Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!Niedawno kupiłem audi i jestem bardzo z niego zadowolony !!! Chociaż nie mogę poradzić sobie ze spryskiwaczami ksenonów,nie działają jednym słowem.Podłączyłem pompkę na "krótko"i wszystko działa,nie dostaje zasilania z instalacji.Czy zasilanie idzie przez jakiś przekaźnik,i gdzie on się znajduje?Słyszałem że jest możliwość odłączenia sprysków komputerem,ale czy to jest możliwe nie wiem.Dodam że pozostałe spryskiwacze działają dobrze.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam!Niedawno kupiłem audi i jestem bardzo z niego zadowolony !!! Chociaż nie mogę poradzić sobie ze spryskiwaczami ksenonów,nie działają jednym słowem.Podłączyłem pompkę na "krótko"i wszystko działa,nie dostaje zasilania z instalacji.Czy zasilanie idzie przez jakiś przekaźnik,i gdzie on się znajduje?Słyszałem że jest możliwość odłączenia sprysków komputerem,ale czy to jest możliwe nie wiem.Dodam że pozostałe spryskiwacze działają dobrze.

Na pewno jest to jakoś możliwe bo u mnie jak jest minimum w zbiorniczku to automatycznie działają tylko opryski na szybę. Masz instrukcje? może są na osobnym bezpieczniku.

Edytowane przez Filutek
Opublikowano

Proponuję podobnie jak Kolega Filutek, przyjrzeć się schematom bezpieczników - jeżeli masz książkę, jeżeli nie - zapewne schemat gdzieś się znajdzie.

Inną przyczyną problemu może być zbyt niski poziom płynu w zbiorniku - mimo tego, że spryskiwacze zasilane są również przy pomocy pompki, gdy płynu jest za mało nie będą działać. Masz spryski zewnętrzne czy wysuwane?

Pzdr

Opublikowano

Witam Was szynszylek i Filutek-dziękuje za pomoc! Więc zacznę od końca,spryskiwacze są oryginalne i wysuwane (nie widać żadnej ingerencji z zewnątrz),instrukcję mam ściągniętą z tego forum,dużo mi pomogła ale o spryskiwaczach niewiele napisali :( .Płynu mam pełny stan,bezpieczniki sprawdziłem wszystkie,żaden nie przepalony.Patrzyłem na opis bezpieczników i znalazłem tylko bezpiecznik nr.37 25A Pompa spryskiwaczy ,i na tym koniec.Ale Wasze uwagi nasunęły mi pomysł żeby szukać czujnika poziomu płynu,który może nie działa i w tym problem?Ciekawe czy pompka spryskiwaczy lamp działa na tym samym czujniku który wyświetla niski poziom płynu na wyświetlaczu? Lub jest osobny czujnik w instalacji s.k.,jak jest to ciekawe gdzie? Jeżeli chodzi o sprawdzenie schematów to niestety moja wiedza może nie wystarczyć-ale postaram się znaleźć schematy(co jest także dla mnie dużym wyzwaniem) bo faktycznie może brakować jakiegoś bezpiecznika(wyjęty dla oszczędności płynu?)bo miejsc wolnych jest dużo. Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano

Rozumiem, że na 100% jesteś pewny braku zasilania i z tym wiążesz usterkę? Jeżeli tak jak piszesz są to spryski wysuwane ze zderzaka istnieje jeszcze opcja, którą przerabiam właśnie ja. Spryskiwacze wysuwane napędzane są ciśnieniem płynu (stąd też tak ważny jest jego poziom) poprzez pomkę, która doprowadza do wysuwania i chowania spryskiwacza. Nie napisałeś w poście, czy spryski wysuwają się i nie działają czy też nie wysuwają się w ogóle.

Wtedy można byłoby rozważyć kilka opcji

pzdr

Opublikowano

Witam ponownie.Jestem na 150% pewny że nie mają zasilania,ponieważ jak napisałem w pierwszym poście (Podłączyłem pompkę na "krótko"i wszystko działa)miałem na myśli że spryskiwacze wysunęły się i spryskały reflektory.Po podłączeniu miernika do wtyczki zasilającej nie pojawiło się napięcie(spryskiwałem szyby ok. 7 razy).Więc sumując:pompka jest sprawdzona i działa,płyn jest-maximum,same spryski też są sprawne (tzn.wysuwają się i spryskują)ale niestety tylko wtedy, gdy dostaną zasilanie-ja podłączyłem bezpośrednio z akumulatora i działało.Ale gdy wpiąłem we wtyczkę zasilającą z instalacji samochodu- nic :( i tak jest do dziś.Chociaż dzisiaj patrzyłem kolejny raz na bezpieczniki i nie znalazłem żadnego spalonego ani wyciągniętego(jak mi poradziliście),więc na razie jestem w martwym punkcie.Gdybym wiedział gdzie znajduje się przekaźnik pompki i który to jest to mógłbym jeszcze to sprawdzić,ale jeszcze tego nie wiem-więc liczę na pomoc bardziej doświadczonych kolegów.Pozdrawiam!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Ponoć problem może pochodzić z modułu komfortu,ale wszystko inne działa jak należy! Więc jak mógłbym to sprawdzić nie inwestując w inny moduł? Nie wiem czy nie strzele gafy ale jeżeli czujnik od poziomu płynu spryskiwaczy wyłącza je przy minimum w zbiorniczku (oczywiście spryski lamp). Jest to możliwe żeby ten czujnik był uszkodzony? Bo na wyświetlaczu nie pokazuje niskiego poziomu płynu, a w zbiorniczku max. Dodam że zauważyłem dziwną rzecz-po wyciągnięciu bezpiecznika nr 37 spryski szyby nie działają ,wycieraczki zaczynają pracować jak przy myciu ale po przytrzymaniu manetki jak do spryskiwania załącza się tylna wycieraczka!!! (z około 3-4 sekundowym opóźnieniem) Po włożeniu bezpiecznika z powrotem wszystko działa jak należy-oprócz oczywiście spryskiwaczy ksenonów :-(

Edytowane przez mmmkozak
Opublikowano

Ponoć problem może pochodzić z modułu komfortu,ale wszystko inne działa jak należy! Więc jak mógłbym to sprawdzić nie inwestując w inny moduł? Jeżeli czujnik od poziomu płynu spryskiwaczy wyłącza je przy minimum w zbiorniczku (oczywiście spryski lamp). Jest to możliwe żeby ten czujnik był uszkodzony? Bo na wyświetlaczu nie pokazuje niskiego poziomu płynu, a w zbiorniczku max. Dodam że zauważyłem dziwną rzecz-po wyciągnięciu bezpiecznika nr 37 spryski szyby nie działają ,wycieraczki zaczynają pracować jak przy myciu ale po przytrzymaniu manetki jak do spryskiwania załącza się tylna wycieraczka!!! (z około 3-4 sekundowym opóźnieniem) Po włożeniu bezpiecznika z powrotem wszystko działa jak należy-oprócz oczywiście spryskiwaczy ksenonów :-(

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Ponoć problem może pochodzić z modułu komfortu,ale wszystko inne działa jak należy! Więc jak mógłbym to sprawdzić nie inwestując w inny moduł? Jeżeli czujnik od poziomu płynu spryskiwaczy wyłącza je przy minimum w zbiorniczku (oczywiście spryski lamp). Jest to możliwe żeby ten czujnik był uszkodzony? Bo na wyświetlaczu nie pokazuje niskiego poziomu płynu, a w zbiorniczku max. Dodam że zauważyłem dziwną rzecz-po wyciągnięciu bezpiecznika nr 37 spryski szyby nie działają ,wycieraczki zaczynają pracować jak przy myciu ale po przytrzymaniu manetki jak do spryskiwania załącza się tylna wycieraczka!!! (z około 3-4 sekundowym opóźnieniem) Po włożeniu bezpiecznika z powrotem wszystko działa jak należy-oprócz oczywiście spryskiwaczy ksenonów :-(

Nie wiem czy ci dam radę pomóc,ale miałem podobny problem tylko z jednym spryskiwaczem, nie działał.Po małym rozebraniu przodu okazało się że mam zaślepiony wąż do tego spryskiwacza.Ktoś to tak fajnie zaślepił że ciężko było zobaczyć.Udało mi się podpiąć i wszystko działa.Po pewnym czasie zauważyłem że płyn za szybko znika,znowu szukanie,okazało się że jest wyciek w tym miejscu gdzie jest nałożony wąż na spryskiwacz,dlatego ktoś zaślepił.Może też masz gdzieś zaślepionego węża, zobacz.

A tak jak już piszę,to może mi ktoś pomóc w znalezieniu spryskiwacza bo na allegro są bardzo drogie.

Opublikowano

W moim przypadku przypadku problemem był załącznik świateł,ktoś wsadził z B7 a ja mam B6,elektronik rozebrał i złożył w 10 minut,i wszystko śmiga jak nowe.Co do ceny sprysków to faktycznie można dostać zawału,ale przemyśl czy nie lepiej kupić jednego a nowego? Do A4B6 2002- 333zł w serwisie.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie spryskiwaczy reflektorów. Prawy gdzieś puszcza mi płyn i nie mogę namierzyć gdzie. Jak mogę sprawdzić gdzie? Da się go jakoś rozebrać? Uszczelnić? Wymontowałem go ze zderzaka,ale nie umiałem rozebrać, bałem się że coś mi pęknie i będzie po zawodach. Może to oringi? Pęknięć w zasadzie nie widać....

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie