Skocz do zawartości

Po regeneracji turbo sapanie, szuranie, przy schodzeniu z obrotów, po wysprzęgleniu (TYLKO NA ZIMNYM)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Po regeneracji turbiny moje audi a4 b6 131km (AWX) podczas jazdy na zimnym silniku, przy wysprzęgleniu wydaje odgłos przypominający łapanie powietrza, szurania powietrza, nie jest to dźwięk metaliczny a przynajmniej takiego nie przypomina, po kilku minutach to ustaje i jest cisza, słychać tylko jak turbo ładnie sobie pracuje. Dodam że przy regeneracji turbiny czyszczony był cały układ dolotowy, EGR, intercooler, oleju nie ubywa, przewody podciśnieniowe wymienione, węże szczelne. Jeżdzę z tym juz od 6000km. Auto ma kopa. Doczytałem na kilku forach, ze ten typ tak ma i trzeba sie do tego przyzwyczaić. Mechanik mówi, ze to słychać pracę intercoolera. Tylko dlaczego jedni tak mają a drudzy nie?

Edytowane przez mrb3befree
Opublikowano

ELo

 

Normalne, wiele razy już było o tym na forum. Turbina się odciąża i stąd ten dźwięk. 

Ten mechanik słyszy również jak chłodnica pracuje?

 

Pzdr

Opublikowano

Nie było mowy o chłodnicy, kiedy się pytałem o tą sprawę mówił, że to intercooler :)

Opublikowano (edytowane)

Czasami (rzadko bo rzadko, ale jest) jest tak, że turbina już jakiś czas (5-10min) po rozgrzaniu silnika który trwa również jakiś czas (kolejne 5-10min) odłącza się przy 3500 obr/min. Po ponownym rozruchu wszsytko jest ok, turbo ciągnie do konca i problem nie powraca. Czy to jeszcze za mało czasu dla pełnej wydajności turbiny. Ile czasu potrzebuje zeby być pewnym, że podczas wyprzedzania się nie odłączy? Co może być przyczyną? Turbina była regenerowana pół roku temu. Od tej pory zdarzyło się tak trzy razy.

Czasem zdaża się też tak, że po myciu konkretnym tzn. duża ilość wody, lub po opadach deszczu intensywnych auto nie ma mocy (bardzo powoli sie rozpędza a pedał do konca) w dolnym zakresie obrotów tj. do 2000 obr/min, powyżej 2000 auto dostaje kopa. Po pewnym czasie (nie wiem własnie czy to kwestia wyschnięcia) wszystko wraca do normy i problem nie powraca. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktycznie chodzi o to ze woda sie gdzies dostaje i coś zalewa. Jakiś czujnik, sterownik. Słyszałem, że w podszybiu z prawej strony w audi a6 jest zamontowany komputer, woda sie tam lubi dostać. Czy w A4 b6 jest podobnie? Co może się dziać. Na co zwrócić uwagę?

Edytowane przez mrb3befree
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie