Skocz do zawartości

steve69

Użytkownik
  • Postów

    295
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    108

Ostatnia wygrana steve69 w dniu 8 Października 2024

Użytkownicy przyznają steve69 punkty reputacji!

2 obserwujących

Samochód

  • Model
    Audi Q5 8R
  • Rocznik
    2015
  • Silnik
    Benzyna
  • Pojemność
    2.0
  • Moc KM
    224
  • Nadwozie
    SUV

Profile Information

  • Lokalizacja
    WO

Ostatnie wizyty

7 518 wyświetleń profilu

Osiągnięcia steve69

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Very Popular Unikat
  • One Year In Unikat
  • Collaborator Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Conversation Starter Unikat

Najnowsze odznaki

146

Reputacja

  1. steve69

    Tempomat Q2

    Tak, chodzi o twoje zdjęcie. Jeśli jest manetka, to znaczy że jest też tempomat. Myślę, że powinieneś dokładnie zapoznać się z instrukcję obsługi tempomatu. Poniższe strony pochodzą z instrukcji do Audi Q5, ale u ciebie w Q2 będzie to działać tak samo:
  2. steve69

    Tempomat Q2

    Manetka widoczna na zdjęciu jest od tempomatu, który można włączyć (manetka "do siebie" - OFF/ON) i jedynie ustawić (przycisk SET z boku manetki) prędkość, z jaką auto ma się poruszać bez naciskania nogą na pedał "gazu". Naciskając manetkę do góry lub do dołu można tą prędkość dynamicznie zwiększać lub zmniejszać. Tempomat ten nie ma możliwości ustawiania limitu (ograniczenia) prędkości czy też ustawienia pilnowania dystansu od poprzedzającego pojazdu. Tak wygląda manetka z możliwością ustawienia limitu prędkości: A tak z możliwością ustawienia dystansu od poprzedzającego pojazdu:
  3. steve69

    Tempomat Q2

    Co znaczy "Włącza się tylko limit prędkości."? Możesz trochę dokładniej opisać problem?
  4. Bez podłaczenia pod interfejs diagnostyczny i wykonania pełnego skanu sterowników oraz odczytania błędów się nie obejdzie.
  5. Polecam: https://asb-grudziadz.pl/ Sam jeździłem do nich ponad 250 km w jedną strony, by wymienić olej w skrzyni, moście i quattro.
  6. Zacznij od podstaw, czyli podpięcia pod interfejs diagnostyczny i wykonania pełnego auto-scana.
  7. Do kupienia tylko jako całość z cylinderkiem:
  8. Zaleca się zakodowanie nowego akumulatora po jego wymianie, ze względu na system zarządzania energią (BEM – Battery Energy Management), który monitoruje stan akumulatora i dostosowuje działanie systemów elektrycznych pojazdu. Dlaczego warto zakodować nowy akumulator: Prawidłowe ładowanie – system będzie dostosowywać sposób ładowania do stanu nowego akumulatora. Unikanie błędów – brak kodowania może skutkować błędami w sterowniku zarządzania energią lub niewłaściwą diagnostyką stanu akumulatora. Dłuższa żywotność akumulatora – poprawne zarządzanie ładowaniem może wydłużyć czas jego eksploatacji.
  9. W programie ETKA jest podane jaki olej do danego auta oraz ilość napełnienia.
  10. Pół roku temu walczyłem u siebie z podobnymi objawami. W moim aucie zaczęło pojawiać się trzęsienie budą na biegu jałowym. Występowało to bardzo nieregularnie - bywały dni, że nie występowało wcale, aby na drugi dzień pojawiać za każdym razem, gdy zatrzymywałem się na światłach. Telepanie było nie tylko czuć, ale wręcz widać, tak rzucało autem. Lekka przygazówka zazwyczaj likwidowała to telepanie. Podczas jazdy w/w objawy nie występowały, silnik pracował tak jak trzeba. Skanowanie sterowników nie pokazywało żadnych błędów z tym związanych, na desce nie było żadnych ostrzegawczych kontrolek. Do czasu, bo jakiś czas potem zgasł mi przy odpalaniu 2 razy i oczywiści czuć było, że trzęsie. Tym razem interfejs pokazał błąd P001600, a kilka dni później doszedł do tego błąd P001700. Okazało się, że padły mi elektromagnesy sterujące pracą zmiennych faz rozrządu (element nr 18 na poniższym obrazku): W tym filmie gość pokazuje jak sprawdzić te elektromagnesy: Dodatkowo musiałem jeszcze zmienić rozrząd, bo łańcuszki były już rozciągnięte ponad miarę.
  11. steve69

    ODMA

    Odma, to separator oleju. Jeśli silnik oleju nie pali, to znaczy, że odma działa, czyli wymiana nie jest konieczna. Dopiero, gdy zaczyna ubywać oleju, a wycieków nie widać, należy rozważyć wymianę odmy na nową. Rozważyć, bo to nie musi być wina odmy, a np. zapieczonych pierścieni na tłokach (słynna wada olejowa silników TFSI). Tak wygląda wnętrze 8 letniej odmy z mojego auta: Wymieniałem na nową, bo walczyłem z nadmiernym spalaniem oleju. Wymiana nic nie dała, bo przyczyną były zapieczone pierścienie. Dopiero użycie odpowiedniej chemii usunęło problem (póki co).
  12. Jeśli panel rzeczywiście ma ochronę Component Protect, to w ASO zdejmą ci ją pod warunkiem, że panel nie figuruje w bazie ASO jako kradziony.
  13. Zacznij od dokładnego sprawdzenia wszystkich bezpieczników. Nie "na oko", ale dokładnie, miernikiem.
  14. Podłącz pod komputer diagnostyczny, sczytaj błędy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie