Skocz do zawartości

Problem z płynem chłodzącym i grzaniem


chester7vp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problemik. Otóż cały czas w zbiorniczku wyrównawczym mam zimny płyn chłodzący. Codziennie jeżdżę 50 km do pracy więc silnik spokojnie zdąży się nagrzać. Dodam że się nie gotuje. Cały czas ma między 90-95 stopni ile by nie stał czy nie jechał. Jednak płyn jest zimny. Dodatkowo jest problem z ogrzewaniem. Raz dmucha gorącym powietrzem a raz jest ledwo ciepłe. Niby próbowałem odpowietrzać przez wąż z dziurką ale skoro płyn nie schodzi ze zbiorniczka to chyba nie do końca działa. Czy to wina termostatu? Jeśli tak gdzie się on znajduje. Nie chcę z każdą pierdołą latać do mechanika, próbuje dużo rzeczy zrobić sam, ale jestem informatykiem nie mechanikiem więc się tego uczę. Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie szukać byłbym bardzo wdzięczny. Audi A4B5 1,6 gaz + benzyna. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na stronę internetową, która jest takim katalogiem części VAG online. Wybierz model swojego auta i szukaj w sekcji "1. silnik, sprzęgło".

 

Tutaj opisałem jak to zrobić:

https://klubaudi.pl/topic/3899-wymiana-zderzaka-tyl/?do=findComment&comment=25811

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat, odpowietrzyłem układ i od razu w zbiorniku woda najpierw była ciepła a potem zaczęła się gotować. Temperatura szła aż do 115 stopni. W akcie desperacji zmieniłem termostat na stary, zalałem płynem i nie odpowietrzyłem. Teraz temperatura, zależnie od dnia (jak rano jadę do pracy to temperatura potrafi dojść do 98 potem spada do 95 i tak trzyma, a jak wracam z pracy trzyma równo na 90 stopniach), ale się nie gotuje. Woda w zbiorniczku zimna. Góra chłodnicy gorąca, przewód górny od chłodnicy gorący. Dół chłodnicy i dolny przewód zimny.

Może ma ktoś jakiś pomysł?

Dodam że oba termostaty są sprawne (sprawdzane w garnku z wodą)

 

Edytowane przez chester7vp