a3rooster Opublikowano 25 Lutego Zgłoś Opublikowano 25 Lutego Forumowicze, podczas jazdy z większą (>50kmh) prędkością na wertepach (dziurawa droga, kostka, łaty itp.) zaczyna coś klikać/zgrzytać (jak na filmiku). Częstotliwość tego klikania rośnie wraz ze wzrostem intensywności takiej jazy (prędkość, wertepy), aż kontrolka ESP zaczyna migać. Mechanicy, elektrycy nie widzą usterki: "jeździć, aż się zepsuje, wtedy będziemy naprawiać". Macie może choćby wskazówkę, gdzie można szukać problemu? Jak wykonać kilka prostych testów, by wykluczyć... cokolwiek? Dzięki za chwilę uwagi Audi_click.mp4
a3rooster Opublikowano 2 Marca Autor Zgłoś Opublikowano 2 Marca (edytowane) Kolejny etap dochodzenia, tym razem spróbowałem pójść w kierunku drgania elementów układu hamowania; pedału hamulca. - wyłączenie ASR - problem wciąż ma miejsce; - wyłączenie ESP - problem znika. Podczas jazdy delikatnie kładąc nogę na pedał hamulca* zapobiegam "klikaniu" słyszalnemu na nagraniu. Zapobiegając "klikaniu", zapobiegam problemowi. Zastanawiam się, czy nie występuje luz na którymś elemencie, np. na zaciskach, który drgając, wpływa na prędkość któregoś z kół. Lub samo to, że pojawia się sygnał co wpływa na działanie ESP. Dajcie znać, czy coś z tego ma według Was sens. EDIT: klocki, tarcze, płyn hamulcowy wymieniane 3 tygodnie temu, zatem, jak sądzę, elementy bez wpływu na problem. * zna ktoś może "luz" na pedale hamulca, tj. moment, w którym faktycznie dochodzi do hamowania? Co mam na myśli: załóżmy, że pedał hamulca ma zakres położenia 0-100, przy czym 0: tak, jak jest, 100: wciśnięty całkowicie w podłogę. W którym momencie klocki dotykają tarczy? Rozsądek podpowiada, że jest jakaś odległość między klockami a tarczą, więc najpierw musza się do siebie zbliżyć. Poniżej film - te same drgania nagrane od strony pedałów. Drgania_pedały.mp4 Edytowane 2 Marca przez a3rooster
a3rooster Opublikowano 9 Marca Autor Zgłoś Opublikowano 9 Marca Ciąg dalszy: Po wizycie w kolejnym warsztacie ("Panie, nie ma błędów, wszystko jest ok") swoją uwagę przekierowałem na przekaźniki (te z grupy pod kierownicą). Aktualne założenia: - układ ESP sprawny (przy poślizgu zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami; problem występuje także po wyłączeniu systemu); - tarcze, klocki, zaciski, zawieszenie itd. sprawne (manualnie potwierdzone przez mechaników [sic, kilku], poza tym, w innych niż opisane warunkach elementy zdają się pracować bez zarzutu); - czujniki prędkości obrotu kół sprawne (po serii testów ich wskazania zdają się być poprawne, a co najmniej - zgodne); Uwagę przykuwają: - czujnik przyspieszenia poprzecznego - jego wskazania mogą nie być zgodne z rzeczywistością - do sprawdzenia; - przekaźniki pod kierownicą - na co wskazywałaby aktywacja błędu wibracjami. Dajcie znać, czy macie jakieś przemyślenia w tym temacie.
BladzacyWmgle Opublikowano 24 Czerwca Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca Najlepiej jak kogoś wsadzisz z vcds obok siebie sprawdźcie parametry rzeczywiste czujników ABS w kołach. Zobacz który czujnik ABS waruje lub skacze. Częsty problem leży w w paskach magnetycznych na piascie. Pod nimi zbiera się rdza i deformuja się pod wpływem wstrząsów może dojść do zaburzenia odczytu.
Rekomendowane odpowiedzi