Witam!
Jest to do zrobienia zarówno w zwykłych reflektorach H7+H7 jak i Bi-xenonach z dziennymi tym bardziej ! Należy posiadać program diagnostyczny i zakodować.(w Łodzi i okolicach służę pomocą) Ja posiadam oryginalny VCP+K i za pomocą niego zakodowałem światła dzienne w reflektorach halogenowych H7+H7. Aktualnie mam dzienne w długich z najniższą dostępną mocą 51% 28W (regulacja od 51% do 100% mocy) przy czym w oryginale było ustawione 90% 49,5W pewnie tak dla bezpieczeństwa bo i różne tanie wynalazki H7 mamy w marketach. Musimy pamiętać, że w Audi A4 B7 analogicznie Seat EXEO brak jest pomocnego długiego kodowania! Włączanie świateł typu Skandynawskiego: Światła Skandynawskie to te, które uruchamiają się z przodu i z tyłu wraz z podświetleniem deski rozdzielczej naraz - innymi słowy nie musimy pamiętać o ich uruchamianiu. Opcja 1 Światła Skandynawskie na stałe po przekręceniu kluczyka w II położenie. a) W programie diagnostycznym VAG VCP+K moduł BSG(09) + Kodowanie i wybieramy rodzaj reflektorów jako ŚWIATŁA HALOGENOWE Z DZIENNYMI jeśli oczywiście posiadamy zwykłe lampy H7+H7 (inaczej nic nie ustawimy !!!) Wybieramy - KRAJE SKANDYNAWSKIE - kodujemy i już mamy światła włączone co jednocześnie sygnalizuje dioda zielona na włączniku świateł (mimo ustawienia włącznika świateł w położeniu "0") WADA!! Brak możliwości zgaszenia oświetlenia przy pracującym silniku lub przekręceniu kluczyka w poz. II Opcja 2 Jeśli zapragniemy mieć światła dzienne zamiast długich w zwykłych reflektorach H7+H7 (wewnętrzna strona reflektora) tak jak to bywa w lampach Bi-xenonowych z dziennymi, wówczas: a) W module centralnej elektryki BSG(09) + Kodowanie i wybieramy ŚWIATŁA BI-XENONOWE Z DZIENNYMI mimo posiadania reflektorów halogenowych H7+H7 Pozostawiamy światła dla regionu EUROPA i RESZTA ŚWIATA ponieważ ustawienie regionu Kraje skandynawskie w tym przypadku nic nie zmienia. - Kodujemy i wychodzimy z kodowania. c) Będąc cały czas w BSG (09) należy w opcji Dopasowanie - ustawić moc świateł dziennych.od 51% do 100% i tu w zupełności wystarczy 51% !! Efekt: Włącznik świateł w pozycji 0 - przekręcamy kluczyk w pozycję II lub odpalamy silnik - światła dzienne w długich świecą !! Lepsza zabawa jest z włącznikiem świateł z opcją AUTO ! Światła same się zmieniają na mijania zależnie od natężenia oświetlenia Tak więc mamy światła dzienne w długich z mocą 51% 28W WADA 1: Tych świateł nie możemy zgasić nawet hamulcem ręcznym!! tak jak to jest np w Skoda Octavia II WADA 2: Nie posiadamy tradycyjnych świateł Drogowych / Długich WADA 3: Krótka sygnalizacja świetlna (tzw. migawka światłami) odbywa się za pomocą świateł Mijania - granatowa kontrolka świateł długich wyświetla się na zegarach jak zawsze w takim przypadku! Zmiana ustawień regionu USA/KANADA w BSG (09) powoduje zapalenie się dodatkowo pozycyjnych w kierunkowskazach przy opcji włącznika świateł na AUTO lub świateł mijania (w pozycji O jest ok) co mogło by spowodować utratę dowodu rejestracyjnego ! Ciekawa opcja występuje także przy ustawieniu regionu KANADA gdzie dzienne zapalają się w HALOGENACH PRZECIWMGŁOWYCH !!! ale efekt psuje nieszczęsny pozycyjny w kierunkowskazach Postaram się znaleźć opcję całkowitego przyciemnienia pozycyjnych w kierunkach tak, jak to bywa przy długim kodowaniu gdzie wystarczy zaznaczyć odpowiedni Bajt a w nim odhaczyć lub zaznaczyć odpowiedni Bit. Na koniec możemy zaaplikować zamiast zwykłych halogenów H7 - LEDOWE H7 Wystarczy wyłączyć kontrolę oświetlenia TYPU ZIMNEGO przez co unikniemy komunikatów o przepalonej żarówce! Zaoszczędzimy kolejne Waty ( 2 x 7,5W na LED =15W) Pozdrawiam - FRED Ponadto przesyłam ciekawe materiały dzięki którym się wzorowałem http://www.a4-klub.pl/archiwum/index.php?topic=157734.0 http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?44762-Ciekawe-kodowania-za-pomoc%B1-VAG-VCDS