Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam się jak za to narazie zabrać - brak wolnego czasu. Ale myślę, że kabelki nie będą raczej podłączone do modułu drzwi:)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

Posiadam Audi A4 B6 AVANT 2004 i od czasu kiedy go posiadam ( juz około 5 lat ) wrescie sie zmobilizowałem i chce zrobic cos z tymi niegrzejącmi lusterkami. W wersji kodów mam 6XC wiec wiem ze nie mam podgrzewanych lusterek. Zdjąłem lusterka i jak u innych oczywiscie sa przewody do lusterek. Mierzyłem prąd przy wyłaczonym silniku, przy załaczonym silniku, przy właczonym ogrzewaniu tylniej szyby i prąd jaki uzyskałem to 0,45V. Zastanawiam się czy po zakupie lusterek z mata bedzie to jakoś działać bez jakiegoś specjalnego kombinowania w instalacji. Czy moze ktos poradził sobie z tym problemem w tej wersji i moze mnie troche poinstruować ? Bede wdzięczny za pomoc bo 5 lata męczenia sie z zaparowanymi lub zaśniezonymi lusterkami to juz masakra :)

Opublikowano

Twierdzę,że napięcie Ci się pojawi Ci się jak tylko zamkniesz obwód mata grzaną lusterka.  Bez obciążenia raczej lipa no i temperatura musi chyba być poniżej 5 stopni na plusie... Jakoś tak...

Kupuj wkłady i działaj....

Opublikowano

Kurcze w sumie to przymierzyłem wczoraj w INTER CARS jakieś ich produkcji BLIC bo juz tych co były polecane na początku formu nie ma. Po przymierzeniu tez nic nie grzało ale to sprawdziłem może 3-5min wiec kupie jedną sztukę i zamontouję, poczekam i zobaczymy.

Opublikowano

No i zamontowałem lewą stronę, podłaczyłem uruchomiłam samochód i pojeździłem przy temp. 3+ i nic. Póżniej właczyłem podgrzewanie tylniej szyby i też pojedziłem i nic. Ciekawe czy nie musza byc wymienione 2 strony. Akurat nie miali na stanie prawej ale moze zamówić i dwie odrazu zamontować.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

No i jak ktoś coś ustalił? Ja jestem własnie na etapie grzebania w lusterkach - mam kod 6XC. Na zagranicznym forum znalazłem ze te lusterka są plug and play, wystarczy założyć grzany wkład - ale niektórym nie działało od razu, dopiero po zmianie na szkło innego producenta z podanego linka działało poprawnie.

tu link: http://www.audi-sport.net/vb/a4-a4-cabriolet-s4-forum-b6-chassis/114104-heated-door-mirrors-52-plate-sport.html

 

Edit.

Wymieniłem szkła na grzane, ale lipa - przy temp. ok 6 stopni nic nie grzeje a lusterka się grzeją dość mocno. Gdzieś wygrzebałem ze trzeba zaprogramować sterowniki drzwi. 

 

"Mało widoczne, ale 6XC jest. Podgrzewane lusterka mają symbol 6XD. W Twoim wypadku zostaje tylko zakodować sterowniki drzwi, czyli do wartości kodowania dodać 32. Grzanie powinno załączyć się automatycznie."

Zródło: http://www.audi-tech-team.eu/przycisk-podgrzewanie-lusterek-vt4919,15.htm

 

Czy ktoś by mi podpowiedział jak z tym rzeczywiście jest? I czy znalazła by się jakaś dobra dusza z sprzętem która by podjęła tego w Krk?

Edytowane przez goner13
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie. Dziś rozprawiłem się w końcu z podgrzewanymi lusterkami. Jak wcześniej pisałem kod wyposażenia to 6XC w Audi A4 B7. Nie sprawdzałem napięcia a informacje jak pisałem wyżej znalazłem na innym forum. 

Co zastałem jak ściągnąłem oryginalne szkła: 2 czarne kable z wsuwkami założonymi na plastikowe uchwyty oryginalnego lusterka. Ktoś wcześniej pisał żeby nie pomieszać kabli więc założyłem je na szkła z ogrzewaniem dokładnie tak jak były w oryginale.

