stanlej Opublikowano 24 Listopada 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2012 widziłem juz A3 A4 mercedesy i bmeki które z długich mają zrobione swiatła dzienne wiem że sa moduły na alegro ale może jest opcja gdzies ukryta tak jak na linku
fred Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam! Jest to do zrobienia zarówno w zwykłych reflektorach H7+H7 jak i Bi-xenonach z dziennymi tym bardziej !Należy posiadać program diagnostyczny i zakodować.(w Łodzi i okolicach służę pomocą)Ja posiadam oryginalny VCP+K i za pomocą niego zakodowałem światła dzienne w reflektorach halogenowych H7+H7.Aktualnie mam dzienne w długich z najniższą dostępną mocą 51% 28W (regulacja od 51% do 100% mocy) przy czym w oryginale było ustawione 90% 49,5W pewnie tak dla bezpieczeństwa bo i różne tanie wynalazki H7 mamy w marketach.Musimy pamiętać, że w Audi A4 B7 analogicznie Seat EXEO brak jest pomocnego długiego kodowania!Włączanie świateł typu Skandynawskiego:Światła Skandynawskie to te, które uruchamiają się z przodu i z tyłu wraz z podświetleniem deski rozdzielczej naraz - innymi słowy nie musimy pamiętać o ich uruchamianiu.Opcja 1 Światła Skandynawskie na stałe po przekręceniu kluczyka w II położenie.a) W programie diagnostycznym VAG VCP+K moduł BSG(09) + Kodowanie i wybieramy rodzaj reflektorów jako ŚWIATŁA HALOGENOWE Z DZIENNYMI jeśli oczywiście posiadamy zwykłe lampy H7+H7 (inaczej nic nie ustawimy !!!) Wybieramy - KRAJE SKANDYNAWSKIE - kodujemy i już mamy światła włączone co jednocześnie sygnalizuje dioda zielona na włączniku świateł (mimo ustawienia włącznika świateł w położeniu "0")WADA!! Brak możliwości zgaszenia oświetlenia przy pracującym silniku lub przekręceniu kluczyka w poz. IIOpcja 2Jeśli zapragniemy mieć światła dzienne zamiast długich w zwykłych reflektorach H7+H7 (wewnętrzna strona reflektora) tak jak to bywa w lampach Bi-xenonowych z dziennymi, wówczas:a) W module centralnej elektryki BSG(09) + Kodowanie i wybieramy ŚWIATŁA BI-XENONOWE Z DZIENNYMI mimo posiadania reflektorów halogenowych H7+H7 Pozostawiamy światła dla regionu EUROPA i RESZTA ŚWIATA ponieważ ustawienie regionu Kraje skandynawskie w tym przypadku nic nie zmienia. - Kodujemy i wychodzimy z kodowania.c) Będąc cały czas w BSG (09) należy w opcji Dopasowanie - ustawić moc świateł dziennych.od 51% do 100% i tu w zupełności wystarczy 51% !!Efekt: Włącznik świateł w pozycji 0 - przekręcamy kluczyk w pozycję II lub odpalamy silnik - światła dzienne w długich świecą !! Lepsza zabawa jest z włącznikiem świateł z opcją AUTO !Światła same się zmieniają na mijania zależnie od natężenia oświetleniaTak więc mamy światła dzienne w długich z mocą 51% 28WWADA 1: Tych świateł nie możemy zgasić nawet hamulcem ręcznym!! tak jak to jest np w Skoda Octavia IIWADA 2: Nie posiadamy tradycyjnych świateł Drogowych / DługichWADA 3: Krótka sygnalizacja świetlna (tzw. migawka światłami) odbywa się za pomocą świateł Mijania - granatowa kontrolka świateł długich wyświetla się na zegarach jak zawsze w takim przypadku!Zmiana ustawień regionu USA/KANADA w BSG (09) powoduje zapalenie się dodatkowo pozycyjnych w kierunkowskazach przy opcji włącznika świateł na AUTO lub świateł mijania (w pozycji O jest ok) co mogło by spowodować utratę dowodu rejestracyjnego !Ciekawa opcja występuje także przy ustawieniu regionu KANADA gdzie dzienne zapalają się w HALOGENACH PRZECIWMGŁOWYCH !!! ale efekt psuje nieszczęsny pozycyjny w kierunkowskazach Postaram się znaleźć opcję całkowitego przyciemnienia pozycyjnych w kierunkach tak, jak to bywa przy długim kodowaniu gdzie wystarczy zaznaczyć odpowiedni Bajt a w nim odhaczyć lub zaznaczyć odpowiedni Bit.Na koniec możemy zaaplikować zamiast zwykłych halogenów H7 - LEDOWE H7Wystarczy wyłączyć kontrolę oświetlenia TYPU ZIMNEGO przez co unikniemy komunikatów o przepalonej żarówce!Zaoszczędzimy kolejne Waty ( 2 x 7,5W na LED =15W)Pozdrawiam - FREDPonadto przesyłam ciekawe materiały dzięki którym się wzorowałemhttp://www.a4-klub.pl/archiwum/index.php?topic=157734.0http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?44762-Ciekawe-kodowania-za-pomoc%B1-VAG-VCDS Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez fred 1
Jeżu Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Zadam pytanko czy te ustawienia świateł drogowych ze zmniejszona mocą jako DRL są jak najbardziej zgodne z "prawem" ? Co w przypadku kontroli drogowej? Chyba mandacik jak nic jak trafisz na kumatego policjanta......i drugie a co z diagnozą typu "ciepłego" jak zapalisz leda 7.5W zamiast 55W żarówki. Zastosowałeś to rozwiązanie u siebie?Pozatym widziałeś jak świeca ledowe H7, gdzie tu granica światła/cienia? Absurd....jak dla mnie.... i jeszcze bez soczewki.....w reflektorze... Porządne DRL z homologacją za przynajmniej 120-150zł i jest efekt.... jak brak ori DRL oczywiście.... Sorki ale jestem sceptycznie nastawiony na tego typu "działania" Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez Jeżu 1
fred Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) Masz rację Jeżu !Aby opcja świateł dziennych w lampach halogenowych H7 + H7 w Audi A4 B7 była zupełnie legalna, pomijając opcję świateł skandynawskich - światła POWINNY zapalać się (tak jak to jest np. w Skodzie Octavia II) jako SAME MIJANIA bez pozycyjnych oraz bez podświetlenia deski rozdzielczej i świateł z tyłu ! Inne działania typu DZIENNE W DŁUGICH poprzez kodowanie lub aplikację modułu z Allegro za 60zł JEST NIELEGALNA !!! Pragnę przypomnieć że oryginalne światła DRL w lampach Bi-xenonowych posiadają INNE ODBŁYŚNIKI REFLEKTORA !!! Inaczej jest ze światłami długimi. One mają za zadanie oświetlać drogę w nocy na dużą odległość !!! Nawet mimo znacznego obniżenia mocy świecenia !!No cóż, użytkownik "staniej" zadał pytanie " jak zrobić światła dzienne z długich i otrzymał odpowiedź. Choć Dzienne w długich nie są Dziennymi a tym bardziej Skandynawskimi !Przypomniałem co to są światła skandynawskie a także przytoczyłem zalety jak i wady takiego rozwiązania. Posiadaczy oryginalnych lamp Bi-xenonowych informuję iż podmiana żarówek zwykłych na LED bez przełączenia diagnozy typu ciepłego na zimną niesie za sobą komunikat o przepalonej żarówce!W takim przypadku należy użyć oświetlenie LED CAN BUS lub zastosować opornik/rezystor. Tematu nie zamykam !Postaram się dowiedzieć w jaki sposób włączyć same mijania z obniżoną mocą! TAKA OPCJA BĘDZIE ZUPEŁNIE LEGALNADla tych, którzy lubią robić z samochodu "choinkę" zapraszam do zakupu lamp DRL LED byle z homologacją (osram / philips / hella / samsung)Tym, którzy pragną odblokować opcję samych mijania ze zmniejszoną mocą w ciągu dnia PROSZĘ O CIERPLIWOŚĆ !!Pozdrawiam - FRED " Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez fred 2
Marcellus Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Włączanie świateł typu Skandynawskiego:Światła Skandynawskie to te, które uruchamiają się z przodu i z tyłu wraz z podświetleniem deski rozdzielczej naraz - innymi słowy nie musimy pamiętać o ich uruchamianiu.Opcja 1 Światła Skandynawskie na stałe po przekręceniu kluczyka w II położenie. na pewno podświetla się też deska ? u siebie zauważyłem podświetlenie tylko wskazówek, deska się nie podświetla chyba, że obniżenie mocy świateł mijania do 51% powoduje też osłabienie podświetlania deski (w dzień ciężko to dostrzec) ?Szkoda, że świecą pozycyjne przód i tył w tym trybie, liczę, że uda Ci się to jakoś obejść
fred Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Jeśli masz tryb AUTO, to w dzień tryb dziennych może nie podświetlać deski - tak jest u mnie. Będąc w trybie typowych dziennych przy Bi-xenonach zauważyłem też, że system włączy światła mijania mimo słonecznej pogody wtedy, gdy kropi deszczyk lub dłużej użyjemy spryskiwaczy szyby przedniej. Na 5-10 minut w dzień nawet słoneczny będziemy jechać na światłach mijania!Wczoraj w serwisie Audi Bursiak na Pabianickiej w Łodzi otrzymałem informację, że NIE DA RADĘ włączyć typowych dziennych w A4 B7 (same mijania tak jak w Octavi II) Na razie ustawiłem światła dzienne Skandynawskie - światła mijania na 51% ale.......postaram się wyłączyć pozycyjne przód i tył. Ta opcja jest jak najbardziej legalna! Druga opcja choć nielegalna - światła region Kanada czyli dzienne z przeciwmgłowych włączają się z pozycyjnymi przód i tył (przód dodatkowo z żółtymi postojowymi) - też postaram się całkowicie wyłączyć pozycje przód i tył.Pozdrawiam - FRED Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez fred
fred Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Sprawdziłem podświetlenie deski przy dziennych - faktycznie NIE ŚWIECĄ !
Marcellus Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Sprawdziłem podświetlenie deski przy dziennych - faktycznie NIE ŚWIECĄ ! dokładnie, generalnie jak ktoś nie ma słabego aku to opłaca się włączyć ten tryb, oszczędność prądu na światłach mijania i braku podświetlonej deski, gdyby jeszcze tak te pozycyjne wyłączyć ...
adam2130 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Ja dziś zrobiłem za pomocą "polski vag 4.9- centralna elektryka - przekodowanie - nr.21- zatwierdź" mam teraz długie po włączeniu zapłonu jako dzienne i nic po za tym się nie świeci tylko nie wiem jak to teraz cofnąć , albo zmniejszyć procentowo jak by ktoś wiedział to prosze o odpowiedź aaa i jeszcze nie ma długich Edytowane 11 Maja 2013 przez adam2130
wojtcem Opublikowano 12 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2013 ja mam wersje B7 USA - wyłączyłem światła mijania - ustawiłem skandynawskie, ale bardziej odpowiadała by mi opcja zapalonych halogenów jako dziennych więc czekam na odkrycie takiej opcji Pozdro
Marcellus Opublikowano 4 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2013 Na razie ustawiłem światła dzienne Skandynawskie - światła mijania na 51% ale.......postaram się wyłączyć pozycyjne przód i tył. Ta opcja jest jak najbardziej legalna!
Jeżu Opublikowano 4 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2013 (edytowane) długie kodowanie to tylko funkcja samego programu nieprawda bzdura totalna (wiadomo że korzystamy z klonów w wersji 10- w górę by móc się połączyć z każdym sterownikiem w każdym aucie grupy vag ) To czy robimy krótkie czy długie zależy od sterownika do którego logujesz sie i robisz kodowanie....W B7 nie ma takiego długiego kodowania 09 (robisz to za pomocą ciągu pięciu cyfr) natomiast jak jest już np 30 bit Bordnetz wtedy mamy pole do popisu.... (zobaczcie jaki długi jest ciąg cyfr) i można w każdym bajcie zaznaczyć lub odznaczyć dany bit ale te screeny zapodałem z mojego Vw gdzie kodowanie 09 czy 46 tak się odbywa (obojętnie czy 10.6 czy 11.2 czy jeszcze młodszy) Edytowane 4 Czerwca 2013 przez Jeżu 2
Marcellus Opublikowano 5 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2013 długie kodowanie to tylko funkcja samego programu nieprawda bzdura totalna (wiadomo że korzystamy z klonów w wersji 10- w górę by móc się połączyć z każdym sterownikiem w każdym aucie grupy vag )
anthrax00001 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) WItam U mnie po ustawieniu trybu skandynawskiegoświecą tylko światła pozycyjne, co zrobić, żeby świeciły światła mijania? W Headlights mam tylko opcje 0 - Halogen i 1 - Xenon (u mnie są halogeny)a w Country od 1 do 4 (1- Reszta, 2 - Skandynawia, 3 - USA, 4 - Kanada) Proszę o pomoc, poniżesz info o module jaki mam Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl Part No: 8E0 907 279 Component: int. Lastmodul RDW 0510 Coding: 00001 Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez anthrax00001
Jeżu Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) Jakie kodowanie zrobiłeś? Powinno być takie z wer skand. Coding: 00002. Nie działa? Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez Jeżu
anthrax00001 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2015 No właśnie jak pisałem włączają się pozycyjne zamiast mijania
Virilis Opublikowano 5 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2016 Witam... Macie może jakiś namiar do kogoś kto takie przeróbki potrafi zrobić w WLKP lub Kuj pom ??? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi