enyonejr Opublikowano 18 Maja 2022 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2022 Witam, jako iż jestem totalnym laikiem szukam pomocy na Waszym forum. Mianowicie, 16.05.22 kupiłem Audi A5 Sportback 2.0 TFSI Quatro 230 koni z 2016 roku i na powrocie do mojego domu włączyła mi się kontrolka EPC. Na lokalnej stacji diagnostycznej na komputerze wyskoczył błąd P256300. Pierwszy raz mam styczność z autem ponad 200konnym i to jeszcze w automacie, wcześniej jeździłem autem o mocy 75 koni w manualu. Nie jestem w stanie stwierdzić czy dobrze ciągnie od dołu czy też nie bo jest to dla mnie ogromny przeskok. Kontrolka EPC odpaliła się po przejechaniu 3-5 kilometrów. Na tą chwilę auto stoi w garażu i nie mam zamiaru nim jeździć póki czegoś więcej się nie dowiem. Miałem wrażenie jakby pojazd dostawał mocy po wciśnięciu gazu do podłogi dopiero po 1-2 sek. i nie wiem czy jest to normalne w automatach. Kontrolka odpala się prawdopodobnie po przekroczeniu 2000tys obrotów ale też nie od razu. Silnikiem nie telepie, obroty nie skaczą. Znajomy Mechanik powiedział, że jest zamontowany przy silniku jakiś 'zamiennik' (w załączniku wrzucę fotkę) i nie wiem czy to może być przyczyną. Auto jest z polskiego salonu, polizingowe ma 143 tys. nalotu i nie było bite, zostało kupione od pierwszego właściciela. Oleje wymieniane na bieżąco, olej w skrzyni wymieniony przy 56 tys. Co z tym robić? Jak się za to zabrać, żeby nie stracić fortuny na naprawach albo co najgorsze nie zakatować auta? Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź. Miłego dnia! Jakub Jakub
steve69 Opublikowano 19 Maja 2022 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2022 Jedną z przyczyn powstawania błędu P256300 mogą być zapieczone łopatki zmiennej geometrii części gorącej turbiny. Zebrany tam nagar blokuje mechanizm. Sterownik silnika próbuje zmienić położenie łopatek by zwiększyć wydajność turbiny, ale nie może tego zrobić, bo łopatki stoją, albo ruszają się w niewielkim zakresie. Po zgaszeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu kontrolka EPC powinna już zgasnąć. Od paru tygodni mam to samo w swoim aucie. Wspomniany wyżej błąd (i kontrolka EPC) wyskakiwał zazwyczaj, gdy na zimnym silniku próbowałem gwałtowniej przyspieszyć. Doraźnym sposobem na ten problem jest ostre przegonienie auta na wysokich obrotach (4000 - 5000) przez kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów (np. na autostradzie). Wtedy turbina mocno się rozgrzeje i nagar blokujący zmienną geometrię zostanie wypalony. W moim przypadku to pomogło. Można spróbować też chemii, np. WYNN'S TURBO CLEANER (tanio) lub XENUM IN&OUT PETROL CLEANER (drogo). Jeśli wymienione wyżej sposoby zawiodą i P256300 nadal będzie się pojawiać, to pozostaje wyciągnięcie turbiny i oddanie jej do czyszczenia. 1
steve69 Opublikowano 3 Lipca 2022 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2022 Mały update do tematu. Niestety, w moim przypadku problem powrócił. Ostatnio kontrolka EPC zapalała się praktycznie od razu po dodaniu gazu, a w sterowniku silnika pojawiał się błąd P256300. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że sprawcą problemów jest elektryczny siłownik sterujący zaworem upustowym turbiny: W pierwszym odruchu chciałem od razu zamawiać nowy na wymianę, ale dzisiaj coś mnie naszło i wymontowałem to "ustrojstwo". Sprawdziłem kabelki we wtyczce, czy aby któryś nie jest uszkodzony - wszystkie są OK. Piny we wtyczce oraz w samym siłowniku przepłukałem preparatem do styków elektrycznych KONTAKT GOLD 2000. Potem ponowny montaż i ustawienie cięgna za pomocą interfejsu OBDeleven. Odrobinkę je skróciłem w stosunku do tego co było przed wymontowaniem. Po złożeniu wszystkiego do kupy jazda próbna. I tu banan na gębie, bo błąd i kontrolka już się nie pokazały mimo, że piłowałem silnik ostro. Dopóki siłownik działa prawidłowo, to wstrzymuję się z zakupem nowego. Zobaczymy jak długo... 2
Rekomendowane odpowiedzi