Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 24.05.2010 uwzględniając wszystkie działy

  1. 115 punktów
    Przedstaw się nam! Napisz kilka słów o sobie, czym jeździsz, skąd jesteś itp. Po napisaniu posta powitalnego, otrzymasz dostęp do całej zawartości forum Klub Audi PL... Po otrzymaniu dostępu do forum, pochwal się koniecznie czym jeździsz! Możesz to zrobić w tym dziale: Pochwal się swoim Audi!
  2. 17 punktów
    Regulamin forum Klub Audi PL §1. Rejestracja oraz korzystanie z forum Klub Audi PL, oznacza 100% akceptację regulaminu. §2. Posty może pisać tylko osoba zarejestrowana - jedna osoba może posiadać tylko jedno konto. Napisane posty i zawarte w nich informacje stają się własnością wydawcy forum. §3. Od decyzji Moderatora (osoby uprawnionej do moderowania forum) nie ma odwołania: a) w przypadku publicznej dyskusji posty będą kasowane, a osoba łamiąca regulamin może zostać zbanowana, ewentualną pomyłkę wyjaśniaj na PW (prywatna wiadomość), c) osobą nadrzędną jest Manager/Owner oraz Administrator. §4. Sprawy prywatne załatwiaj poprzez PW. §5. Ostrzeżenia za złamanie niniejszego regulaminu otrzymują użytkownicy, którzy na swoim koncie mają więcej niż 10 napisanych postów. Użytkownicy posiadający poniżej 10 napisanych postów otrzymują "ostrzeżenia ustne". W wyniku dalszego niedostosowania się do regulaminu, mogą otrzymać ostrzeżenie "pisemne". Ostrzeżenia można otrzymać za: a) używanie wyrazów wulgarnych i obraźliwych, zamieszczanie treści pornograficznych, c) pisanie niepotrzebnie wielkimi i /lub pogrubionymi literami - temat może zostać usunięty, d) obrażanie, wyzywanie innych użytkowników, e) reklamowanie stron użytkowników nie związanych z tematem i pisanie postów typu "zapraszam na moją stronę o samochodach itp." oraz reklamowanie stron konkurencji. Wyjątek mogą stanowić strony związane z odpowiedzią. W postach można wstawiać linki do konkurencyjnych stron lub for pod warunkiem, że są one powiązane z tematem. f) w podpisie umieszczony może być dowolny link, pod warunkiem, że na stronie do której prowadzi, umieszczony zostanie banner lub link promujący forum Klub Audi PL. Każdy link umieszczany w podpisie musi przejść weryfikacje przez co najmniej jednego z moderatorów forum Klub Audi PL. Przed umieszczeniem linku w podpisie, należy napisać do Managera/Ownera, Administratora lub Moderatora w celu uzyskania zgody na jego publikacje, g) mimo ostrzeżenia od Moderatora powtórzenie niewłaściwego zachowania, h) skasowanie komentarza Moderatora w poście, i) powtarzanie pytań w postaci postów i tematów, na które zostały już udzielone odpowiedzi na forum (użyj wyszukiwarki forumowej), j) odnawianie starych tematów (po 2 miesiącach), na które zostały udzielone odpowiedzi, chyba, że dany post niesie ze sobą wartościowe dla innych użytkowników informacje, k) zakładanie takiego samego tematu w dwóch różnych działach forum, l) pisanie postów nie wnoszących nic nowego do tematu tzw. nabijanie postów - wypowiedź może zostać skasowana, m) umieszczanie w podpisie tekstu powyżej 5 linii czcionką w rozmiarze "12" lub powyżej 3 linii czcionką w rozmiarze "13" (używanie większych rozmiarów czcionek niż wyżej wymienione jest całkowicie niedozwolone), oraz grafiki o wymiarach powyżej 250x150 pikseli lub 500x60 pikseli - sygnatura przekraczająca wskazane rozmiary zostanie usunięta. Każdy użytkownik musi dokonać wyboru czy chce mieć tekst czy grafikę, gdyż dozwolone jest posiadanie tylko jednego rodzaju podpisu. Ograniczenie wielkości i rodzaju sygnatury nie dotyczy moderacji forum. n) użytkowników obowiązuje zakaz używania czerwonego koloru- jest on zarezerwowany dla moderacji forum. §6. Zwracaj uwagę na: a) umieszczenie tematu we właściwym dziale, tytuł tematu powinien przybliżać treść, która będzie zamieszczona w temacie, c) jeżeli masz napisać wiadomość typu "ja tez nie wiem" - nie pisz nic - poczekaj. Polityka prywatności: § 1. Wszystkie dane osobowe przetwarzane są przez forum Klub Audi PL zgodnie z przepisami ustawy z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.). § 2. Dane osobowe są gromadzone, przechowywane i wykorzystywane przez wydawcę forum Klub Audi PL za zgodą ich właścicieli, zgodnie z prawem i z zachowaniem należytych procedur oraz w sposób gwarantujący ich bezpieczeństwo. Administratorzy mogą wykorzystywać dane osobowe tylko i wyłącznie w celu zapewnienia właściwej obsługi użytkowników. § 3. Każdy użytkownik ma prawo do weryfikacji, modyfikacji i usunięcia swoich danych osobowych. § 4. Skasowanie konta odbywa się TYLKO w następujący sposób: - następuje zmiana nazwy konta (na numerek) - konto zostaje "wyczyszczone" ze wszystkich danych personalnych, - użytkownik zostaje zbanowany, Usunięcie danych i ban na forum jest ostateczne - bez możliwości cofnięcia decyzji. Polityka prywatności dotycząca plików cookies: §1. Czym są pliki „cookies”? oprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. §2. Do czego używamy plików „cookies”? Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. §3. Jakich plików „cookies” używamy? Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności. §4. Czy pliki „cookies” zawierają dane osobowe Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. §5. Usuwanie plików „cookies” Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej. Wydawca forum Klub Audi PL nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników, lecz dołoży wszelkich starań, aby treści zamieszczane na serwerze forum Klub Audi PL były zgodne z obowiązującym prawem.
  3. 16 punktów
    Dla wszystkich posiadaczy Audi A4 B7, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_1_30.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_31_60.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_61_90.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_91_120.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_121_150.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_151_180.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_181_210.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_211_241.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_242_275.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_276_312.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B7_str_313_345.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
  4. 11 punktów
    Dla wszystkich posiadaczy Audi A4 B6, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Podziękowania dla D&G Wersja dla szybkich łącz szybszych niż 1 Mbit/s: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_1_60.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_61_120.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_121_177.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_178_239.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_240_304.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_305_369.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_372_421.pdf Wersja dla łącz 1 Mbit/s i wolniejszych, przygotowana przez użytkownika doomelek: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_1-50).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_51-110).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_111-170).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_171-230).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_231-300).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_301-360).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_361-421).pdf Dla wszystkich osób z wolnymi łączami internetowymi, zamieszczam skompresowaną wersję instrukcji przygotowaną przez użytkownika doomelek. Dzięki Paweł za włożoną pracę - pomogłeś wielu osobom! Skompresowana wersja instrukcji Audi A4 B6 dla najwolniejszych łącz: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_skompresowana_wersja.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
  5. 8 punktów
    Dla wszystkich posiadaczy Audi A3 8L, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. W celu zmniejszenia wielkości pliku, instrukcja została spakowana do formatu RAR. Instrukcja_obslugi_Audi_A3_8L.rar
  6. 6 punktów
    Dla wszystkich posiadaczy Audi A6 C5, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_1_66.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_66_131.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_131_196.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_196_261.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_261_326.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_326_399.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
  7. 5 punktów
    Olej silnikowy, rzecz prosta, wymiana +/- co roku, każdy ma swój typ, który leje do autka. Ale jak się ma sprawa z olejami do skrzyni? Wymiana oleju w skrzyni biegów często umyka naszej uwadze, ponieważ nawet w starszych autach przebiegi między wymianami są dość długie. Natomiast w większości obecnie produkowanych samochodów oleju w skrzyniach mechanicznych nie trzeba wymieniać podczas całego okresu eksploatacji. Zupełnie inaczej wygląda to w przekładniach automatycznych. Praktycznie we wszystkich takich skrzyniach należy okresowo wymieniać olej. Niezależnie, jaką skrzynię mamy w samochodzie, trzeba okresowo sprawdzać poziom oleju. Najlepiej podczas wymiany oleju w silniku, gdyż w ręcznych skrzyniach poziom oleju można sprawdzić dopiero po wejściu pod pojazd. Olej, przy prawidłowym poziomie, powinien sięgać korka wlewowego. Korek ten jest łatwo znaleźć, gdyż spośród wielu śrub wyróżnia się wielkością (średnica około 15 - 20 mm). Natomiast w przekładniach automatycznych poziom oleju sprawdza się szabelką, praktycznie taką samą jak ta służąca do pomiaru poziomu oleju w silniku. Poziom w automatach sprawdza się w różny sposób. W niektórych autach przy zimnej skrzyni, w innych przy nagrzanej, a w jeszcze innych przy pracującym silniku. Do skrzyń biegów stosuje się oleje przekładniowe, które podzielone są wg klasyfikacji jakościowej i lepkościowej. Wg klasyfikacji API oleje przekładniowe oznacza się literami GL i cyfrą od jeden do sześć. Im wyższa cyfra tym olej może pracować w trudniejszych warunkach. Klasyfikacja lepkościowa informuje nas, w jakich temperaturach olej może pracować. Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Zastosowanie zbyt gęstego, rzadkiego lub innego rodzaju oleju może spowodować pogorszenie zmiany biegów lub szybkie zużycie skrzyni. Automatyczne skrzynie biegów wymagają oleju typu ATF, który dodatkowo musi odpowiadać specyfikacjom i normom producenta pojazdu. Zastosowanie złego oleju będzie mieć opłakane skutki. W niektórych serwisach Aso nie zalecają wymiany oleju w skrzyni(dożywotni), ale powoli się ich polityka zmienia. I tu chciałby podać jaka norma jest potrzebna do poszczególnych skrzyń biegów: 1. Manual 5/6 bieg wg Etki G052911A1/A2. Oznaczenie A1 lub A2 oznacza pojemność butelki oleju (m.in. TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80, Castrol TAF-X 75W90, Mobil Gerlube VS 200, Texaco Geartex S4 75W90). Ważne okazuje się to, aby olej spełniał normę VW 501.50 i to powinno załatwić z grubsza temat. Olej poza oznaczeniem SAE 75W-80 lub 75W-90 musi jeszcze mieć właściwe parametry lepkości kinematycznej. Norma VW ustala ten parametr na około 70mm2/s. Nie zalecam natomiast stosowania Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 ma on parametr lepkości kinematycznej w 40 st.Celsjusza o wartości 102 (a więc sporo wyższy) oraz brak normy VW 501.50. Ale dużo osób zalewa takim i nie narzeka. Wybór zostawiam Wam. 2. Multitronic ( ATF CVT). Przekładnia multitronic jest przekładnią bezstopniową. Łączy ona dynamikę przekładni manualnej z komfortem obsługi przekładni automatycznej. Dzięki bezstopniowemu przeniesieniu mocy oraz automatycznemu procesowi zmiany przełożeń multitronic przekazuje na koła maksymalny moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika. W skrzyni automatycznej multitronic filtr oleju wymienia się podczas remontu skrzyni, a nie w trakcie wymiany oleju. Dlatego że jest on zabudowany w skrzyni. Olej wg Etki G052180A2 (m.in. Febi 27975, Castrol CTF-A). Zalecana wymiana co 60000km. Olej do przekładni głównej w tej skrzyni to G052190A2 (około 1,3L). Ciekawy link o multitronic http://www.prnd.pl/porady-asb/multitronic-01j 3. Tiptronic. To rodzaj automatycznej skrzyni biegów. Jest też możliwość ręcznego przełączania biegów.W trybie manualnym zmiana biegów następuje sekwencyjnie. a)4-stopniowa zwykła oraz 5-stopniowa wg Etki G052162A2 (m.in ATF Esso EGL 71141 75W90, Febi 14738). Olej do przekładni głównej w tej skrzyni to G052145A1 (od 0,5-1,3L). Wymiana oleju wraz z filtrem co 60000km. b)6-stopniowa wg Etki G060162A2. Olej do przekładni głównej w tej skrzyni to G052145A1 (około 1,1L). Olej do skrzyni rozdzielczej to G055145A2 (około 0,5L).To najbardziej popularne. Ale nie we wszystkich. Trzeba dokładnie sprawdzić na tabliczce znamionowej typ skrzyni i sprawdzić dokładnie w Etce!! Zalecana wymiana oleju wraz z filtrem co 60000km. 4. S-Tronic DSG Przekładnia typu DSG to dwie skrzynie mechaniczne zamknięte w jednej obudowie. Każda ma swoje własne, niezależne sprzęgło. Jedna obsługuje biegi nieparzyste (zazwyczaj również bieg wsteczny), druga zaś - parzyste. Olej wg etki G052182A2 (m.in.tylko Febi 32380 - 1L, Febi 32381 - 5L). Także zalecana wymiana co 60000km. Ciekawy link http://www.prnd.pl/porady-asb/dsg-automatyczna-skrzynia-biegow-kod-02e To kilkanaście linijek moich wypocin, ale ktoś pewnie skorzysta.. Źródełko: etka/internet...
  8. 5 punktów
    Oto informacje jaki olej powinniście lać do Swoich TDI #Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych oraz 2.0 TDI(wersje bez DPF) wyposażonych w pompowtryskiwacze czyli PD, należy stosować olej spełniający normy: 505.01 lub 506.01 lub 507.00 Norma 505.01 to najniższa norma jak musi zostać spełniona do PD #Do wszystkich silników diesla, 4-ro oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr cząstek stałych - DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 #Do pozostałych silników diesla wyposażonych w pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, także wymagany jest olej syntetyczny. Chodzi przede wszystkim o turbinę i można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 Oto dosłownie kila olei spełniających normy # 505.01 1.Mobil 3000XE 5W30 dawny Specjal-V 5W40 2.Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 3.Motul Specific 505.01 5W40 lub MOTUL 8100 X-Clean C3 5W40 #507.00 1.Mobil ESP Formuła 5W30 2.Castrol Edge 5w30 3.Motul Specific 507.00 Lub MOTUL 8100 X-Clean #505.00 1.Mobil Peak Life 5W50 2.Castrol Edge 5W-40 3.MOTUL 8100 X-Cess 5w40 505.00 Niezależnie od przebiegu zaleca się jednak wymianę oleju silnikowego nie rzadziej niż raz na rok lub max do 15tyś.km Tryb Long Life nie jest zalecany ze względu na trwałość turbiny i innych ważnych elementów silnika...Pamiętajcie o markowych filtrach przy wymianie np. Mann, Knecht,Hengst ....Mam nadzieję że troszkę rozjaśniłem temat... A i bardzo ciekawy artykuł o olejach WARTO przeczytać http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Oraz normy jakościowe olejów stosowanych http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
  9. 5 punktów
    Regulamin działu "Sprzedam części/akcesoria": § 1. Maksymalny czas ważności anonsów to 30 dni i po tym czasie będą one usuwane. § 2. Aby anons nie został usunięty musi zawierać informacje na temat orientacyjnej ceny - zamiast ceny, można umieścić link do serwisu ogłoszeniowego lub aukcji. Wszystkie anonse bez tego zapisu będą usuwane. § 3. W anonsach można podawać numer telefonu kontaktowego oraz adres e-mail (każdy użytkownik może zmieścić w poście adres e-mail. Robi to jednak na własną odpowiedzialność i musi liczyć z konsekwencjami np. atakiem spamu itp.). Jeżeli chcesz skontaktować się z daną osobą możesz skorzystać z PW. § 4. Wydawca serwisu AudiTIMES.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń.
  10. 5 punktów
    Witam nazywam Rafal od roku jezdze audi A6C5 Avant w dieselku Obecnie przebywam poza granicami kraju mam nadzieje ze forum sie rozkreci i bedzie nas tutaj coraz wiecej pzdr
  11. 3 punkty
    Witam w związku z zapytaniem przez użytkownika forum zamieszczam instrukcje wymiany żarówek w lampie tylnej A3 Myślę,że niejednemu/niejednej się to przyda... Zestawienie montażowe tylnego światła - samochody do 05.2008 1 - Sworzeń mocujący q Wkręcony w obudowę 2 - Nakrętka zaciskowa 3 - Elektryczne złącze wtykowe 4 - Nakrętka - 3,5 Nm 5 - Pierścień uszczelniający typu o-ring 6 - Sworzeń gwintowany - 3,5 Nm 7 - Żarówka świateł hamowania q 12 V, 21 W 8 - Żarówka tylnego światła q 12 V, 10 W 9 - Żarówka - 12 V, 21 W q Po stronie kierowcy: tylnego światła przeciwmgłowego q Po stronie przedniego pasażera: światła cofania 10 - Tylne światło q Wymontowanie i zamontowanie → Patrz niżej 11 - Żarówka kierunkowskazu q 12 V, 21 W q Kolor pomarańczowy 12 - Oprawa żarówki q Wymontowanie i zamontowanie → Patrz niżej Wymontowanie i zamontowanie tylnego światła Wymontowanie – Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu. – Ustawić przełącznik świateł w pozycji „0“. – Odczepić korek zasłaniający -2- z tapicerki bagażnika. – Wykręcić nakrętkę kołpakową -1-. – Odchylić nieco tylne światło po wewnętrznej stronie -strzałka 1-. – Wyjąć tylne światło lekkim ruchem obrotowym -strzałka 2- po zewnętrznej stronie z nakrętek zaciskowych. – Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe na oprawie żarówki. Zamontowanie Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności, należy przy tym zwrócić uwagę na następujące punkty: Wskazówka Zwrócić uwagę, aby uszczelka między nadwoziem a obudową tylnego światła prawidłowo uszczelniała. – Włożyć tylne światło po wewnętrznej stronie do otworu mocującego -strzałka 1- i wcisnąć sworznie mocujące po zewnętrznej stronie do nakrętek zaciskowych -strzałka 2-. – Dokręcić nakrętkę kołpakową -1-. – Wcisnąć korek zasłaniający -2- w tapicerkę bagażnika. Wymontowanie i zamontowanie oprawy żarówki Wymontowanie – Wymontowanie tylnego światła → Patrz wyżej. – Rozprężyć sworzeń blokujący -strzałki- i wyjąć oprawę żarówki z tylnego światła. – Wykręcić żarówkę z oprawy żarówki. Zamontowanie Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Umieści nową żarówkę w oprawie żarówki, nie dotykając gołą ręką szklanej bańki żarówki. – Zamontować tylne światło → Patrz wyżej
  12. 3 punkty
    Witam. W mojej Audi brak było podgrzewanych lusterek. Do dziś. Co potrzeba? Tylko wkłady lusterek podgrzewane. Dostępne w sieci np Intercars w cenie 20-30zł za wkład. Są to wkłady firmy Alkar. Nr.katalogowe AL6423503-lewe AL6402525-prawe. Pasują do A4 B6/B7 i A3 8P1. Lewy i prawy wkład jest asferyczny tak jak w oryginale. Instalacja jest P&P. Instalacja elektryczna jest już "pociągnięta". Wystarczy zmienić wkłady i podłączyć do kabelków, które są poprowadzone do lusterek. Do odczepienia zastosować najlepiej coś plastikowego, np linijka, żeby nie porysować obudowy lusterka. Można zabezpieczyć obudowę lusterka przed uszkodzeniem tekstylną taśmą klejącą na dole i u góry. Ja "umiejętnie" użyłem płaskiego śrubokręta. Trzeba podważyć szybę lusterka najpierw na dole, a później u góry. Przy wkładaniu dobrze jest posmarować zaczepy smarem, żeby czasem nie pękły przy zakładaniu nowych wkładów i żeby je stamtąd łatwo przyszło ewentualnie wyciągnąć. Pozostało podłączyć kabelki do wkładów grzewczych. W celu zamontowania włożyć i wcisnąć szybę lusterka w czopy prowadzące, jak również palec oporowy w sprężynę oporową. I gotowe. Ogrzewanie lusterek włącza się przyciskiem ogrzewania tylnej szyby. Oto kilka fotek z dzisiejszego "modu". Miłego "grzania"
  13. 3 punkty
    Witam. Zamieszczam opis wymiany i sprawdzenia termostatu w silnikach diesla w nadwoziu B6. Użytkownicy nadwozia B7 mogą też spokojnie skorzystać z opisu, gdyż jest bardzo podobny jak w B6. Myślę, że opis się przyda zwłaszcza,że można to samemu zrobić, a nie jest to nic trudnego i zaoszczędzić 50-70zł za wymianę termostatu ... Wymontowanie i zamontowanie, sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego Wymontowanie – Odczepić osłony. – Wykręcić nakrętki -patrz strzałki- i zdjąć osłonę silnika, w razie potrzeby dodatkowo wyjąć miarkę poziomu oleju. – Jeśli jest, wymontować znajdujące się poniżej wytłumienie. – Spuścić płyn chłodzący( otworzyć korek spustowy przy dolnym wężu płynu chłodzącego po lewej stronie lub w przypadku jego braku poprzez wyjęcie klamry mocującej czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz sam czujnik przy wyjściu z chłodnicy) – Wymontować wąż płynu chłodzącego od króćca połączeniowego termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałka-. – Wykręcić śruby -1- króćca połączeniowego -2- i wyjąć króciec połączeniowy razem z termostatem płynu chłodzącego -4- i pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -3-. – Wykręcić przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara termostat płynu chłodzącego -poz. 2- ok. 90° (1/4 obrotu) -patrz strzałka- i wyjąć z króćca połączeniowego. – Zdjąć pierścień uszczelniający typu o-ring -1-. Zamontowanie Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: Wskazówka Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring. (50x4) – Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring. – Włożyć termostat płynu chłodzącego -3- z nowym pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -2- w króciec połączeniowy -1-. Podczas osadzania pałąk termostatu musi znajdować się w położeniu poziomym, jak pokazano na rysunku. – Następnie obrócić termostat płynu chłodzącego o 90° (1/4 obrotu) zgodnie z ruchem wskazówek zegara. – Zwilżyć pierścień uszczelniający typu o-ring dodatkiem do płynu chłodzącego. – Wlać płyn chłodzący.(zalecany G12+) Moment dokręcenia Podzespół Nm Króciec połączeniowy termostatu płynu chłodzącego do bloku silnika 15 Sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego – Podgrzać termostat w wodzie. Początek otwarcia Ok. 87°C Koniec otwarcia Ok. 102 °C Skok otwarcia Min. 8 mm Spokojnej i bezproblemowej wymiany....
  14. 3 punkty
    Witam wszystkich furowiczów. Tak jak zapowiedziałem rozpoczynam w miarę szczegółową opisówkę pewnych aspektów dotyczących w sumie wszystkich silników TDI a w związku z taktem, że jestem posiadaczem już drugiego silnika 2.5 TDI skupię się głównie na nich. Pierwsza część z cyklu: "Know How Do It czyli zrób to sam => Diagnostyka silnika TDI" I. Niezbędne narzędzia: Do wykonania niezbędnej diagnostyki czyli tak zwane LOGI będziemy potrzebować - kabel diagnostyczny czyli tak zwany interface [na rynku występują w różnej formie i jakości, ja osobiście posiadam ten ale są również tańsze rozwiązania i też działają] - oprogramowanie diagnostyczne [ najbardziej popularne VAG-Com 311.2, 409.1, Polski Vag bądź VCDS] - komputer klasy PC - notebook z systemem operacyjnym WinXP bądź Vista - nie sprawdzałem jak i czy działa pod Win 7 II. Opis diagnostyki: Diagnostykę wykonujemy trójetapowo: 1. Poprzez odczyt błędów; 2. Poprzez odczyt bloków wartości mierzonych: a. w tzw. próbie statycznej; b. w tzw. próbie dynamicznej. Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum. 2. dla odczytu bloków wartości mierzonych: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych]. a. próba statyczna warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]. grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018. grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011: - grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s; - grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać]; - grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START; - grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie *tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG]. b. próba dymaniczna warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log. próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę !!!! grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. *uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg. KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy. **zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio]. III. Logi do analizy: Po wykonaniu wszystkich logów należy je bezzwłocznie umieścić je na forum do oceny koleżanek i kolegów. W tym celu najlepiej wykorzystać serwis internetowy VAGLOG i na forum przedstawić linki do logów. IV. Dokumentacja Serwisowa: Po instalacji interface'u [zgodnie z instrukcjami producenta] należy przeprowadzić diagnostykę z użyciem programu VAG-Com: - instrukcja w języku angielskim; - opis bloków wartości mierzonych dla silników TDI cz. I; - opis bloków wartości mierzonych dla silników TDI cz. II; - lokalizacja złącz diagnostycznych w samochodach Audi/VW/Seat/Skoda; - wskazania prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI; - erWin: elektroniczny system informacji naprawczej i warsztatowej AUDI AG; - doskonała strona autorstwa Sebastiana Stange poświęcona kodowaniu i adaptacji sterowników; - popularne procedury diagnostyczne w języku polskim; To tak po krótce... Mam nadzieję że sam opis jest w miarę klarowny. Wielkie dzięki i szacunek dla kolegi meszruma z AKP Ciąg dalszy nastąpi już wkrótce...
  15. 3 punkty
    Hej Najprościej mówiąc jeżeli będziesz miał za dużo oleju, przekładnia nie będzie w stanie odpowietrzyć się prawidłowo i w najlepszym przypadku wysadzi Ci uszczelniacze. Co do problemu ze wstecznym i jedynką, nie jestem przekonany czy wymiana oleju będzie lekarstwem. Pozdrawiam i powodzenia życzę
  16. 3 punkty
    Witam. Oto kilka zasad które powinny być przestrzegane przy wymianie i użytkowaniu klocków: Zasada wymiany: 1. Sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu, po prostu czy będą pasować, 2. Zawsze wymieniaj tarcze parami, 3. Używaj tarcz z tego samego opakowania, 4. Wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się powierzchni głębokich rowków, 5. Bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (brake cleaner), 6. Jeżeli jest możliwość, dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np.pasta miedziowa) na powierzchnię piast, 7. Po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz, 8. Dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym, 9. Zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą miedzianą tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół, 10. Dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 70 do 120 Nm, 11. Przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań, Kierunkowość klocków hamulcowych: Klocki hamulcowe trzeba odpowiednio założyć (prawa i lewa strona). Na zdjęciu poniżej są dwa klocki hamulcowe firmy FERODO stosowane m.in/ A4/A6 (te z czujnikami czyli od wewnętrznej strony tarczy) i na czerwono zaznaczone są oznaczenia kierunkowości: 1. Opis RIGHT/LEFT oznacza stronę auta (patrząc z perspektywy kierowcy siedzącego wewnątrz auta), Left -lewe koło, Right- prawe koło, 2. Wycięcie (oznaczone strzałką) po prawej stronie metalowego zamka pokazuje stronę montażu 3. Strzałka na zamku oznacza kierunek obracania się tarczy przy jeździe do przodu. Źródełko: mm-moto _________________
  17. 3 punkty
    W związku z awarią turbosprężarki u znajomego (prawdopodobnie zbyt niskie ciśnienie lub ilość oleju doprowadzana do turbinki) w silniku 1,9Tdi, chciałbym żebyście zwrócili uwagę na kilka błędów jakie mogą zostać popełnione przy wymianie turbosprężarki. Częstym błędem jest tzw. suchy start. To nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Poniżej przedstawiam kilka faktów i porad dotyczących tego zjawiska. Podczas wymiany oleju zdarza się, że olej spływa z przewodu doprowadzającego aż do filtra poprzez jednokierunkowy zawór zwrotny przez co przewód olejowy zostaje pusty (bez oleju). W momencie rozruchu silnika, powietrze, które znajdujące się w pustym przewodzie wywołuje zjawisko kawitacji (jest to smarowanie mieszaniną powietrza i oleju w postaci piany). Jest to najczęstszą przyczyna suchego startu. Oznacza to, że przez kilka pierwszych sekund po uruchomieniu silnika ułożyskowanie turbosprężarki nie jest smarowane wystarczającą ilością oleju. Przy wolnych obrotach silnika, turbosprężarka obraca się z prędkością od 10 do 20 tyś obrotów na minutę, a obroty te rosną do 200 tysięcy obrotów na minutę. Jakakolwiek przerwa w dostarczaniu oleju powoduje natychmiastowe uszkodzenie ułożyskowania. Zapobiec powyższemu zjawisku można poprzez obracanie wałem korbowym za pomocą rozrusznika przez czas około pół minuty przed zasadniczym uruchomieniem silnika. Podczas uszkodzenia ułożyskowania, następuje zachwianie stabilności pracy wałka turbosprężarki, zwiększa się jego luz promieniowy (jego łopatki zaczynają ocierać o obudowę). Dotyczy to zarówno koła kompresji, jak i łopatek wirnika. Wskutek wycierania następuje odrywanie się elementów tych wirników. Siły powstałe wskutek niewyważenia są na tyle duże, że powodują przeginanie wałka i w konsekwencji jego pęknięcie. Chwilowy spadek ciśnienia oleju czy też przerwa w dostarczaniu oleju niekoniecznie musi być spowodowana suchym startem, dlatego nie należy zapominać o sprawdzeniu a najlepiej wymianie przewodów olejowych. Przewód doprowadzający olej musi być drożny. Często jest to giętki przewód, który może się zagiąć i powodować zredukowane smarowanie. Sprawdzanie drożności przewodu powietrzem pod ciśnieniem nie ujawni problemu! W przypadkach gdy przewód olejowy znajduje się blisko korpusu żeliwnego turbosprężarki, olej może się zwęglać (karbonizować) i osadzać w przewodzie. Powoduje to zmniejszenie średnicy przewodu i ogranicza dostarczanie oleju na łożyska, może to doprowadzić do szybkiego uszkodzenia turbosprężarki. Jeśli stwierdzone zostanie mechaniczne uszkodzenie turbosprężarki (np. zniszczony wirnik sprężarki), nie wystarczy wymienić tylko turbosprężarkę. Aby uniknąć kolejnych uszkodzeń, należy wykonać następujące prace: * Sprawdzić, czy obudowa filtra powietrza, wkład filtra powietrza i węże prowadzące powietrze nie są zabrudzone. * Sprawdzić, czy w całym układzie doładowywanego powietrza i w chłodnicy doładowywanego powietrza nie ma ciał obcych. * Jeśli w układzie doładowywanego powietrza stwierdzone zostaną ciała obce, oczyścić układ doładowywanego powietrza, a w razie potrzeby wymienić chłodnicę doładowywanego powietrza. * Uszczelki, pierścienie uszczelniające oraz nakrętki samozabezpieczające należy wymieniać na nowe. * Napełnić turbosprężarkę olejem silnikowym poprzez króciec połączeniowy przewodu doprowadzania oleju. * Układ doładowywanego powietrza musi być szczelny. * Króćce węży i węże układu doładowywanego powietrza przed montażem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru. Po zamontowaniu turbosprężarki pozostawić silnik przez ok. 1 minutę na biegu jałowym, nie podnosząc obrotów, żeby zapewnić smarowanie turbosprężarki. Pamiętajcie, że turbosprężarka to jeden z najważniejszych elementów w Waszych TDI. Odpowiednie "traktowanie", przyczyni się do długiej i bezawaryjnej pracy. Żródełko: motofocus/elsa/turbo-tec
  18. 3 punkty
    Witam. Trochę dziwny opis jest w Elsie ale zamieszczę dwa Wymontowanie i zamontowanie zderzaków : Do numeru identyfikacyjnego samochodu 400 000 1 - Śruba specjalna 18 Nm 2 - Zderzaki osłona zderzaka jest wymontowana. Wykręcić śruby specjalne -1 - i wyciągnąć zderzak do tyłu. 3 - Osłona wersja dwuczęściowa wersja jednoczęściowa dla USA Wymontowanie: wymontować osłonę bagażnika z boku. rozłączyć elektryczne złącza wtykowe czujnika sygnalizacji przy parkowaniu przy komputerze sterującym (po lewej stronie pod tylnym światłem). wykręcić nakrętki kołpakowe -9- i -10-. wykręcić śruby specjalne -4-. poluzować osłony nadkola -8- w tylnym obszarze. Wykręcić śruby z lewej i prawej strony na części prowadzącej -6- wykręcić śruby -7- z osłony nadkola Odczepić krawędzie boczne osłony przy prowadnicy. Zdjąć osłonę. rozłączyć dwuczęściową osłonę: rozwiercić łby nitów jednostronnie zaślepionych z lewej i prawej strony. zwolnić blokady i wyciągnąć spoiler z osłony. 4 - Śruby specjalne 4 Nm 5 - Tuleja przed zamontowaniem osłony tulejki muszą zostać wciśnięte. 6 - Część prowadząca wymontowanie i zamontowanie → Rozdział 7 - Blachowkręt 2 Nm 8 - Osłona nadkola 9 - Nakrętka kołpakowa 4 Nm 10 - Nakrętki kołpakowe 4 Nm Wersja dla danego kraju 1 - Osłona Wymontowanie: – wymontować osłonę bagażnika z boku. – rozłączyć elektryczne złącza wtykowe czujnika sygnalizacji przy parkowaniu przy komputerze sterującym (po lewej stronie pod tylnym światłem). – Wykręcić nakrętki specjalne - (dostępne z bagażnika) – Wykręcić nakrętki kołpakowe - → Rys niżej. (dostępne z bagażnika) – Poluzować osłony nadkola w tylnym obszarze. – Wykręcić śruby z lewej i prawej strony na części prowadzącej -3- – Odczepić krawędzie boczne osłony przy części prowadzącej – Zdjąć osłonę. rozłączyć dwuczęściową osłonę: rozwiercić łby nitów jednostronnie zaślepionych z lewej i prawej strony. odryglować blokady i rozłączyć obie części osłony. – 2 - Nakrętka specjalna 4 Nm 3 - Część prowadząca 4 - Śruby specjalne 1,5 Nm 5 - Nit rozprężny wciśnięty w ścianę boczną na dole 6 - Śruba specjalna 18 Nm 7 - Podkładka musi być zawsze zamontowana. 8 - Śruba specjalna 30 Nm 9 - Prawy element pochłaniający energię zderzenia zderzak wymontowany wykręcić śrubę specjalną -8- i wyciągnąć ze zderzaka element pochłaniający energię zderzenia. 10 - Nakrętka sześciokątna 30 Nm przytrzymać podczas dokręcania śruby specjalnej -8-. 11 - Uchwyt przymocowany nitami do zderzaka. 12 - Nit jednostronnie zaślepiony 13 - Lewy element pochłaniający energię zderzenia wykręcić śrubę specjalną -8- i wyciągnąć ze zderzaka element pochłaniający energię zderzenia. 14 - Zderzaki wymontowana osłona -1-. wykręcić śruby specjalne -6- i wyciągnąć zderzak do tyłu z podłużnic Nakrętki kołpakowe – Podczas demontażu osłony zderzaka wykręcić nakrętki kołpakowe -1- i -2-. – Nakrętka kołpakowa -2 - montowana jest tylko w wersji Avant – Podczas montażu dokręcić nakrętki kołpakowe momentem 4 Nm. Daj znać, który opis pasował do Twojej wersji... A propo jak i do czego podłączyć nie wiem. W elsie są jeszcze tylko jeszcze informacje, np jak wymontować/zamontować czujniki cofania, brzeczki sygnalizacyjne itp w przypadku kiedy samochód ma oryginalny system sygnalizacji przy parkowaniu...
  19. 3 punkty
    Znalazłem na necie coś takiego: Ilość oleju potrzebna do wymiany łącznie z filtrem. Wlepka pochodzi z książki Sam naprawiam. Myślę, że użytkownikom B5 się przyda. Korekty ilościowe mile widziane...
  20. 3 punkty
    Raczej jest to niemożlwe by samochód spalał Ci naraz benzynke i gaz Jest tego dużo na internecie ale musisz sobie założyć sobie Tank Fooper Cytat Tank Fopper pozwala na właściwą pracę silnika także w samochodach wyposażonych w system pomiaru zużycia benzyny (w trakcie jazdy na gaz) nawet jeśli wskazówka poziomu benzyny przemieszcza się. Tank Fopper powoduje, że "check" nie zapala się, a komputer wtrysku nie wczytuje błędów. Podczas każdego uruchomienia urządzenie wskazuje poziom benzyny według rzeczywistej wartości. Poczytaj i myślę że bedziesz wiedział o co chodzi Mam to samo w 206
  21. 3 punkty
    Zakładam ten temacik mając nadzieję, że będziemy w nim dzielić się przydatnymi poradami eksploatacyjnymi. Moja pierwsza wskazówka dotyczy możliwości odgięcia wycieraczek, tak aby zimą nie przymarzały do szyby. W większości modeli Audi silnik wycieraczki jest dość nisko osadzony, a w nowszych modelach kompletnie schowany pod maską, więc nie da się ich podnieść. Problematyczne jest też samo zatrzymanie wycieraczek w połowie szyby, ponieważ można wyciągnąć natychmiast kluczyk, ale one i tak automatycznie zjadą do pozycji wyjściowej. Jak zatrzymać wycieraczki w połowie szyby? Uwaga - gasimy auto, wyciągamy kluczyk ze stacyjki i jednokrotnie naciskamy wajchę od wycieraczek w dół (tak jak do pojedyńczego czyszczenia). Wycieraczki dochodzą do połowy szyby i można je spokojnie odgiąć. Mała rzecz, a cieszy Pzdr
  22. 3 punkty
    Można też dostać się do tego siłowniczka inaczej Zdejm prawą zaślepkę po otwarciu przednich drzwi Widać go trzeba go złapać i przekręcić i wychodzi ale z wyciągnięciem schowka nie ma problemu jak napisał poprzednik Pamiętaj lekko posmaruj siłowniczek przed założeniem jeżeli będziesz zakładał ten sam Bo zawias prawy schowka lubi się często złamać jak on ciężko pracuje...Istnieją 2 wersje hamulca pokrywy podręcznego schowka. Tak to wygląda Rysunek jednego z siłowników 1 - Podręczny schowek t Wymontowanie: – Zdjąć osłonę tablicy przyrządów -2 - → Rys. – Otworzyć pokrywę podręcznego schowka. – Poluzować trzy górne śruby -3- w zagłębieniach podręcznego schowka -1-. – Poluzować z zewnątrz z boku śruby -5- (2x). – Poluzować od dołu, od strony przestrzeni na nogi śruby -4- (2x). – Wyjąć podręczny schowek w dół. – Poluzować wtyczkę -6- oświetlenia podręcznego schowka. – Odłączyć złącza wtykowe prowadzące do podzespołów elektrycznych w podręcznym schowku, np. przełącznika na kluczyk poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera – Wymontować przełącznik wyłączania poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. 2 - Osłona tablicy przyrządów q Zdejmowanie → Rys. 3 - Śruby (3x) q Moment dokręcenia 5 Nm 4 - Śruby (2x) q Moment dokręcenia 5 Nm 5 - Śruby (2x) q Moment dokręcenia 5 Nm 6 - Elektryczne złącze wtykowe 7 - Tablica przyrządów
  23. 2 punkty
    Styczeń 2011 1024x768 1280x1024 1680x1050
  24. 2 punkty
    ciekawo dlaczego w tytule filmiku napisał A7 skoro reklama głownie dotyczy A8 tu mam kilka fajnych spotów ukazujących wyższość Audi nad konkurencja http://www.youtube.com/watch?v=rZICEWuTvoo
  25. 2 punkty
    Wymontowanie i zamontowanie osłony drzwi z przodu 1 - Nakrętka zatrzaskowa (4x) 2 - Śruba (4x) 3 - Śruba (2x) 4 - Osłona ozdobna 5 - Dolna część podłokietnika 6 - Śruba 7 - Nakrętka rozprężna (4x) 8 - Osłona drzwi t Wymontowanie: – Zdjąć część dolną podłokietnika -5-. – Wykręcić śrubę -3- (2x) z osłony drzwi -8-. – Wykręcić śrubę -6- z osłony drzwi -8-. – Odczepić osłonę ozdobną -4-. – Wyjąć osłonę ozdobną -4- do przodu. – Wykręcić śrubę -2- (4x) z osłony drzwi -8-. – Odczepić osłonę drzwi -8 - → Rys. – Unieść osłonę drzwi -8- ok. 20 cm w górę i wyjąć z ramy głównej drzwi. – Odczepić cięgło elastyczne opancerzone wewnętrznej klamki drzwi → Rys. – Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe → Rys. Zamontowanie: Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. Zwrócić przy tym uwagę na: – W celu zamontowania muszą być zamocowane nakrętki zapadkowe -1- (4x) dla nakrętek rozprężnych -7- (4x). – Przy zamontowaniu należy wcisnąć osłonę drzwi pośrodku do głównej ramy drzwi Odczepianie cięgna elastycznego opancerzonego – Zdjąć pierścień zabezpieczający -3-. – Wyciągnąć i odczepić cięgło elastyczne opancerzone -1- z prowadnicy -2-. Wskazówka Podczas montażu zwrócić uwagę, aby hak -3- był skierowany w górę. Złącze wtykowe sterownika podnośnika szyby – Nacisnąć występ mocujący -2- i odłączyć złącze wtykowe -3- zgodnie z kierunkiem strzałek od sterownika. – Rozłączyć złącze wtykowe do głośnika niskotonowego. Zatrzask mocujący osłony drzwi – Nacisnąć występ mocujący -2- i wyjąć zatrzask -1- zgodnie z kierunkiem strzałek. Trochę nie poukładane ale tapicerki chyba nie będziesz rwał
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.