No i tu zaczęły się schody bo niestety szkła nie grzały. Zacząłem grzebać w necie i wyszło na to że należy zakodować sterownik drzwi. W międzyczasie ktoś napomknął że w aucie z oryginalnym podgrzewaniem coś nie działało - okazało się ze zaśniedziałe były styki po przeczyszczeniu grzanie zaskoczyło bez problemu. Dziś znalazłem chwile czasu więc idąc tym tropem zdjąłem szkło i wygrzebałem z wsuwki śrubokrętem zielony nalot na który nie zwróciłem wcześniej uwagi, podłączyłem kable, odpaliłem aut,o włączyłem grzanie tylnej szyby i czekam. No i po raz kolejny lipa. Ale jak już coś robić to porządnie więc jeszcze raz przeczyściłem styki - i dla sprawdzenia zamieniłem kable kolejnością. Odpaliłem auto, grzanie szyby i zdziwko - WKŁAD GRZEJE! Ta sama procedura w drugim lusterku, od razu zamieniłem kable kolejnością.  Nie wiem czy kolejność miała wpływ, napewno konkretne czyszczenie pomogło. Potwierdza to teorię że w Audi A4 B7 z kodem 6XC wystarczy założyc wkłady i wszystko grzeje. Dodam tylko że kupiłem wkłady view max za 70pln oba. 

Opublikowano

Zdecydowanie czyszczenie pomogło..... wg mnie.... W vcds nie mam możliwości wejść do grupy 42-Door Elect, Driver lub 52-Door Elect, Pass.

Jest natomiast jakaś wzmianka w 46 :

Address 46: Central Conv.        Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl
   Part No: 8E0 959 433 BP
   Component: Komfortgerát T85    3332  
   Coding: 07024
   Shop #: WSC 06325  
   VCID: 800B0433AF27

   Subsystem 1 - Part No: 8E1959801H
   Component: Tőrsteuer.FS BRM 1406  

   Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B
   Component: Tőrsteuer.BF BRM 0205 

 

ale nie zagladałem  tam... i nic nie kodowałem....

Opublikowano

Niestety moje zadowolenie było przed wczesne, lusterka grzeją ale zbyt słabo aby mogła odparować z nich woda. Jak są na nim krople wody momentalnie robi się chłodne. Nie mam pojęcia jak to ogarnąć.

 

Dostałem info od użytkowania kris2000ch:

Moduł sterujący w drzwiach nie ma opcji podgrzewania lusterek. Na forum a4 można znaleźć co posiadają sterowniki  o różnych numerach OE. Tak de facto to one grzeją ale bardzo delikatnie. Nie radzą na przykład z kroplami wody na lustrach ale już z delikatnym szronem tak. Kolega zamontował u siebie a A4 tylko że silnikiem 2.5 TDI z tego samego roku i u niego zaraz po włączeniu wyraźnie czuć, że szkła lusterek się nagrzewają i po 2-3 minutach nawet krople wody znikają.  Morał jest taki "żeby mieć podgrzewane lusterka trzeba wymienić obydwa sterowniki drzwi z opcją podgrzewanych lusterek".

Opublikowano

Wg mnie krople wody nie przeszkadzają w cofaniu.... Zaparowane juz tak... a z tym sobie radzą.... jutro ma padać zobacze jak Touran z fabrycznymi podgrzewaczami lusterek radzi sobie z kroplami wody.....

Opublikowano

Jeżu to co wykopałeś w vcds to numery silniczka szyby. Chyba będę musiał zwrócić się do profesjonalistów. W pewnej firmie doposażającej na N krzyknęli z to 500.

Opublikowano

ELo

 

Mierzył ktoś oporność grzałek, tych lusterek. Może jest różnica w mocy i dlatego jedne suszą krople, drugie, nie?

Pzdr

Opublikowano (edytowane)

Puki co nie mam jak zmierzyć. Sugerujesz że prąd jest ok, tylko oporność grzałki zbyt mała by wydzielić odpowiednią ilość ciepła? Ktoś komu działa grzanie właściwie byłby w stanie zmierzyć oporność tak abym miał się do czego odnieść?

Edytowane przez goner13
Opublikowano (edytowane)

No więc pomierzyłem opory: 15,5 Ohma na macie lusterka. Próbowałem też zmierzyć napięcie - pojawia się na chwilę po przekręceniu zapłonu dochodzi do 6v max i zanika. Czasami jest to 1v, 2v, czasem mniej. Coś tym napięciem steruje bo słychać takie cyk cyk co chwile jak w sterowniku od wycieraczek. Napięcie zanika dokładnie po cyknięciu. Zakładając że dochodzi tam napięcie 12V to mamy 9,3W mocy, ale przy 6V tylko 2,3W... 

Jeszcze jedno, zauwazyłem ze lusterko robi sie ciepłe w centralnej czesci a reszta jest niedogrzana. Może po prostu sciezki nie są na całej powierzchni dlatego tak kijowo grzeje?

Edytowane przez goner13
Opublikowano (edytowane)

Jeżu to co wykopałeś w vcds to numery silniczka szyby. Chyba będę musiał zwrócić się do profesjonalistów. W pewnej firmie doposażającej na N krzyknęli z to 500.

To zapodaj miejsce kodowania tych grzanych lusterek... B) w A4 B7.

Tak na marginesie ilu osobom udało się wymienić wkłady na grzane i działa? Bez żadnych dodatkowych opcji? :D

:dobranoc:

Edytowane przez michał JAGODA#
Opublikowano (edytowane)

http://www.audi-tech-team.eu/przycisk-podgrzewanie-lusterek-vt4919,15.htm

Tu koleś dodał 2 screeny z a3 może to cos podpowie. Ja niestety nie mam sprzętu ani umiejętności ;)

Jest opcja abyś zmierzył oporność na swoich szklach? I jakiś pomysł jak zmierzyć napięcie w obwodzie lusterek? BTW Jeżu jaki miałeś kod wyposażenia? 

Edytowane przez goner13
Opublikowano (edytowane)

Dziś znowu udałem się z miernikiem do garażu i mam kilka nowych obserwacji. Oporność drugiego lusterka 14 Ohm, napięcie pomierzone w miejscu wpięcia lusterka pojawia się na chwile przy włączeniu podgrzewania i zanika. W obwód z lusterkami wlaczylem miernik szeregowo, obserwacje podobne jak w poprzednich pomiarach czyli napięcie chwilowe i zanika. Kolejny test, podłączyłem lusterka i do konektorów końcówki miernika. Włączam podgrzewanie szyby i mam napięcie 10,8-11V. Jak pisałem wcześniej po dłuższej chwili lusterka robiły się chłodne wiec sprawdziłem charakterystykę prądu w dłuższym okresie i okazuje się ze przez ok 1,5 min napięcie jest pełne (11V pewnie dlatego ze silnik nie był zapalony, sprawdzałem wszystko na zapłonie) a po ok 90 sek następują skoki napięcia co ok 1-2 sek 0-6-0-8-0-7V w przedziale mniej więcej 5-11V. Wnioski nasuwają się same. Moim zdaniem wkład ma za mała sprawność cieplna i w zadanym czasie nie potrafi się mocno rozgrzać. Skoki napięcia są prawdopodobnie zabezpieczeniem przed przegrzaniem i służą dogrzaniu lustra. Czy ktoś z sprawnym podgrzewaniem byłby w stanie potwierdzić moje obserwacje? Drugie pytanie czy ktoś ma sprawdzone wkłady które obsłużą ta charakterystykę pracy? Te o których mówił Jeżu są nie do zdobycia ostatnio.

Edytowane przez goner13
Opublikowano

A3 po 2003r  to nie A4 po 2005r .... zupełnie inna bajka.... przedewszystkim w kodowaniu.... m.in drzwii.. (w A4 brak...)

ale 6XC jest i wszystko działa...

Opublikowano

Jesteś w stanie pomierzyć i potwierdzić to co pisałem powyżej? Czyli napięcia i skoki oraz oporność grzałki? Bo podejrzewam że te szkła View Max są po prostu kiepskie. Ktoś kupował zamienniki które grzeją jak należy?

Opublikowano

Sorki ale nie mam zbytni czasu na mierzenie... Wkłady alkara... potwierdzam...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy to i ja podepnę się pod temat - A4 B6 2004 mam fabryczne ogrzewane lusterka, kod na wlepie i w KS 6XD, wkłady fabryczne podgrzewane z fabrycznie wpiętą instalacją jednak nie grzeją.

 

Po zdemontowaniu wkładów mają oporność około 5-6ohm, na krótko podłączone do aku grzeją błyskawicznie jednak po włączeniu ogrzewania szyby lusterka są zimne. Styki przy wkładach czyściutkie i nie ma mowy o braku styku. Autko nie kombinowane vagiem ani nie było nigdy draśnięte więc temat kombinacji odpada. Wszystko jest jak fabryka dała. Szyba tył grzeje jak dzika. Kolega od którego kupiłem autko (posiadał je 4 lata) twierdzi, że nigdy mu nie grzały i myślał, że po prostu są niepodgrzewane. Ja jednak doszedłem do tego, że fabryka dała granie :)

 

Macie jakiś pomysł ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A sprawdzałeś napięcie? W poście 43 napisałem jak to pomierzyć. Oporność też trochę mniejsza od tej którą ja pomierzyłem. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie