Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Forumowicze,

podczas jazdy z większą (>50kmh) prędkością na wertepach (dziurawa droga, kostka, łaty itp.) zaczyna coś klikać/zgrzytać (jak na filmiku). Częstotliwość tego klikania rośnie wraz ze wzrostem intensywności takiej jazy (prędkość, wertepy), aż kontrolka ESP zaczyna migać. Mechanicy, elektrycy nie widzą usterki: "jeździć, aż się zepsuje, wtedy będziemy naprawiać". 

Macie może choćby wskazówkę, gdzie można szukać problemu? Jak wykonać kilka prostych testów, by wykluczyć... cokolwiek?

Dzięki za chwilę uwagi

Opublikowano (edytowane)

Kolejny etap dochodzenia, tym razem spróbowałem pójść w kierunku drgania elementów układu hamowania; pedału hamulca.

- wyłączenie ASR - problem wciąż ma miejsce;

- wyłączenie ESP - problem znika.

Podczas jazdy delikatnie kładąc nogę na pedał hamulca* zapobiegam "klikaniu" słyszalnemu na nagraniu. Zapobiegając "klikaniu", zapobiegam problemowi. Zastanawiam się, czy nie występuje luz na którymś elemencie, np. na zaciskach, który drgając, wpływa na prędkość któregoś z kół. Lub samo to, że pojawia się sygnał co wpływa na działanie ESP.

Dajcie znać, czy coś z tego ma według Was sens.

 

EDIT: klocki, tarcze, płyn hamulcowy wymieniane 3 tygodnie temu, zatem, jak sądzę, elementy bez wpływu na problem.

 

* zna ktoś może "luz" na pedale hamulca, tj. moment, w którym faktycznie dochodzi do hamowania? Co mam na myśli: załóżmy, że pedał hamulca ma zakres położenia 0-100, przy czym 0: tak, jak jest, 100: wciśnięty całkowicie w podłogę. W którym momencie klocki dotykają tarczy? Rozsądek podpowiada, że jest jakaś odległość między klockami a tarczą, więc najpierw musza się do siebie zbliżyć.

 

Poniżej film - te same drgania nagrane od strony pedałów.

 

Edytowane przez a3rooster
Opublikowano

Ciąg dalszy:

Po wizycie w kolejnym warsztacie ("Panie, nie ma błędów, wszystko jest ok") swoją uwagę przekierowałem na przekaźniki (te z grupy pod kierownicą). Aktualne założenia:

- układ ESP sprawny (przy poślizgu zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami; problem występuje także po wyłączeniu systemu);

- tarcze, klocki, zaciski, zawieszenie itd. sprawne (manualnie potwierdzone przez mechaników [sic, kilku], poza tym, w innych niż opisane warunkach elementy zdają się pracować bez zarzutu);

- czujniki prędkości obrotu kół sprawne (po serii testów ich wskazania zdają się być poprawne, a co najmniej - zgodne);

Uwagę przykuwają:

- czujnik przyspieszenia poprzecznego - jego wskazania mogą nie być zgodne z rzeczywistością - do sprawdzenia;

- przekaźniki pod kierownicą - na co wskazywałaby aktywacja błędu wibracjami.

 

Dajcie znać, czy macie jakieś przemyślenia w tym temacie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Najlepiej jak kogoś wsadzisz z vcds obok siebie sprawdźcie parametry rzeczywiste czujników ABS w kołach. Zobacz który czujnik ABS waruje lub skacze. Częsty problem leży w w paskach magnetycznych na piascie. Pod nimi zbiera się rdza i deformuja się pod wpływem wstrząsów może dojść do zaburzenia odczytu. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie