Jeżu Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2011 (edytowane) Witam. Zamieszczam opis wymiany i sprawdzenia termostatu w silnikach diesla w nadwoziu B6. Użytkownicy nadwozia B7 mogą też spokojnie skorzystać z opisu, gdyż jest bardzo podobny jak w B6. Myślę, że opis się przyda zwłaszcza,że można to samemu zrobić, a nie jest to nic trudnego i zaoszczędzić 50-70zł za wymianę termostatu ...Wymontowanie i zamontowanie, sprawdzanie termostatu płynu chłodzącegoWymontowanie – Odczepić osłony. – Wykręcić nakrętki -patrz strzałki- i zdjąć osłonę silnika, w razie potrzeby dodatkowo wyjąć miarkę poziomu oleju. – Jeśli jest, wymontować znajdujące się poniżej wytłumienie. – Spuścić płyn chłodzący( otworzyć korek spustowy przy dolnym wężu płynu chłodzącego po lewej stronie lub w przypadku jego braku poprzez wyjęcie klamry mocującej czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz sam czujnik przy wyjściu z chłodnicy)– Wymontować wąż płynu chłodzącego od króćca połączeniowego termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałka-. – Wykręcić śruby -1- króćca połączeniowego -2- i wyjąć króciec połączeniowy razem z termostatem płynu chłodzącego -4- i pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -3-. – Wykręcić przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara termostat płynu chłodzącego -poz. 2- ok. 90° (1/4 obrotu) -patrz strzałka- i wyjąć z króćca połączeniowego. – Zdjąć pierścień uszczelniający typu o-ring -1-. Zamontowanie Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: Wskazówka Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring. (50x4)– Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring. – Włożyć termostat płynu chłodzącego -3- z nowym pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -2- w króciec połączeniowy -1-. Podczas osadzania pałąk termostatu musi znajdować się w położeniu poziomym, jak pokazano na rysunku. – Następnie obrócić termostat płynu chłodzącego o 90° (1/4 obrotu) zgodnie z ruchem wskazówek zegara. – Zwilżyć pierścień uszczelniający typu o-ring dodatkiem do płynu chłodzącego. – Wlać płyn chłodzący.(zalecany G12+)Moment dokręceniaPodzespół Nm Króciec połączeniowy termostatu płynu chłodzącego do bloku silnika 15 Sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego – Podgrzać termostat w wodzie. Początek otwarcia Ok. 87°CKoniec otwarcia Ok. 102 °C Skok otwarcia Min. 8 mm Spokojnej i bezproblemowej wymiany.... Edytowane 29 Stycznia 2011 przez Jeżu 3
miras Opublikowano 2 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2013 Opis bardzo przydatny. Chcialem sie dowiedziec ile wchodzi plynu chlodzacego w caly uklad do a4 b6?.
Jeżu Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Lutego 2013 Z tego co się orientuję to około 6.5L-7L 1
Kropek85 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Moze ktos zamiescic podobny opis do benzynki np.1.8T???
piotrekpiwko Opublikowano 20 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2013 Dołączam się do prośby :]
Rekomendowane odpowiedzi