Skocz do zawartości

mrb3befree

Użytkownik
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mrb3befree

  • Urodziny 28.05.1988

Samochód

  • Model
    Audi A4 B6
  • Rocznik
    2001
  • Silnik
    Diesel
  • Pojemność
    1.9
  • Moc KM
    130
  • Nadwozie
    Avant

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Lubin

Osiągnięcia mrb3befree

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam serdecznie Mam identyczny problem, po umyciu auta, samochód odpalam a on się dławi, nie równo pracuje i zaraz gaśnie. Tak kolejno 5-6 razy po czym zrezygnowałem. Po 2h to samo.... Po 4h to samo.... Po czym zdejmuję wężyk od EGR odpalam i wszystko jest ok. Samochód pracuje tak jak przed wjazdem na myjke. Przyśpiesza, nie dławi, nie gaśnie. Po krótkiej przejażdżce parkuję, zakładam wężyk spowrotem, odpalam i problem powraca. Gdzie szukać przyczyny czy zawór jest mechanicznie sprawny? Jutro podłączę komputer zobaczymy czy pokaże jakieś błędy. Na FIS nie wyskakuje zaden błąd... Czy nie lepiej poprostu ten słynny EGR zaślepić? Jeżeli tak to w jaki sposób i jakie to może mieć skutki. Słyszałem, że wiele osób właśnei omija EGR i chwali sobie pracę silnika. Moje auto to a4 b6 2001 1,9tdi 130, silnik oznaczony symbolem AWX Pozdrawiam B3
  2. Witam ponownie! dom praca dom, co weekend 200km na raz + spontaniczne wyjazdy, jeżdżę różnie, zależnie od nastroju, po mieście raczrej spokojnie ale dynamicznie, w trasach przelotowo średnio powyżej 150, więc raczej szybko, auto nie kopci ani na biało, ani na szaro czarno, ani na niebiesko, na zimnym lekko zajeżdża olejem, kwestia czy przepalony czy nie. Generalnie intercooler troche zapocony, egr tak samo.. Spalanie 5,5/6,7/8,5 mam problem innego typu, ale poruszam go w innym temacie... http://www.auditimes.pl/topic/1686-niby-działa-a-jednak-jak-to-w-końcu-z-tą-turbiną/
  3. Taaak, właśnie o to mi chodziło. Dzieki bardzo. POZDRO!
  4. Jak dostać się do tego sterownika w którym miejscu sie znajduje i czy mozna sama obudowę wymienić? Mam problem tego typu ze przy intensywnych opadach deszczu chyba mi go zalewa, i mam problem ze sterowaniem turbiny.... po wyschnięciu wszystko wraca do normy i jest ok. Proszę o jakies podpowiedzi. Pozdraiwam
  5. Witam podepnę się pod temat. Ja dolewam co 5000 +/- 200ml zalezy od jazdy. To dużo? ? Niektórzy dolewają po litrze co wymianę 1.9Tdi 130km, oznaczenie silnika to AWX. Przebieg 238000km
  6. Witam ponownie. Odnośnie tematu... jak to w końcu z tym turbo? Moje audi to a4 b6 1.9tdi AWX Jeżdżę autem na codzien, mniej wiecej około 1500km miesięcznie. Wszystko jest ok. Spoko ale... Czasami (rzadko bo rzadko, ale jest) jest tak, że ta cała turbina już jakiś czas (5-10min) po rozgrzaniu silnika który trwa również jakiś czas (kolejne 5-10min) odłącza się przy 3500 obr/min. Po ponownym rozruchu wszsytko jest ok, turbo ciągnie do konca i problem nie powraca. Czy to jeszcze za mało czasu dla pełnej wydajności turbiny. Ile czasu potrzebuje zeby być pewnym, że podczas wyprzedzania się nie odłączy? Co może być przyczyną? Turbina była regenerowana pół roku temu. Od tej pory zdarzyło się tak trzy razy. Czasem zdaża się też tak, że po myciu konkretnym tzn. duża ilość wody, lub po opadach deszczu intensywnych auto nie ma mocy (bardzo powoli sie rozpędza a pedał do konca) w dolnym zakresie obrotów tj. do 2000 obr/min, powyżej 2000 auto dostaje kopa. Po pewnym czasie (nie wiem własnie czy to kwestia wyschnięcia) wszystko wraca do normy i problem nie powraca. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktycznie chodzi o to ze woda sie gdzies dostaje i coś zalewa. Jakiś czujnik, sterownik. Słyszałem, że w podszybiu z prawej strony w audi a6 jest zamontowany komputer, woda sie tam lubi dostać. Czy w A4 b6 jest podobnie? Co może się dziać. Na co zwrócić uwagę? Pozdro
  7. Czasami (rzadko bo rzadko, ale jest) jest tak, że turbina już jakiś czas (5-10min) po rozgrzaniu silnika który trwa również jakiś czas (kolejne 5-10min) odłącza się przy 3500 obr/min. Po ponownym rozruchu wszsytko jest ok, turbo ciągnie do konca i problem nie powraca. Czy to jeszcze za mało czasu dla pełnej wydajności turbiny. Ile czasu potrzebuje zeby być pewnym, że podczas wyprzedzania się nie odłączy? Co może być przyczyną? Turbina była regenerowana pół roku temu. Od tej pory zdarzyło się tak trzy razy. Czasem zdaża się też tak, że po myciu konkretnym tzn. duża ilość wody, lub po opadach deszczu intensywnych auto nie ma mocy (bardzo powoli sie rozpędza a pedał do konca) w dolnym zakresie obrotów tj. do 2000 obr/min, powyżej 2000 auto dostaje kopa. Po pewnym czasie (nie wiem własnie czy to kwestia wyschnięcia) wszystko wraca do normy i problem nie powraca. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktycznie chodzi o to ze woda sie gdzies dostaje i coś zalewa. Jakiś czujnik, sterownik. Słyszałem, że w podszybiu z prawej strony w audi a6 jest zamontowany komputer, woda sie tam lubi dostać. Czy w A4 b6 jest podobnie? Co może się dziać. Na co zwrócić uwagę?
  8. Nie było mowy o chłodnicy, kiedy się pytałem o tą sprawę mówił, że to intercooler
  9. Witam. Po regeneracji turbiny moje audi a4 b6 131km (AWX) podczas jazdy na zimnym silniku, przy wysprzęgleniu wydaje odgłos przypominający łapanie powietrza, szurania powietrza, nie jest to dźwięk metaliczny a przynajmniej takiego nie przypomina, po kilku minutach to ustaje i jest cisza, słychać tylko jak turbo ładnie sobie pracuje. Dodam że przy regeneracji turbiny czyszczony był cały układ dolotowy, EGR, intercooler, oleju nie ubywa, przewody podciśnieniowe wymienione, węże szczelne. Jeżdzę z tym juz od 6000km. Auto ma kopa. Doczytałem na kilku forach, ze ten typ tak ma i trzeba sie do tego przyzwyczaić. Mechanik mówi, ze to słychać pracę intercoolera. Tylko dlaczego jedni tak mają a drudzy nie?
  10. Musze troche odświeżyć temat. Dzisiaj pogrzebałem przy tym czujniku i wnioski są następujące: -do wtyczki czujnika wchodzą trzy przewody, nie widać żadnych zawnętrznych uszkodzeń -za nic nie mogę wyciągnąć tej wtyczki z gniazka w ktyrym jest zamocowana, zeby sprawdzić styki no i czy to wogóle jest rozbieralne w jakis sposób?
  11. Witam ponownie. Muszę skorygować troszkę moją wypowiedź. Dźwięk dochodzi z prawego tylnego koła, dzisiaj posadziłem kolegę z boku i sie wsłuchalismy dobrze w ten dźwięk. Na rondzie zrobiłem pare kółek i odgłos nasila się przy większym przeciążeniu ale dobiega definitywnie z tyłu, kiedy skręcam mocno w lewo i gdy nacisk na prawą tylnią oś jest większy. Trochę mnie to uspokoiło bo dosyć bardzo uszczupliło możliwe usterki
  12. Witam ponownie, zima minęła, przyszła wiosna i niestety przyszły nowe problemy z moim autkiem (Audi a4 b6 Avant 1.9TDI) Jak w temacie, wczoraj zauwazyłem ze podczas skręcania w lewo (tylko i wyłącznie w lewo) na przykład podczas nawracania na rondzie, przy większej prędkości, bo gdy jade spokojnie nic nie słychać, coś tak jakby trze, dźwięk dobiega prawdopodobnie z lewego albo prawego koła i nasila się gdy zwiekszam prędkość a auto ma większe przeciążenie. Na co zwrócić na samym początku uwagę? Na przeglądzie (zimą) na szarpaku zawieszenie jeszcze dawało całkiem radę, wymieniłem osłonę na przegłubie i nic się nie działo. gdzie szukac przyczyny? Przegłub wdł. mnie bardziej by stukał a nizeli szurał czy tarł? Wiem że przyczyn może byc kilka albo nawet kilkanaście, ale napewno duzo mozna wyeliminować. TRZE, SZURA tylko przy ostrzejszym nawrocie, podczas jazdy na wprost, wstecz i skręcaniu w prawo nic sie nie słuchać, podczas spokojnego zawracania również nic nie słychać, na postoju na biegu jałowym gdy skręcę koła maksymalnie też nie słychać tego dźwieku. Licze na jakieś podpowiedzi i mam nadzieje, że to nic poważnego. Pozdrawiam b3
  13. zimą miałem wymienianą pompę hamulcową, ale problem pojawił się dopiero wczoraj kilkukrotnie, dzisiaj od rana jeżdżę i kontrolka się nie zapala. Hamulce działają poprawnie, światła stopu również działają prawidłowo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie