Skocz do zawartości

jak zrobic swiatła dzienne z długich tzw skandynawskie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Witam!
Jest to do zrobienia zarówno w zwykłych reflektorach H7+H7 jak i Bi-xenonach z dziennymi tym bardziej !


Należy posiadać program diagnostyczny i zakodować.(w Łodzi i okolicach służę pomocą)
Ja posiadam oryginalny VCP+K i za pomocą niego zakodowałem światła dzienne w reflektorach halogenowych H7+H7.
Aktualnie mam dzienne w długich z najniższą dostępną mocą 51% 28W (regulacja od 51% do 100% mocy) przy czym w oryginale było ustawione 90% 49,5W pewnie tak dla bezpieczeństwa bo i różne tanie wynalazki H7 mamy w marketach.
Musimy pamiętać, że w Audi A4 B7 analogicznie Seat EXEO brak jest pomocnego długiego kodowania!

Włączanie świateł typu Skandynawskiego:
Światła Skandynawskie to te, które uruchamiają się z przodu i z tyłu wraz z podświetleniem deski rozdzielczej naraz - innymi słowy nie musimy pamiętać o ich uruchamianiu.

Opcja 1
Światła Skandynawskie na stałe po przekręceniu kluczyka w II położenie.

a) W programie diagnostycznym VAG VCP+K moduł BSG(09) + Kodowanie i wybieramy rodzaj reflektorów jako ŚWIATŁA HALOGENOWE Z DZIENNYMI jeśli oczywiście posiadamy zwykłe lampy H7+H7 (inaczej nic nie ustawimy !!!)
B) Wybieramy - KRAJE SKANDYNAWSKIE - kodujemy i już mamy światła włączone co jednocześnie sygnalizuje dioda zielona na włączniku świateł (mimo ustawienia włącznika świateł w położeniu "0")

WADA!!  Brak możliwości zgaszenia oświetlenia przy pracującym silniku lub przekręceniu kluczyka w poz. II

Opcja 2
Jeśli zapragniemy mieć światła dzienne zamiast długich w zwykłych reflektorach H7+H7 (wewnętrzna strona reflektora) tak jak to bywa w lampach Bi-xenonowych z dziennymi, wówczas:

a) W module centralnej elektryki BSG(09) + Kodowanie i wybieramy ŚWIATŁA BI-XENONOWE Z DZIENNYMI mimo posiadania reflektorów halogenowych H7+H7
B) Pozostawiamy światła dla regionu EUROPA i RESZTA ŚWIATA ponieważ ustawienie regionu Kraje skandynawskie w tym przypadku nic nie zmienia. - Kodujemy i wychodzimy z kodowania.

c) Będąc cały czas w BSG (09) należy w opcji Dopasowanie - ustawić moc świateł dziennych.od 51% do 100% i tu w zupełności wystarczy 51% !!

Efekt:
Włącznik świateł w pozycji 0 - przekręcamy kluczyk w pozycję II lub odpalamy silnik - światła dzienne w długich świecą !! Lepsza zabawa jest z włącznikiem świateł z opcją AUTO !
Światła same się zmieniają na mijania zależnie od natężenia oświetlenia

Tak więc mamy światła dzienne w długich z mocą 51% 28W

WADA 1: Tych świateł nie możemy zgasić nawet hamulcem ręcznym!! tak jak to jest np w Skoda Octavia II
WADA 2: Nie posiadamy tradycyjnych świateł Drogowych / Długich
WADA 3: Krótka sygnalizacja świetlna (tzw. migawka światłami) odbywa się za pomocą świateł Mijania - granatowa kontrolka świateł długich wyświetla się na zegarach jak zawsze w takim przypadku!

Zmiana ustawień regionu USA/KANADA w BSG (09) powoduje zapalenie się dodatkowo pozycyjnych w kierunkowskazach przy opcji włącznika świateł na AUTO lub świateł mijania (w pozycji O jest ok) co mogło by spowodować utratę dowodu rejestracyjnego !
Ciekawa opcja występuje także przy ustawieniu regionu KANADA gdzie dzienne zapalają się w HALOGENACH PRZECIWMGŁOWYCH !!! ale efekt psuje nieszczęsny pozycyjny w kierunkowskazach :(

Postaram się znaleźć opcję całkowitego przyciemnienia pozycyjnych w kierunkach tak, jak to bywa przy długim kodowaniu gdzie wystarczy zaznaczyć odpowiedni Bajt a w nim odhaczyć lub zaznaczyć odpowiedni Bit.


Na koniec możemy zaaplikować zamiast zwykłych halogenów H7 - LEDOWE H7
Wystarczy wyłączyć kontrolę oświetlenia TYPU ZIMNEGO przez co unikniemy komunikatów o przepalonej żarówce!
Zaoszczędzimy kolejne Waty ( 2 x 7,5W na LED =15W)

Pozdrawiam - FRED










Ponadto przesyłam ciekawe materiały dzięki którym się wzorowałem
http://www.a4-klub.pl/archiwum/index.php?topic=157734.0
http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?44762-Ciekawe-kodowania-za-pomoc%B1-VAG-VCDS

Edytowane przez fred
  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadam  pytanko czy te ustawienia świateł drogowych ze zmniejszona mocą jako DRL są jak najbardziej zgodne z "prawem" ? Co w przypadku kontroli drogowej? Chyba mandacik jak nic jak trafisz na kumatego policjanta......

i drugie a co z diagnozą typu "ciepłego" jak zapalisz leda 7.5W zamiast 55W żarówki. Zastosowałeś to rozwiązanie u siebie?

Pozatym widziałeś jak świeca ledowe H7, gdzie tu granica światła/cienia? Absurd....jak dla mnie.... i jeszcze bez soczewki.....w reflektorze...

 

Porządne DRL z homologacją za przynajmniej 120-150zł i jest efekt.... jak brak ori DRL oczywiście....

 

Sorki ale jestem sceptycznie nastawiony na tego typu "działania"

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Jeżu !

Aby opcja świateł dziennych w lampach halogenowych H7 + H7 w Audi A4 B7 była zupełnie legalna, pomijając opcję świateł skandynawskich - światła POWINNY zapalać się (tak jak to jest np. w Skodzie Octavia II) jako SAME MIJANIA bez pozycyjnych oraz bez podświetlenia deski rozdzielczej i świateł z tyłu ! Inne działania typu DZIENNE W DŁUGICH poprzez kodowanie lub aplikację modułu z Allegro za 60zł JEST NIELEGALNA !!! Pragnę przypomnieć że oryginalne światła DRL w lampach Bi-xenonowych posiadają INNE ODBŁYŚNIKI REFLEKTORA !!! Inaczej jest ze światłami długimi. One mają za zadanie oświetlać drogę w nocy na dużą odległość !!! Nawet mimo znacznego obniżenia mocy świecenia !!

No cóż, użytkownik "staniej" zadał pytanie " jak zrobić światła dzienne z długich  i otrzymał odpowiedź. 

Choć Dzienne w długich nie są Dziennymi a tym bardziej Skandynawskimi !

Przypomniałem co to są światła skandynawskie a także przytoczyłem zalety jak i wady takiego rozwiązania.

 

Posiadaczy oryginalnych lamp Bi-xenonowych informuję iż podmiana żarówek zwykłych na LED bez przełączenia diagnozy typu ciepłego na zimną niesie za sobą komunikat o przepalonej żarówce!

W takim przypadku należy użyć oświetlenie LED CAN BUS lub zastosować opornik/rezystor.

 

Tematu nie zamykam !

Postaram się dowiedzieć w jaki sposób włączyć same mijania z obniżoną mocą! TAKA OPCJA BĘDZIE ZUPEŁNIE LEGALNA

Dla tych, którzy lubią robić z samochodu "choinkę" zapraszam do zakupu lamp DRL LED byle z homologacją (osram / philips / hella / samsung)

Tym, którzy pragną odblokować opcję samych mijania ze zmniejszoną mocą w ciągu dnia PROSZĘ O CIERPLIWOŚĆ !!

Pozdrawiam - FRED

 

"

Edytowane przez fred
  • Upvote 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączanie świateł typu Skandynawskiego:

Światła Skandynawskie to te, które uruchamiają się z przodu i z tyłu wraz z podświetleniem deski rozdzielczej naraz - innymi słowy nie musimy pamiętać o ich uruchamianiu.

Opcja 1

Światła Skandynawskie na stałe po przekręceniu kluczyka w II położenie.

 

 

na pewno podświetla się też deska ? u siebie zauważyłem podświetlenie tylko wskazówek, deska się nie podświetla chyba, że obniżenie mocy świateł mijania do 51% powoduje też osłabienie podświetlania deski (w dzień ciężko to dostrzec) ?

Szkoda, że świecą pozycyjne przód i tył w tym trybie, liczę, że uda Ci się to jakoś obejść :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tryb AUTO, to w dzień tryb dziennych może nie podświetlać deski - tak jest u mnie. Będąc w trybie typowych dziennych przy Bi-xenonach zauważyłem też, że system włączy światła mijania mimo słonecznej pogody wtedy, gdy kropi deszczyk lub dłużej użyjemy spryskiwaczy szyby przedniej. Na 5-10 minut w dzień nawet słoneczny będziemy jechać na światłach mijania!

Wczoraj w serwisie Audi Bursiak na Pabianickiej w Łodzi otrzymałem informację, że NIE DA RADĘ włączyć typowych dziennych w A4 B7 (same mijania tak jak w Octavi II) :(

 

Na razie ustawiłem światła dzienne Skandynawskie - światła mijania na 51% ale.......postaram się wyłączyć pozycyjne przód i tył. Ta opcja jest jak najbardziej legalna!

 

Druga opcja choć nielegalna - światła region Kanada czyli dzienne z przeciwmgłowych włączają się z pozycyjnymi przód i tył (przód dodatkowo z żółtymi postojowymi) - też postaram się całkowicie wyłączyć pozycje przód i tył.

Pozdrawiam - FRED

Edytowane przez fred
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem podświetlenie deski przy dziennych - faktycznie NIE ŚWIECĄ !

 

dokładnie, generalnie jak ktoś nie ma słabego aku to opłaca się włączyć ten tryb, oszczędność prądu na światłach mijania i braku podświetlonej deski, gdyby jeszcze tak te pozycyjne wyłączyć ...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Ja dziś zrobiłem za pomocą "polski vag 4.9- centralna elektryka - przekodowanie - nr.21- zatwierdź" mam teraz długie po włączeniu zapłonu jako dzienne i nic po za tym się nie świeci tylko nie wiem jak to teraz cofnąć , albo zmniejszyć procentowo jak by ktoś wiedział to prosze o odpowiedź aaa i jeszcze nie ma długich

Edytowane przez adam2130
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam wersje B7 USA - wyłączyłem światła mijania - ustawiłem skandynawskie, ale bardziej odpowiadała by mi opcja zapalonych halogenów jako dziennych więc czekam na odkrycie takiej opcji :)
Pozdro

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Na razie ustawiłem światła dzienne Skandynawskie - światła mijania na 51% ale.......postaram się wyłączyć pozycyjne przód i tył. Ta opcja jest jak najbardziej legalna!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

długie kodowanie to tylko funkcja samego programu nieprawda bzdura totalna (wiadomo że korzystamy z klonów w wersji 10- w górę by móc się połączyć z każdym sterownikiem w każdym aucie grupy vag )

 

To czy robimy krótkie czy długie zależy od sterownika do którego logujesz sie i robisz kodowanie....

W B7 nie ma takiego długiego kodowania 09 (robisz to za pomocą ciągu pięciu cyfr)

 

kod1.jpg

 

natomiast jak jest już np 30 bit Bordnetz wtedy mamy pole do popisu.... (zobaczcie jaki długi jest ciąg cyfr)

 

kod3.jpg

 

i można w każdym bajcie zaznaczyć lub odznaczyć dany bit

 

kod2.jpg

 

ale te screeny zapodałem z mojego Vw gdzie kodowanie 09 czy 46 tak się odbywa (obojętnie czy 10.6 czy 11.2 czy jeszcze młodszy)

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

długie kodowanie to tylko funkcja samego programu nieprawda bzdura totalna (wiadomo że korzystamy z klonów w wersji 10- w górę by móc się połączyć z każdym sterownikiem w każdym aucie grupy vag )

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

WItam

 

U mnie po ustawieniu trybu skandynawskiego

świecą tylko światła pozycyjne, co zrobić, żeby świeciły światła mijania?

 

W Headlights mam tylko opcje 0 - Halogen i 1 - Xenon (u mnie są halogeny)

a w Country od 1 do 4 (1- Reszta, 2 - Skandynawia, 3 - USA, 4 - Kanada)

 

Proszę o pomoc, poniżesz info o module jaki mam

 

Address 09: Cent. Elect.        Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl
   Part No: 8E0 907 279
   Component: int. Lastmodul  RDW 0510  
   Coding: 00001
 

Edytowane przez anthrax00001
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie kodowanie zrobiłeś? Powinno być takie z wer skand. Coding: 00002. Nie działa?

Edytowane przez Jeżu
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.