Skocz do zawartości

macias

Użytkownik
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana macias w dniu 25 Stycznia 2011

Użytkownicy przyznają macias punkty reputacji!

O macias

  • Urodziny 05.05.1984

Samochód

  • Model
    Audi A6 C5
  • Rocznik
    2002 AKE
  • Silnik
    Diesel
  • Pojemność
    2.5
  • Moc KM
    180
  • Nadwozie
    Avant

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Lębork / Gdynia
  • Zainteresowania
    GG 2007799

Ostatnie wizyty

4 504 wyświetleń profilu

Osiągnięcia macias

Newbie

Newbie (1/14)

16

Reputacja

  1. Wszystkiego najlepszego! :)

  2. w 2002 juz jest inna oprawa tablicy rejestracyjnej ale chyba nic oprocz tego
  3. macias

    Filtry

    Dokladnie - wszystkie sa dobre. ja osobiscie jezdze na filtrach MANNa
  4. kolezanko najpierw kliknij CYTUJ i wtedy przycisk ODPOWIEDŹ. Nie dziala tak jak na innych forach ze klikniesz CYTUJ i piszesz w okienku na dole
  5. Jak sami wiecie, nie ma wielkiej różnicy w diagnostyce wszystkich silników diesla więc może umieścić go w jakims bardziej dostepnym dziale lub miejscu żeby nie tylko uzytkownicy A6 mieli do niego wglad. wiem po sobie ze rzadko kiedy wchodze np w dzial A4 czy A3 a tam tez są silniki wysokoprężne Pozdrawiam Maciek Nie zdazylem tego zaproponowac i mnie uprzedziles
  6. Witam wszystkich furowiczów. Tak jak zapowiedziałem rozpoczynam w miarę szczegółową opisówkę pewnych aspektów dotyczących w sumie wszystkich silników TDI a w związku z taktem, że jestem posiadaczem już drugiego silnika 2.5 TDI skupię się głównie na nich. Pierwsza część z cyklu: "Know How Do It czyli zrób to sam => Diagnostyka silnika TDI" I. Niezbędne narzędzia: Do wykonania niezbędnej diagnostyki czyli tak zwane LOGI będziemy potrzebować - kabel diagnostyczny czyli tak zwany interface [na rynku występują w różnej formie i jakości, ja osobiście posiadam ten ale są również tańsze rozwiązania i też działają] - oprogramowanie diagnostyczne [ najbardziej popularne VAG-Com 311.2, 409.1, Polski Vag bądź VCDS] - komputer klasy PC - notebook z systemem operacyjnym WinXP bądź Vista - nie sprawdzałem jak i czy działa pod Win 7 II. Opis diagnostyki: Diagnostykę wykonujemy trójetapowo: 1. Poprzez odczyt błędów; 2. Poprzez odczyt bloków wartości mierzonych: a. w tzw. próbie statycznej; b. w tzw. próbie dynamicznej. Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum. 2. dla odczytu bloków wartości mierzonych: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych]. a. próba statyczna warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]. grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018. grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011: - grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s; - grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać]; - grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START; - grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie *tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG]. b. próba dymaniczna warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log. próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę !!!! grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. *uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg. KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy. **zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio]. III. Logi do analizy: Po wykonaniu wszystkich logów należy je bezzwłocznie umieścić je na forum do oceny koleżanek i kolegów. W tym celu najlepiej wykorzystać serwis internetowy VAGLOG i na forum przedstawić linki do logów. IV. Dokumentacja Serwisowa: Po instalacji interface'u [zgodnie z instrukcjami producenta] należy przeprowadzić diagnostykę z użyciem programu VAG-Com: - instrukcja w języku angielskim; - opis bloków wartości mierzonych dla silników TDI cz. I; - opis bloków wartości mierzonych dla silników TDI cz. II; - lokalizacja złącz diagnostycznych w samochodach Audi/VW/Seat/Skoda; - wskazania prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI; - erWin: elektroniczny system informacji naprawczej i warsztatowej AUDI AG; - doskonała strona autorstwa Sebastiana Stange poświęcona kodowaniu i adaptacji sterowników; - popularne procedury diagnostyczne w języku polskim; To tak po krótce... Mam nadzieję że sam opis jest w miarę klarowny. Wielkie dzięki i szacunek dla kolegi meszruma z AKP Ciąg dalszy nastąpi już wkrótce...
  7. Kolego a to dopiero poczatek, jak znajdę trochę więcej czasu to zacznę opisywać różnego rodzaju naprawy w formie FOTO STORY Tak na zaś - może kiedyś się komuś coś przyda
  8. Witam szanownych kolegów. Czy są użytkownicy forum którzy mieszkają na pomorzu środkowym a dokładniej okolice Słupska - Lęborka - Gdyni ?? Możnaby zorganizowac jakis spocik
  9. OK wielkie dzieki za odpowiedz. moja upierdliwosc jest spowodowana niedzielnym nadmiarem wolnego czasu wiec trzeb a to wybaczyc jedno spostrzezenie wysylam rowniez na PW PS. mozna jednak wyswietlic wszystkie tematy w ktorych napisalismy jakis post - na banerze u gory gdzie jest indywidualne logo na liscie rozwijanej wystarczy wybrac opcje MOJA ZAWARTOSC i juz sie wyswietla cala historia naszej aktywnosci na forum pozdrawiam Maciek :hangloose: :hangloose:
  10. Jeżu normalnie respect :hangloose:
  11. ja ostatnio maglowalem temat TIPTRONICA u siebie. wydawalo mi sie ze slizga sie sprzeglo na pierwszych biegach. okazalo sie to tylko moja nieznajomoscia automatycznych skrzyn biegow. bylem w warsztacie gdzie zajmuja sie wylacznie automatycznymi skrzyniami. kierownik serwisu przejechal sie moim autem, podpial kompa i powiedzial ze wszystko jest w normie. sprawdzilismy poziom oleju w skrzyni i tez super. powiedzialem ze chcialbym wymienic olej razem z filtrem a on sie zapytal kiedy ostatni raz byl wymieniany. niestety nie posiadam wiedzy czy wogole byl wymieniany. Powiedzial ze w takiej sytuacji najlepszym rozwiazaniem bedzie pozostawienie jej z tym olejem co jest. powiedzial wymiana oleju razem z filtrem mozliwe ze pierwszy raz od BARDZO dawna spowoduje ze na 95% po ok 10tys km sprzeglo hydrokinetyczne zacznie sie slizgac i bedzie do wymiany. Koszt wymiany sprzegla hydrokinetycznego razem z olejem i filtrem to ok 2500 - 2700 zł. ja narazie nic nie robie tylko obserwuje jak sie bedzie zachowywac. objawy uszkodzonej skrzyni tiptronic to bledy w grupie 02-AUTO TRANS oraz drgania przy predkosci ok 60-90km/h - tak jakby jechalo sie po tarce.
  12. co do oleju motul to ten olej moze i dobry (tez na nim jezdzilem) ale wytwarza bardzo duzo nagaru wiec proponowalbym zmiane na inny np CASTROL MAGNATEC lub LIQUI MOLY
  13. kolego bardzo podobne objawy sa przy uszkodzonej skrzyni automatycznej TIPTRONIC - zapalaja sie kontrolki ESP i ABS i wystepuja drgania podczas przyspieszania. Nie wiem jaka macie skrzynie ale jak tiptronic to proponuje zerknac do grupy 02 AUTO TRANS czy nie zapisal sie jakis blad bo tam moze byc pies pogrzebany
  14. dokladnie - wymontowac, wysuszyc, przeczyscic, uszczelnic i zamontowac. No chyba ze problem nie leze w samej wycieraczce
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie