michał JAGODA#

Audi A4 B5 1.9 TDI - automatyczna skrzynia biegów

25 posts in this topic

Mój ojciec planuje kupić Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z automatyczną skrzynią biegów. Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na temat awaryjności i eksploatacji tej skrzyni. Czy przy normalnej jeździe i prawidłowej wymianie oleju w skrzyni, powinna być raczej mało awaryjna? Jakie są koszty naprawy takiej skrzyni?

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój ojciec planuje kupić Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z automatyczną skrzynią biegów. Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na temat awaryjności i eksploatacji tej skrzyni. Czy przy normalnej jeździe i prawidłowej wymianie oleju w skrzyni, powinna być raczej mało awaryjna? Jakie są koszty naprawy takiej skrzyni?

Pozdrawiam

Zacznę od końca. Koszty naprawy są stosunkowo wysokie, jednak przy normalnej jeździe i pamiętając o systematycznej wymianie oleju skrzynie automatyczne w audi są mało awaryjne. Chyba, że rozmawiamy o tiptronicu. Zwykły automat jest naprawdę godny polecenia. Osobiście jeżdżę A4 z automatem od 2 lat i na chwilę obecną gdybym miał zmieniać samochód to właśnie na automat. Faktem jest, że nie jest to samochód do ruszania z piskiem ze świateł, ale wygoda z automatem, szczególnie w dużych miastach, jest nie do porównania ze manualną skrzynią.

Osobiście bardzo polecam.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznę od końca. Koszty naprawy są stosunkowo wysokie, jednak przy normalnej jeździe i pamiętając o systematycznej wymianie oleju skrzynie automatyczne w audi są mało awaryjne. Chyba, że rozmawiamy o tiptronicu. Zwykły automat jest naprawdę godny polecenia. Osobiście jeżdżę A4 z automatem od 2 lat i na chwilę obecną gdybym miał zmieniać samochód to właśnie na automat. Faktem jest, że nie jest to samochód do ruszania z piskiem ze świateł, ale wygoda z automatem, szczególnie w dużych miastach, jest nie do porównania ze manualną skrzynią.

Osobiście bardzo polecam.

Kilka dni temu ojciec sfinalizował transakcję. Nie będę ukrywał, że do tej pory nie jeździłem automatem, dlatego postanowiłem nadrobić zaległości. Myślę, że jazda automatem jest po prostu o wiele wygodniejsza od manuala i po kilku dniach jazdy trudno było mi przyzwyczaić się do manuala ;) Oczywiście pierwsze co zrobimy to wymienimy olej w skrzyni - czy znasz jakiś godny polecenia? Co ile należy wymieniać w niej olej?

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wbrew pozorom nie jest to coś znacząco drogiego. Chodzi mi o wymianę oleju w skrzyni biegów. Mianowicie olej wymienia się co 60 tysięcy więc w rozbiciu na lata jest to mało kosztowne. Pytasz jaki olej zalać. Otóż ja zalałem FEBI 14738 jednak ja miałem pewność, że w mojej skrzyni był olej syntetyczny. Nie wiem na jakim oleju jeździ samochód o którym rozmawiamy. Jeżeli nie masz pewności jaki olej stosował w skrzyni poprzedni właściciel to najrozsądniej byłoby zalać olejem półsyntetycznym. Jeżeli zalejesz olejem syntetycznym, a poprzedni właściciel zalał mineralnym, to istnieje możliwość rozwalenia skrzyni. Poza tym przy zakupie oleju należy pamiętać o kupnie filtra oleju do skrzyni oraz uszczelki. Koszt tych elementów nie jest wielki. Podpowiem Ci jeszcze, że w ASO krzyczą bardzo drogo za samą wymianę oleju. Lepiej to zrobić we własnym zakresie, lub u znajomego mechanika.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wbrew pozorom nie jest to coś znacząco drogiego. Chodzi mi o wymianę oleju w skrzyni biegów. Mianowicie olej wymienia się co 60 tysięcy więc w rozbiciu na lata jest to mało kosztowne. Pytasz jaki olej zalać. Otóż ja zalałem FEBI 14738 jednak ja miałem pewność, że w mojej skrzyni był olej syntetyczny. Nie wiem na jakim oleju jeździ samochód o którym rozmawiamy. Jeżeli nie masz pewności jaki olej stosował w skrzyni poprzedni właściciel to najrozsądniej byłoby zalać olejem półsyntetycznym. Jeżeli zalejesz olejem syntetycznym, a poprzedni właściciel zalał mineralnym, to istnieje możliwość rozwalenia skrzyni. Poza tym przy zakupie oleju należy pamiętać o kupnie filtra oleju do skrzyni oraz uszczelki. Koszt tych elementów nie jest wielki. Podpowiem Ci jeszcze, że w ASO krzyczą bardzo drogo za samą wymianę oleju. Lepiej to zrobić we własnym zakresie, lub u znajomego mechanika.

Niestety nie wiem jaki olej był do tej pory lany w skrzyni, dlatego prawdopodobnie zaleję półsyntetyk. Dzięki za cenne wskazówki - po wymianie oleju dam znać jaki był koszt oraz jaki olej zalałem ;)

Pozdrawiam :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po to właśnie są fora żebyśmy sobie wzajemnie pomagali. Dodam jeszcze tylko, że pytałem w serwisie audi w Lublinie o olej, powiedzieli mi, że ten który ja zalałem jest bardzo dobrym olejem. Chodzi mi oczywiście o febi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wbrew pozorom nie jest to coś znacząco drogiego. Chodzi mi o wymianę oleju w skrzyni biegów. Mianowicie olej wymienia się co 60 tysięcy więc w rozbiciu na lata jest to mało kosztowne. Pytasz jaki olej zalać. Otóż ja zalałem FEBI 14738 jednak ja miałem pewność, że w mojej skrzyni był olej syntetyczny. Nie wiem na jakim oleju jeździ samochód o którym rozmawiamy. Jeżeli nie masz pewności jaki olej stosował w skrzyni poprzedni właściciel to najrozsądniej byłoby zalać olejem półsyntetycznym. Jeżeli zalejesz olejem syntetycznym, a poprzedni właściciel zalał mineralnym, to istnieje możliwość rozwalenia skrzyni. Poza tym przy zakupie oleju należy pamiętać o kupnie filtra oleju do skrzyni oraz uszczelki. Koszt tych elementów nie jest wielki. Podpowiem Ci jeszcze, że w ASO krzyczą bardzo drogo za samą wymianę oleju. Lepiej to zrobić we własnym zakresie, lub u znajomego mechanika.

W najbliższym czasie przymierzam się w końcu do wymiany oleju - nie zrobiłem tego jeszcze, bo niektórzy mówią, że nie należy wymieniać oleju w skrzyni, dlatego wahałem się. Czy mógłbyś napisać jeszcze ile litrów oleju wchodzi do skrzyni? W ASO powiedzieli mi, że wchodzi do niej 7-8 litrów. Czy to możliwe? Według ich wyliczeń, koszt wymiany oleju to około 800 zł - paranoja ;) Czy mógłbyś polecić jakiś konkretny filtr? No i najważniejsze pytanie - co zrobić, żeby ustrzec się przed mechanikiem, który może spieprzyć sprawę? W jaki sposób się zabezpieczyć?

Pozdrawiam :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam! :lol: mam własnie takie audi a4 1.9 tdi 110KM z 4 biegowym automatem i mam maly problem :( :/ poniewaz skrzynia gubi mi 4 bieg :angry: przy jezdzie ze stala predkoscia- wrzuca na luz po chwili z mocnym szarpnieciem znowu na 4-ke. Moze wiecie co to moze byc? pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michał niestety nie pamiętam jaki filtr kupiłem. To co powiedzieli Ci w ASO jest totalną bzdurą. O ile dobrze pamiętam to weszło mi niecałe 4 litry oleju. Koszt wymiany oleju w zakładzie, nie w ASO, to pieniądze rzędu około 100 zł. Oczywiście przy założeniu, że masz swój olej, filtr i uszczelkę. Niestety nie ma szans na ustrzeżenie się przed złym mechanikiem. Jedyne co mogę Ci polecić, to popytaj znajomych mechaników o takiego mechanika który potrafi to zrobić. Nie jest to nic trudnego, ale wielu mechaników tego najzwyczajniej nie robiło i dlatego boją się dotknąć automatu. Jeśli miałbyś podnośnik, mógłbyś zrobić to sam. Z kanału jest to utrudnione, ale nie jest nie do zrobienia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam! Mam własnie takie audi a4 1.9 tdi 110KM z 4 biegowym automatem i mam maly problem :( :/ poniewaz skrzynia gubi mi 4 bieg :angry: przy jezdzie ze stala predkoscia- wrzuca na luz po chwili z mocnym szarpnieciem znowu na 4-ke. Moze wiecie co to moze byc? pozdrawiam

Sprawdź poziom oleju w skrzyni. Być może oleju jest zbyt mało. Nie chcę mówić, że to jest pewne, ale od czegoś zacząć trzeba. Jeśli to nie jest wina ilości oleju, to problem może być znacznie poważniejszy.

Pozom oleju sprawdzasz na kanale. Musi być równo. Trzeba wejść pod samochód i jeżeli masz osłony pod silnikiem i skrzynią biegów, musisz zdjąć tą spod skrzyni. W skrzynce przekładniowej znajdziesz korek przez który zalewasz olej. Odkręcasz go powoli. Jeżeli po odkręceniu korka olej będzie się bardzo powoli sączył, to znaczy, że jest odpowiednia ilość oleju. Jeśli nie będzie się sączył, to włóż tam papierek lub patyczek, w ten sposób dowiesz się ile poniżej poziomu znajduje się lustro oleju. W razie potrzeby dolej i sprawdź czy problem nadal występuje.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki!! we wtorek jade na diagnostyke i wymiane oleju itp, mam nadzieje ze bedzie wszystko ok. Pozdrawiam :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i dupa :(:(:(:(:( okazalo sie ze skrzynia do remontu :/ :( cos tam odpadlo od 4 biegu :( zaplacilem 100zl za otwarcie miski i zamkniecie jej :/ . teraz musze 3 tys zl wylozyc na skrzynie :/ ehhh chyba juz sie wyleczylem z automata .... szkoda bo warto ! pozdrawiam ! mam nadzieje ze ktos to kiedys przeczyta hehe :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś byłem u mechanika i wymieniłem olej w skrzyni. Całkowity koszt wymiany wraz z olejem i filtrem to 380 zł ;)

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwmisiek82 faktycznie wydatki przy remoncie automatycznej skrzyni biegów nie są małe. Przede wszystkim dlatego, że automaty nie są u nas jeszcze tak popularne. Ale napisałeś bardzo istotne zdanie "bo naprawdę warto".

michał jagoda# tak jak pisałem wcześniej, wymiana oleju i filtrów w skrzyni nie jest czymś nieosiągalnym cenowo. Chyba, że takie rzeczy chcemy robić w serwisie...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba trochę za późno, no ale chciałem się z wami podzielić tym, że jeżeli olej nie był zmieniany od nowości i nie ma żadnego problemu ze skrzynia to najlepiej nic nie dotykać, miałem a4 2.8 z '99r, zrobiłem prawie 240 tys km zanim została skradziona, nigdy nie wymieniłem oleju ani nawet nie bylem na sprawdzaniu poziomu i nigdy nie miałem problemu ze skrzynią.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jestem właścicielem A4 ze skrzynia automatyczną silnik 1.9 TDI, chciał bym się dowiedzieć czy normalne jest że samochód osiągając prędkość 140 km/h na obrotomierzu ma ponad 4000 obrotów. Ilu biegowa jest skrzynia biegów w tych rocznikach, 4 czy 5? Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedź

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

elo :) raczej cos jest nie tak , w starsze skrzynie byly 4 biegowe , nowsze tiptroniki 5 biegowe, ja mam 4 biegowa skrzynie i nie ma szans zeby na 4 ce przy 140 bylo 4000 obr, na 3 biegu max wyciaga ok 150 i ma wtedy cos ok 4000 - 4100 obr przy licznikowych 200 jest cos ok 4000 przynajmniej u mnie.a przy 140 cos ok 3000 ale nie pamietam dokladnie, jutro jade w trase wiec napisze w sobote dokladniej ile mam przy 140 Pozdro

aha a jak poznac ile skrzynia ma biegow? skrzynia 4 biegowa ma tak P R N D 3 2 1 a 5 biegowa tiptronik ma tak P R N D (obok + i -) 4 3 2 . + i - to mozliwosc recznej zmiany biegow w tiptroniku i prawie zawsze obudowa skrzyni jest z polerowanego materialu srebrnego, w starszych byla czarna.

Edited by michał JAGODA#
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha ok to więc mam na pewno 4 biegową skrzynię wg tego co napisałeś P R N D 3 2 1

Kiedyś kumpel podłączył auto pod komputer i wyskoczył błąd skrzyni biegów tylko, że się nie znał na programie i nie wiedział co to dokładnie oznacza. Ale u mnie 3000 obrotów osiąga przy 90-100 km/h.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, a moze skrzynia nie wrzuca 4 biegu i tylko dziala na pierwszych 3 biegach?? od strony mechanicznej to sie tez nie znam , ale moge polecic jedynie dobry zaklad zajmujacy sie skrzynia w myslowicach woj Slaskie PALKA to jest wlasciciej a zaklad miesci sie za marketem REAL. pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, przy 100 km/h mam ok 2000- 2100 obr a przy 130 km/h mam ok 2800 obr ( 4 bieg ) wydaje mi sie ze po prostu Twoja skrzynia moze nie wrzucac 4 biegu bo na 3 biegu faktycznie przy 100 km/h jest ok 3000 a przy 140- 150 km/h na 3 biegu ok 4000 bo podczas pełnego przyspieszenia biegi zmienia przy ok 4200 obr. Pozdrawiam :) i pisz co dalej sie dzieje z Twoja skrzynia bo jestem ciekaw. Aha ja mam wersje ze 110 konnym dieslem, nie wiem jakie obroty moze miec wersja 90 konna wydaje mi sie ze wyzsze niz u mnie bo jest troche wolniejsza

Edited by mwmisiek82
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. W moim automacie mam taki problem, że skrzynia nie przełącza płynnie biegu z 1 na 2, następuje między tymi biegami przerwa i gdy trochę przycisnę to obroty momentalnie wzrastają.

Olej sprawdzony, poziom ok.

Na vag-u nie wykazuje błędów.

Pomóżcie!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ostatnio maglowalem temat TIPTRONICA u siebie. wydawalo mi sie ze slizga sie sprzeglo na pierwszych biegach. okazalo sie to tylko moja nieznajomoscia automatycznych skrzyn biegow. bylem w warsztacie gdzie zajmuja sie wylacznie automatycznymi skrzyniami. kierownik serwisu przejechal sie moim autem, podpial kompa i powiedzial ze wszystko jest w normie. sprawdzilismy poziom oleju w skrzyni i tez super.

powiedzialem ze chcialbym wymienic olej razem z filtrem a on sie zapytal kiedy ostatni raz byl wymieniany. niestety nie posiadam wiedzy czy wogole byl wymieniany. Powiedzial ze w takiej sytuacji najlepszym rozwiazaniem bedzie pozostawienie jej z tym olejem co jest. powiedzial wymiana oleju razem z filtrem mozliwe ze pierwszy raz od BARDZO dawna spowoduje ze na 95% po ok 10tys km sprzeglo hydrokinetyczne zacznie sie slizgac i bedzie do wymiany.

Koszt wymiany sprzegla hydrokinetycznego razem z olejem i filtrem to ok 2500 - 2700 zł.

ja narazie nic nie robie tylko obserwuje jak sie bedzie zachowywac. objawy uszkodzonej skrzyni tiptronic to bledy w grupie 02-AUTO TRANS oraz drgania przy predkosci ok 60-90km/h - tak jakby jechalo sie po tarce.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. W moim automacie mam taki problem, że skrzynia nie przełącza płynnie biegu z 1 na 2, następuje między tymi biegami przerwa i gdy trochę przycisnę to obroty momentalnie wzrastają.

Olej sprawdzony, poziom ok.

Na vag-u nie wykazuje błędów.

Pomóżcie!

HEJ

U mnie jest podobnie,do tego gdy obroty wzrastają i wskakuje 2 to jest szarpnięcie.Wymieniłam olej i filtr.Było troche opiłków,a olej był lekko przepalony.Trzy lata temu cała skrzynia była regenerowana zapłaciłam prawie 3000 zł.Nie wiem co dalej robić.

Może ktoś miał podobny problem.

RATUNKU !!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czterobiegowe automaty to to dość stare skrzynie - są w miarę bezawaryjne ale zamulają samochód. Najgorzej na starcie, automat zawsze zamuli, nie chciałbym automatu w aucie co ma 120 KM albo mniej, za to jakbym miał mieć auto 200 KM lub więcej to tylko automat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ostatnio maglowalem temat TIPTRONICA u siebie. wydawalo mi sie ze slizga sie sprzeglo na pierwszych biegach. okazalo sie to tylko moja nieznajomoscia automatycznych skrzyn biegow. bylem w warsztacie gdzie zajmuja sie wylacznie automatycznymi skrzyniami. kierownik serwisu przejechal sie moim autem, podpial kompa i powiedzial ze wszystko jest w normie. sprawdzilismy poziom oleju w skrzyni i tez super.

powiedzialem ze chcialbym wymienic olej razem z filtrem a on sie zapytal kiedy ostatni raz byl wymieniany. niestety nie posiadam wiedzy czy wogole byl wymieniany. Powiedzial ze w takiej sytuacji najlepszym rozwiazaniem bedzie pozostawienie jej z tym olejem co jest. powiedzial wymiana oleju razem z filtrem mozliwe ze pierwszy raz od BARDZO dawna spowoduje ze na 95% po ok 10tys km sprzeglo hydrokinetyczne zacznie sie slizgac i bedzie do wymiany.

Koszt wymiany sprzegla hydrokinetycznego razem z olejem i filtrem to ok 2500 - 2700 zł.

ja narazie nic nie robie tylko obserwuje jak sie bedzie zachowywac. objawy uszkodzonej skrzyni tiptronic to bledy w grupie 02-AUTO TRANS oraz drgania przy predkosci ok 60-90km/h - tak jakby jechalo sie po tarce.

Dzięki Macias za info. Również korzystam z TIPTRONICa, póki co odpukać, nie mam żadnych niepokojących objawów ze skrzynią, chociaż też rozważałem wymianę oleju w skrzyni i sugestie dotyczące jego wymiany się potwierdzają-lepiej nie wymieniać jeśli nie był wcześniej wymieniany. Problem tylko w tym,że nie mam wiedzy, czy olej w skrzyni był kiedykolwiek wymieniany w moim egzemplarzu.

Jeśli ktoś z Was ma/miał jeszcze jakieś doświadczenia z tą skrzynią to wpisujcie swoje uwagi, bo opinie są różne-duża awaryjność,wysokie koszty napraw, itp.

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.