Skocz do zawartości

zużyte koło dwumasowe - oznaki


arysto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy mieliście kiedyś problem z kołem dwumasowym? Otóż, od dwóch tygodni zauważyłem, że silnik jakoś dziwnie klekocze na wciśniętym sprzęgle. Gdy jest na biegu jałowym bez sprzęgła albo podczas jazdy, tego klekotu nie ma. Ktoś kto nie jest osłuchany tego silnika nie jest w stanie tego zauważyć w pierwszej chwili. Samochód jeździ i reaguje na gaz prawidłowo. 
Rozmawiałem z mechanikiem i ten stwierdził, że to oznaki zużytego koła dwumasowego. Dodam, że to motor 1.9TDI z przebiegiem 170 tys. Czy mieliście już taki przypadek? Jakie są ewentualne koszta i co trzeba wymienić? Z góry dziękuje za fachowe odp. 

Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak uruchamiasz i gasisz silnik to zatlepie buda? Lekkie stuki powinienes slyszec nawet jak nie wcisniesz sprzegla (sa to naprawde dyskretne dzwieki czesto wydaje sie ze dochodza z silnika) natomiast jak wcisniesz sprzeglo minimalne drgania sa. Prawdopodobnie mechanik ma racje i jest to objaw zuzytego kola dwumasowego + prawdopodobnie tarcza sprzegla juz tez do wymiany. Koszta sa duze. Oryginalny dwumas + komplet sprzegla (tarcza docisk lozysko) to 1500zl bez robocizny, a roboty to tak na minimum 4h jak mechanik bierze 100zl za godzine to policz juz sobie sam. Unikaj uzywanych kol dwumasowych taka moja rada + nie zmieniaj przypadkiem na jednomasowe kolo zamachowe bo szkoda skrzyni biegow, dla zaoszczedzenia 300zl.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie