Skocz do zawartości

Jeżu

Wymiana i sprawdzenie termostatu płynu chłodzącego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :crazy: Zamieszczam opis wymiany i sprawdzenia termostatu w silnikach diesla w nadwoziu B6. Użytkownicy nadwozia B7 mogą też spokojnie skorzystać z opisu, gdyż jest bardzo podobny jak w B6. Myślę, że opis się przyda zwłaszcza,że można to samemu zrobić, a nie jest to nic trudnego i zaoszczędzić 50-70zł za wymianę termostatu ...

Wymontowanie i zamontowanie, sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego

Wymontowanie

– Odczepić osłony.

– Wykręcić nakrętki -patrz strzałki- i zdjąć osłonę silnika, w razie potrzeby dodatkowo wyjąć miarkę poziomu oleju.

– Jeśli jest, wymontować znajdujące się poniżej wytłumienie.

– Spuścić płyn chłodzący( otworzyć korek spustowy przy dolnym wężu płynu chłodzącego po lewej stronie lub w przypadku jego

braku poprzez wyjęcie klamry mocującej czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz sam czujnik przy wyjściu z chłodnicy)

Dołączona grafika

– Wymontować wąż płynu chłodzącego od króćca połączeniowego termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałka-.

Dołączona grafika

– Wykręcić śruby -1- króćca połączeniowego -2- i wyjąć króciec połączeniowy razem z termostatem płynu chłodzącego -4- i pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -3-.

Dołączona grafika

– Wykręcić przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara termostat płynu chłodzącego -poz. 2- ok. 90° (1/4 obrotu) -patrz strzałka- i wyjąć z króćca połączeniowego.

– Zdjąć pierścień uszczelniający typu o-ring -1-.

Dołączona grafika

Zamontowanie

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

Wskazówka Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring. (50x4)

– Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring.

– Włożyć termostat płynu chłodzącego -3- z nowym pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -2- w króciec połączeniowy -1-.

Podczas osadzania pałąk termostatu musi znajdować się w położeniu poziomym, jak pokazano na rysunku.

– Następnie obrócić termostat płynu chłodzącego o 90° (1/4 obrotu) zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

– Zwilżyć pierścień uszczelniający typu o-ring dodatkiem do płynu chłodzącego.

– Wlać płyn chłodzący.(zalecany G12+)

Dołączona grafika

Moment dokręcenia

Podzespół Nm

Króciec połączeniowy termostatu płynu chłodzącego do bloku silnika 15

Sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego

– Podgrzać termostat w wodzie.

Początek otwarcia Ok. 87°C

Koniec otwarcia Ok. 102 °C

Skok otwarcia Min. 8 mm

Spokojnej i bezproblemowej wymiany....

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis bardzo przydatny. Chcialem sie dowiedziec ile wchodzi plynu chlodzacego w caly uklad do a4 b6?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to około 6.5L-7L

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos zamiescic podobny opis do benzynki np.1.8T??? B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do prośby :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.