Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja stosuje tak jak wymaga producent 0w-20 norma 508 509 i wymiana co 10 tys./km.

A dlaczego ten spec zaleciłąci inny olej, jakies argumenty konkretne?

Opublikowano (edytowane)

fakt olej jest rzadki koloru zielonego, najwidoczniej konstrukcja silnika tego wymaga.....wąskie kanaliki do przepływu oleju silnikowego byc moze ,gesty olej moze smarowac gorzej....nie wiem z czego to wynika

Edytowane przez SKALD79
Opublikowano
W dniu 6/1/2025 o 12:17 PM, Bednar1991 napisał(a):

The argument I most often hear is that 0W-20 is water. 

Do nowego BMW X5 leją 0W-12, więc nasze 0W-20 to jeszcze nie najgorzej :D

  • Like 1
Opublikowano
W dniu 1.06.2025 o 11:08, SKALD79 napisał(a):

Ja stosuje tak jak wymaga producent 0w-20 norma 508 509 i wymiana co 10 tys./km.

A dlaczego ten spec zaleciłąci inny olej, jakies argumenty konkretne?

Oczywiscie nie powiedzial ze jak bedziesz stosowal 0W-20 to ci sie silnik zatrze ale optymalnie do tych silnikow jest stosowac 5W-30 z uwagi na lepsze smarowanie i to ze olej 5W30 nie osiaga tak duzej temp, lepiej sie sprawdza przy wiekszym obciazeniu (ciagniecie przyczep, jazda dynamiczna na autostradzie podczas gdy 0W-20 to olej mega rzadki i teoretycznie lepiej i szybciej dociera  przy niskich temp w zakamarki silnika i je smaruje ale juz do danamicznej jazdy nie jest najlepszy.) To nie jest tak ze producent zaleca cos złego, to wszystko jest takze podyktowane ekologia. Ja tylko chcialem Was zapytac o zdanie, czy ktos zrobił podobnie jak ja no i płukanki. Ja mam jeszcze Q5 8R 2.0 TFSI i VW Beetle 1.8 TFSI i stosuje ten sam olej wszedzie i robie plukanki i nie ma zadnym problemow, wymiena raz do roku ok 8tys km

Opublikowano
Godzinę temu, dawi1973 napisał(a):

Oczywiscie nie powiedzial ze jak bedziesz stosowal 0W-20 to ci sie silnik zatrze ale optymalnie do tych silnikow jest stosowac 5W-30 z uwagi na lepsze smarowanie i to ze olej 5W30 nie osiaga tak duzej temp, lepiej sie sprawdza przy wiekszym obciazeniu (ciagniecie przyczep, jazda dynamiczna na autostradzie podczas gdy 0W-20 to olej mega rzadki i teoretycznie lepiej i szybciej dociera  przy niskich temp w zakamarki silnika i je smaruje ale juz do danamicznej jazdy nie jest najlepszy.) To nie jest tak ze producent zaleca cos złego, to wszystko jest takze podyktowane ekologia. Ja tylko chcialem Was zapytac o zdanie, czy ktos zrobił podobnie jak ja no i płukanki. Ja mam jeszcze Q5 8R 2.0 TFSI i VW Beetle 1.8 TFSI i stosuje ten sam olej wszedzie i robie plukanki i nie ma zadnym problemow, wymiena raz do roku ok 8tys km

Już wcześnie się odnosiłem co do tego filmu i przypadku zatarcia się silnika w tamtym audi .

Czy to pojazdy grupy VAG sprowadzam  z USA , ( a było już ich sporo ) czy z Europy , to od kilku lat zawsze zmienia, olej na 5w 30 . A od około 1,5 roku na dokładnie też na ten sam olej - Motul 5W-30 .  Pewien czas temu miałem ciekawa rozmowę z dwoma panami z serwisu AUDI w Niemczech,  odbieram prawie nowe Audi( uszkodzone )  za zachodniej granicy , że lubię markę AUDI , złapaliśmy wspólny "język" , wspólnie wymienialiśmy się spostrzeżeniami , aż temat zszedł na oleje . Usłyszałem od nich , że w serwisie do aut klientów stosują taki olej  jak producent zaleca, tak jak kolega wyżej napisał " olej prawie jak woda ". Ale osobiście użytkują także AUDI i u siebie używają Motul 5w-30 , od tamtej rozmowy przy każdej wymianie oleju , używam 5w-30 . Czy to dobrze nie wiem , czy to coś pomaga ,nie wiem  ale nie miałem nigdy problemu z silnikami . Ja wymieniam co  10-12 tys. , robię rocznie około 45 tys.  Od 7 lat użytkuje  tylko Audi sprowadzone z USA i nigdy ( już po naprawie w Polsce ) nie miałem z nimi większych problemów .  Wybór oleju to każdego indywidualna sprawa , ale ja także wielokrotnie słyszałem , że mechanicy szczególnie od grupy VAG zalecają 5w-30 . 

 

Opublikowano

ja tez sie poczatkowo wachałem bo jednak 5W-30 to inna norma niz 508 i dlatego jak juz wymienialem  to wolałem zrobic plukanke ktora ma sens jak silnik ma niewielki przebieg  i tylko działa na plus, nie ja to twierdze ale mechanik ktoremu zaufalem 3 lata temu i jezdze do niego po 130km na wymiane oleju i plukanke w TFSI (1,8VWi Q5 2.0 CPMB a teraz 2.0 DMSA) (to wbrew pozorom nie jest banalna czynnosc w nowych autach bez bagnetu) upewnienie sie kiedy jest odpowiedni poziom oleju, nie mowiac juz ze prosze aby mechanik sam kupil czesci (wole miec spokojna głowe) i skasowanie inspekcji (sam nie zrobie)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.06.2025 o 18:50, akulakovsky napisał(a):

Do nowego BMW X5 leją 0W-12, więc nasze 0W-20 to jeszcze nie najgorzej :D

Ford 0w-8.........Moja Q5 ma przebieg 34 tys/km,raczej jezdze normlanie czasami dam jej ognia( po mapie na 320 PS.) 

Byc moze jak bedzie wiekszy przebieg 100 tys przejde na 5w-30....cieżki temat z tymi olejami

Edytowane przez SKALD79
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie