avi9 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2013 Witam!! jestem posiadaczem A4 b6 1.9 tdi 130KM i ostatnio kolega zaproponował mi załozenie cipa. podnosi to moc silnika do 160KM i podobno tez obniza spalanie!! i moje pytanie to czy nie jest to szkodliwe dla silnika?? czy czasem nie skróci to jego zywotnosci?? albo czy mogą byc przez to jakies problemy??
wyder657 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2013 Moim zdaniem jest jasne ze skracasz zywotnosc silnika szczegolnie jego poszczegolnych części, choć niektórzy nie narzekają. Ja osobiscie bym sie nie bral za czip tylko porozgladal sie za czescimi tuningowymi. A dalej ? mapa paliwowa? i nie zylowal czegos co juz vw wyżyłował
adamas Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2013 moim zdaniem. jest jasne ze skracasz zywotnosc silnika szczegolnie jego poszczegolnych czesc. choc niektozi nienazekaja. ja osobiscie bym sie nie bral za czip tylko porozgladal sie za czescimi tuningowymi a dalej ?mapa paliwowa? i nie zylowal czegos co juz vw wyzylowal ELo Po pierwsze kolego szanujmy się nawzajem i pisz posty razem ze słownikiem ortograficznym, bo naprawdę oczopląsu można dostać czytając Twój post. Po drugie co to jest chiptuning, jak nie zmiana mapy wtrysku silnika? Po trzecie mam podkręcone auto i jak na razie jeszcze nic się nie zepsuło i raczej się nie zanosi. Wszystko zależy kto i jak robi taki tuning i kto i jak jeździ . Miałem wrzuconych kilka map i na każdej auto było hamowane. Maksymalne co wyciągnięte zostało z silnika to 175HP i 380Nm. Pewnie, że przy takich ustawieniach zajeździsz sprzęgło dwumasę i półosie na dzień dobry. Proponujesz tuning mechaniczny znaczy co filtr stożkowy i sportowy wydech, emblemat s-line i płetwę na bagażnik, czy masz coś innego na myśli, np kucie silnika? Moim zdaniem najtaniej jest zacząć od chipa zrobionego przez fachowca. daje dużo frajdy, bez szkody dla silnika i podzespołów. Potem to już decyzja użytkownika co dalej. Pzdr 2
avi9 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2013 czyli generalmie warto by podniesc moc??!! napisałeś kolego ze żywotnosc silnika w zasadzie zalezy od tego jak sie jezdzi po takim podnoszeniu mocy!!?? więc jeśli mozesz to udziel kilku rad jak nie zajezdzić podzespołów?? będe wdzięczny za cenne rady!!pozdrawiam!!
wyder657 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2013 sory za skladnie moich zdan. ale z tego co widze, przyznajesz mi racje i poprawiasz mnie za co dzieki. nie mam na mysli pletw jesli chodzi o wymiane czesci ale niestety autka sa pomyslane do jakis osiagow tu jak piszesz ze da sie zajechac auto czyli wszystko z glowa i pierwszy lepszy chiptunning nie jest wskazany a raczej staranne przemyslenie tego .rady to kolega adamas laskaw udzieli ja nie czipowalem
wyder657 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2013 ale patrzal bym,jesli chodzi o zmiane czesci na czesci awaryjne w danym silniku panewki czy w innych silnikach inne sprawy. a jesli zdecydowal bym sie pogadal bym z fachowcem i popytal ludzi o opinie tekoz goscia ( ciekawe czy znowu pocisk dostane )
adamas Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2013 ELoJak dbam o swoje auto?,Wymiana oleju co 10kkm, nie cisnę póki zimny, nie ruszam z piskiem ze świateł, dam odetchnąć silnikowi na wolnych obrotach, po dłuższej jeździe.Dodatkowe kuce to raczej po to zeby mieć zapas mocy przy wyprzedzaniu, no i nie trzeba tak redukować biegów.Aha, zastanawiam się nad wymianą hamulców na troszkę lepsze. Obecnie osiągnąłem licznikowe 260km/h, oczywiście na niemieckim autobahnie.Pzdr
maurycy Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2013 sory za skladnie moich zdan. ale z tego co widze, przyznajesz mi racje i poprawiasz mnie za co dzieki. nie mam na mysli pletw jesli chodzi o wymiane czesci ale niestety autka sa pomyslane do jakis osiagow tu jak piszesz ze da sie zajechac auto czyli wszystko z glowa i pierwszy lepszy chiptunning nie jest wskazany a raczej staranne przemyslenie tego . rady to kolega adamas laskaw udzieli ja nie czipowalem Czesc, W przypadku lepszych samochodów, w tym Audi, zapas wytrzymałości materiałów i elementów silnika to jeśli pamietam ok. 30%. Dlatego np. firma tuningowa MTM daje "bezpieczny" tuning na 163KM i podciągnięcie momentu do 350 Nm. Natomiast należy zwrócić uwagę na fakt, że taki tuning bezpiecznie mozna zrobić jak samochód jest na początku swojej żywotności, natomiast powyżej 100 000 KM należy się liczyć z tym, że usterki i wymiana części jak chociażby dwumasy, sprzęgła, ... może się pojawić. Również może się pojawić bez tuningu, wszystko zależy od właściwej oceny stanu swojego samochodu. Sam wysłałem zapytanie do MTM'a parę miesięcy temu, waham się, bo mam org. przebieg ponad 180 tyś, choć samochód (odpukać) sprawuje się bardzo dobrze i nie mam z nim żadnych problemów. To co Adamas pisze to prawda, jeśli moc będziesz wykorzystywał np. do manewru wyprzedzania, a nie do ścigania się na co drugim rondzie, to na pewno zmniejszy się prawdopodobieństwo konsekwencji tuningu do minimum. Warto zainwestować i zrobić tuning w profesjonalnym zakładzie przez sprawdzoną firmę, zakładanie dodatkowych chipów jest ryzykowne - poczytaj ilu ludziom sprawiło niemiłą niespodziankę. Jedyna zaleta dokładki to taka, że można ją odpiąć w dowolnym momencie i nie musisz przeprogramowywać mapy wtrysku, byle żeby udało Ci się to zrobić, zanim coś się stanie z samochodem. Nie mam doświadczenia w chipach, ale wiem jedno, że jak coś robić, to porządnie. @ Adamas: warto zainwestować w dobre hamulce, zaleca się założenie nawet większych tarcz, sam pewnie będę się tym zajmował, jeśli się w końcu zdecyduję na tuning. pozdrowienia! m@uryc 2
Rekomendowane odpowiedzi