Procedura jest dla silnika 2.0 TDI Common Rail
Pamiętajcie, że regeneracja jest możliwa tylko i wyłącznie wtedy, gdy w sterowniku nie ma żadnych błędów związanych z pracą silnika. Jedyny błąd, który możecie olać to błąd związany właśnie z zapełnieniem filtra cząstek stałych. Przed operacją powinniście sprawdzić także czujnik G450.
Warunki, które musicie spełnić przed całą operacją to:
zbiornik paliwa musi być zapełniony minimum do 1/4
samochód w automacie musi mieć skrzynię biegów ustawioną na P (Park), natomiast z manualną na bieg jałowy,
włączyć hamulec ręczny
zamknąć maskę silnika
temperatura paliwa mniejsza niż 60 stopni
sprzęgło w pozycji zero
odpowiedni poziom naładowania akumulatora
odpowiednia temperatura oleju
odpowiednie ciśnienie atmosferyczne
Procedura regeneracji DPF poniżej:
Uruchomić silnik na biegu jałowym i przez 5 minut wykonywać poniższe czynności:
Zalogować się za pomocą VCDS do do sterownika kodem: 27971 (funkcja [16 - dost. upow.])
Wybieramy funkcję Nastawy podstawowe i z listy wybieramy regeneracja filtra cząstek stałych.
Następnie wykonujemy czynności podawane na zielone w polach widocznych na ekranie - naciskanie hamulca i pedału gazu). Pamiętajcie, żeby zwolnić pedały tylko wtedy, gdy na ekranie pojawi się taki komunikat.
P.S Pamiętajcie, żeby regeneracje robić na zewnątrz budynków.
Źródło: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration