnie jak się nie wkręci na wyższe obroty (troche ponad 2000) to zachowuje się jakby miał 80KM... Wydaje mi się że to coś z wtryskami. Dziś jade do mechaniora, żeby go pod kompa podłączył to może dowiem się więcej ;/

Opublikowano

Zrób najlepiej logi dynamiczne i statyczne. Sprawdz czy turbina dobrze "ładuje"

Opublikowano

Sprawa mocy na niskich obrotach oragnieta. Jednak to wina zaworu była. Teraz niech jakiś specjalista powie mi jak to jest z tą regulacją kątów wtrysków w tym aucie. Jak to się robi itp, żebym wiedział o czym rozmawiam z mechanikiem xD

Opublikowano

Kąt synchronizacji PD. Jeśli mechanik nie wie co to jest to gdzie ty jeżdzisz? . Sprawdzamy Vag iem patrząc na wskazania ostatniego bloku w grupie 004 przedział jest od -3 do +3 wymagany jednak 0. Kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem silnika ustawia się za pomocą regulacji położenia koła pasowego wałka rozrządu. Koniec OT. :nono: bo temat dotyczy zaworu Egr

  • Upvote 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie