Skocz do zawartości

conti

Użytkownik
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Samochód

  • Silnik
    Diesel

Osiągnięcia conti

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputacja

  1. mwmisiek82 faktycznie wydatki przy remoncie automatycznej skrzyni biegów nie są małe. Przede wszystkim dlatego, że automaty nie są u nas jeszcze tak popularne. Ale napisałeś bardzo istotne zdanie "bo naprawdę warto". michał jagoda# tak jak pisałem wcześniej, wymiana oleju i filtrów w skrzyni nie jest czymś nieosiągalnym cenowo. Chyba, że takie rzeczy chcemy robić w serwisie...
  2. Sprawdź poziom oleju w skrzyni. Być może oleju jest zbyt mało. Nie chcę mówić, że to jest pewne, ale od czegoś zacząć trzeba. Jeśli to nie jest wina ilości oleju, to problem może być znacznie poważniejszy. Pozom oleju sprawdzasz na kanale. Musi być równo. Trzeba wejść pod samochód i jeżeli masz osłony pod silnikiem i skrzynią biegów, musisz zdjąć tą spod skrzyni. W skrzynce przekładniowej znajdziesz korek przez który zalewasz olej. Odkręcasz go powoli. Jeżeli po odkręceniu korka olej będzie się bardzo powoli sączył, to znaczy, że jest odpowiednia ilość oleju. Jeśli nie będzie się sączył, to włóż tam papierek lub patyczek, w ten sposób dowiesz się ile poniżej poziomu znajduje się lustro oleju. W razie potrzeby dolej i sprawdź czy problem nadal występuje.
  3. Michał niestety nie pamiętam jaki filtr kupiłem. To co powiedzieli Ci w ASO jest totalną bzdurą. O ile dobrze pamiętam to weszło mi niecałe 4 litry oleju. Koszt wymiany oleju w zakładzie, nie w ASO, to pieniądze rzędu około 100 zł. Oczywiście przy założeniu, że masz swój olej, filtr i uszczelkę. Niestety nie ma szans na ustrzeżenie się przed złym mechanikiem. Jedyne co mogę Ci polecić, to popytaj znajomych mechaników o takiego mechanika który potrafi to zrobić. Nie jest to nic trudnego, ale wielu mechaników tego najzwyczajniej nie robiło i dlatego boją się dotknąć automatu. Jeśli miałbyś podnośnik, mógłbyś zrobić to sam. Z kanału jest to utrudnione, ale nie jest nie do zrobienia.
  4. Ekonomia jednostki napędowej to nie tylko spalanie. Ważne jest również to jak drogie jest eksploatowanie silnika. Ale do brzegu. Przy obecnych cenach paliwa faktycznie silniki diesla są tańsze w utrzymaniu niż silniki benzynowe. Na tą opinię składa się zarówno cena paliwa jak i awaryjność i wytrzymałość silników. Przy czym pamiętać należy, że ewentualny remont silnika diesla znacznie przewyższa koszt remontu silnika benzynowego. Silnik o który pytasz, czyli 1,9 TDI faktycznie jest jednostką oszczędną i mało awaryjną. Spalanie takiego silnika oscyluje pomiędzy 5 a 6 l/100 km. przy spokojnej jeździe. Aktualna cena ON to jest około 3,80. Natomiast silnik benzynowy o podobnej pojemności 1,8 T spali około 9 - 12 litrów na 100 km. Również przy spokojnej jeździe. Aktualna cena benzyny to około 4,60. Rachunek jest bardzo prosty.
  5. Po to właśnie są fora żebyśmy sobie wzajemnie pomagali. Dodam jeszcze tylko, że pytałem w serwisie audi w Lublinie o olej, powiedzieli mi, że ten który ja zalałem jest bardzo dobrym olejem. Chodzi mi oczywiście o febi.
  6. Wbrew pozorom nie jest to coś znacząco drogiego. Chodzi mi o wymianę oleju w skrzyni biegów. Mianowicie olej wymienia się co 60 tysięcy więc w rozbiciu na lata jest to mało kosztowne. Pytasz jaki olej zalać. Otóż ja zalałem FEBI 14738 jednak ja miałem pewność, że w mojej skrzyni był olej syntetyczny. Nie wiem na jakim oleju jeździ samochód o którym rozmawiamy. Jeżeli nie masz pewności jaki olej stosował w skrzyni poprzedni właściciel to najrozsądniej byłoby zalać olejem półsyntetycznym. Jeżeli zalejesz olejem syntetycznym, a poprzedni właściciel zalał mineralnym, to istnieje możliwość rozwalenia skrzyni. Poza tym przy zakupie oleju należy pamiętać o kupnie filtra oleju do skrzyni oraz uszczelki. Koszt tych elementów nie jest wielki. Podpowiem Ci jeszcze, że w ASO krzyczą bardzo drogo za samą wymianę oleju. Lepiej to zrobić we własnym zakresie, lub u znajomego mechanika.
  7. Zacznę od końca. Koszty naprawy są stosunkowo wysokie, jednak przy normalnej jeździe i pamiętając o systematycznej wymianie oleju skrzynie automatyczne w audi są mało awaryjne. Chyba, że rozmawiamy o tiptronicu. Zwykły automat jest naprawdę godny polecenia. Osobiście jeżdżę A4 z automatem od 2 lat i na chwilę obecną gdybym miał zmieniać samochód to właśnie na automat. Faktem jest, że nie jest to samochód do ruszania z piskiem ze świateł, ale wygoda z automatem, szczególnie w dużych miastach, jest nie do porównania ze manualną skrzynią. Osobiście bardzo polecam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie