yopuss Opublikowano 17 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Witam!!!Zakupiłem dzisiaj nowy filtr powietrza, ale nie wiem jak go wymienić. Z kabinowym nie miałem problemu, ale w tym wypadku nawet nie wiem gdzie się znajduje. Proszę o pomocpozdawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeżu Opublikowano 17 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 (edytowane) Jaki filtr kupileś? (firma) Wymiana jest naprawde prosta!!!! 4-cylindrowe silniki 1,9 l TDI i 2,0 TDI: – Wykręcić śruby -strzałki-. – Wymontować prowadnicę powietrza -2-. – Poluzować obie śruby -1-. – Wyjąć z mocowania górną część obudowy filtra i odchylić na bok w stronę silnika. – Wyjąć stary wkład filtra. – Wyczyścić obudowę filtra i zamontować nowy wkład filtra. – Pozostałe czynności montażowe odbywają się w odwrotnej kolejności. I kilka waznych wskazówek... * Jeśli wkład filtra powietrza jest mocno zabrudzony lub przemoczony, drobiny brudu albo wilgoć mogą dostać się do miernika masy powietrza -G70- i zafałszować zmierzoną wartość masy powietrza. Prowadzi to do braku mocy, ponieważ obliczana jest mniejsza dawka wtrysku. * Stosować zawsze oryginalny wkład filtra powietrza * Króćce węży i węże układu doładowania powietrza przed montażem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru. Podczas montażu nie stosować żadnych środków ślizgowych zawierających silikon. * Obudowy filtra powietrza koniecznie muszą być czyste. * Zabezpieczyć wszystkie węże łączące obejmami węża, w stanie odpowiadającym produkcji seryjnej → Katalog części ETKA * Podczas przedmuchiwania obudowy filtra powietrza sprężonym powietrzem należy zwrócić uwagę na następujące punkty: aby uniknąć zakłóceń w działaniu, przykryć istotne podzespoły silnika prowadzące powietrze (np. miernik masy powietrza, przewody ssące itp.) czystą szmatką. * Sprawdzić, czy wąż odprowadzający wodę w dolnej części filtra powietrza nie jest zabrudzony ani zaklejony (w razie konieczności oczyścić). * Sprawdzić miernik masy powietrza i wąż prowadzący powietrze (po stronie czystego powietrza) pod kątem pozostałości soli, brudu i liści. * Sprawdzić, czy odcinek prowadnicy powietrza od poprzecznego pasa nadwozia do obudowy filtra powietrza nie jest zabrudzony i czy nie ma w nim liści. * Podczas montowania wkładu filtra powietrza zwrócić uwagę na centralne nałożenie go w zamocowaniu w dolnej części filtra. * Ostrożnie nałożyć górną część filtra na jego dolną część nie używając dużej siły. Należy przy tym uważać, aby górna część filtra powietrza nie została nałożona ukośnie na wkład filtra powietrza (zwrócić uwagę na krawędź uszczelniającą wkładu filtra powietrza) * Zwrócić uwagę na prawidłowe zamocowanie węża prowadzącego powietrze na mierniku masy powietrza -G70-. Edytowane 17 Maja 2012 przez Jeżu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yopuss Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Dzięki filtr już założony, a kupiłem BOSCH-a suchy, myslałem o K&N mokrym, ale z własnego doswiadczenia (motocykle) wiem, że jest tonieopłacalne, parę koni wiecej, a więcej syfu trafia do silnika i częściej go trzeba czyścić. Na plus to, że wystarczają na 100kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi