rafau62 Opublikowano 26 Lipca 2022 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2022 Witam serdecznie, jestem posiadaczem Audi A3 1.8 TFSI 160 2011 rok, otóż moje pytanie czy to normalna reakcja samochodu gdy podczas odpalania przez pierwsze ok. 15-20 sekund auto trzyma 1200 obrotów i jest lekko głośniejsze( nie jest to duży hałas) po czym spada do optymalnych obrotów i juz pracuje cicho i równo. Przy odpalaniu nie ma innych objawów typu wibracje, głośny dzwięk silnika itp, dzwięk dochodzi raczej z tyłu auta i lekko z pod maski po czym się normuje po 15-20 sekundach jak pisałem. Znajomy mówił że te auta mają jakiś "odkurzacz" i nie zrozumiałem o co mu dokładnie chodzi i że to normalne. Auto ma tak tylko gdy postoi noc ewentualnie te 8 godzin w pracy. Jakieś wskazówki? Za wszelkie informacje bardzo dziękuje.
rafau62 Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2022 @Poczytałem trochę forum i posty w internecie i może to byc objaw filtra DPF. Dodam że pokonuje krótkie dystanse ok. 5 km do pracy. Czy tzw "przepalenie auta" 40km w ciągu jednego dnia tygodniowo może rozwiązać ten problem? Zakładając że pojadę do znajomego 20km w jedną strone na kawe i po 2/3 godzinach wrócę do domu przepalając kolejne 20km na obrotach 2500-3000 tysiące?
steve69 Opublikowano 26 Lipca 2022 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2022 (edytowane) Te podwyższone obroty zaraz po odpaleniu silnika nie mają nic wspólnego z DPF. Tak po prostu jest, gdy odpalamy zimny silnik. Występuje to zarówno w benzyniakach jak i dieslach. Jak zauważyłeś, po kilkudziesięciu sekundach obroty stabilizują się. Ty masz silnik benzynowy, więc DPF nie masz (DPF - Diesel Particulate Filter). :-) Edytowane 26 Lipca 2022 przez steve69 1
rafau62 Opublikowano 27 Lipca 2022 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2022 Miałem na myśli filtr GPF występujący w Benzynie źle napisałem, dzięki za informacje, czyli rozumiem że to normalny objaw i można spokojnie jeździć? Dodam jeszcze że po podpięciu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów.
steve69 Opublikowano 27 Lipca 2022 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2022 Nie masz powodów do niepokoju, możesz jeździć spokojnie. A jeśli chodzi o GPF, to nie trzeba tak o niego dbać jak o DPF. 1
Rekomendowane odpowiedzi