scor_gda

Regulacja hamulca recznego

7 postów w tym temacie

Witam! Hamulec reczny mi nie trzyma jak powinnien, wymienilem tarcze+klocki, bo byly zuzyte i nic dalej to samo, wiem gdzie sie znajduje regulacja linki, ale nie wiem jak wyregulowac? nie ma zadnej sruby regulacyjnej, tylko kolko z zabkami. Mam przeglad w nastepnym miesiacu i musze go zrobic. Z gory dziekuje!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

B)

Regulacja hamulca ręcznego

* Dzięki automatycznej regulacji hamulca tylnego koła, nie jest już konieczna dalsza regulacja hamulca ręcznego. Ponowna regulacja jest wymagana tylko w przypadku wymiany cięgien hamulca ręcznego, zacisków hamulcowych, klocków hamulcowych lub tarcz hamulcowych.

* Nożny układ hamulcowy musi być odpowietrzony i działać prawidłowo.

* Dźwignia hamulca ręcznego, cięgna hamulca ręcznego i uchwyt muszą być całkowicie zamontowane

– Ustawić pozycję dźwigni przy zaciskach hamulcowych A = 1,5 mm za pomocą szczelinomierza

– Nacisnąć silnie pedał hamulca co najmniej 3 razy.

Dla lepszej przejrzystości dźwignia hamulca ręcznego jest przedstawiona w stanie wymontowanym.

Dołączona grafika

– Nacisnąć przycisk odblokowujący poz. -2-. (Obydwa haki zatrzaskowe muszą chwycić ucha cięgien hamulca ręcznego)

– Puścić przycisk odblokowujący

– Przynajmniej 3 razy mocno pociągnąć dźwignię ręcznego hamulca

– Dźwignia ręcznego hamulca w położeniu spoczynkowym.

– Nacisnąć przycisk odblokowujący. (Obydwa haki zatrzaskowe muszą chwycić ucha cięgien hamulca ręcznego)

– Puścić przycisk odblokowujący

– Wyjąć szczelinomierz z zacisków hamulcowych

Dołączona grafika

– Skontrolować ustawienie dźwigni na zaciskach hamulcowych.

– Odstęp A między dźwignią a ogranicznikiem powyżej 0 i poniżej 1,5 mm

Przy wymianie klocków tłoczki powinny być wciśnięte do końca. Spytaj mechanika czy nie było problemu z ich wkręceniem. Może być uszkodzony mechanizm „tłoczka” Wtedy trzeba będzie szukać zacisków. Masz problemy z ręcznym po obydwu stronach?

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sam wymienialem tarcze i klocki, ale z wcisnieciem tloczkow nie mialem wiekszego problemu. Jak wcisne hamulec nozny i jednoczesnie zaciagne hamulec reczny to trzyma, a jak sam reczny zaciagne to ledwo trzyma, bo na jedno kolo.

Edytowane przez scor_gda
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Doszedlem w czym byl problem, linka byla przerwana i nie odbijala. Siedzialem prawie caly dzien w garazu, ale zrobilem :D . Wielkie dzieki Jeżu!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najważniejsze, że zrobiłeś... Gratuluję PZDR

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam, mam tez problem z regulacja recznego, wymienialem elastyczne przewody hamulcowe tylne, tarcze hamulcowe oraz linki. Po wymianie odpowietrzylem uklad. Mialem problem z zalozeniem drugiej linki na druga strone zacisku ale sciagnalem go wkrecilem do konca i udalo mi sie naciagnac linke na dzwigienke zacisku. Jednak po zalozeniu zauwazylem ze dzwigienki zacisku nie cofnely sie do ogranicznka, Podejrzewam, ze to jest przyczyna ze reczny slabo bierze. Mam pytanie czy moge te dzwigienki sprobowac "sam" cofnac sila do ogranicznika zeby na lince byl wiekszy zakres ruchu tego mechanizmu w zacisku (wtedy moze bedzie bardziej zaciskal) ? A moze cos zle zrobilem? Prosze o pomoc. Pozdrawiam

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Siłąmoże Ci się nie udać lub osatecznie zepsujesz ogranicznik co wiąże się z dodatkowymi kosztami, więc odradzam. Wydaje mi się, że problem leży bardziej w tym iż źle założyłeś linke i stąd zakres ruchu jest zdecydowanie mniejszy. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.