radiann Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 witam Jak bym mógł to proszę o informacje czy Wy też tak macie u siebie. A4 / 96 kW 1.9tdi - podczas jazdy w takich warunkach jak ostatnio mamy tzn. temperatura poniżej -10 st.C silnik osiąga tem. załóżmy 90 st. i niby jest ok, ale po zatrzymaniu i pracy silnika na biegu jałowym czy to w korku czy na chwile na światłach, temperatura silnika w oczach spada. Dzieje się tak w sytuacji jak ogrzewanie jest w trybie auto, jak zmienię na ręczne sterowanie i zmniejszę intensywność nadmuchu lub wyłącze całkowicie to temperatura utrzymuje się na niezmienionym poziomie lub nieznacznie spadnie, ale w trbie auto przechłądza silnik i to bardzo. Termostat w zeszłym sezonie zimowym wymieniałem dwa razy bo za pierwszym razem bez zastanawiania stwierdziłem termostat, zakupiłem drugi orygianł i nic. Potem zmieniłem czujnik tem. cieczy też dwa razy i za drugim razem również orygianał no i w zeszłym roku zima się skończyła to i problem się rozwiązał, teraz problem (chyba problem) powrócił. Srawdzałem w innych autach i tak Audi Q5 3.0 tdi jest tak samo, A3 1,9tdi tak samo i o zgrozo dwie Octavie 2.0 tdi problem nie występuje. za informacje i podpowiedzi z góry dzięki pozdr. radiann Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamas Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 ELoNormalka, nie masz się czym przejmować. Mam tak samo i w poprzednim HDi też temperatura na jałowym biegu spadała.Pzdr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiann Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Dzięki za odpowiedźTak też już zacząłem do tego podchodzić, ale sprawdzić nie zaszkodzi jak inni mają.pozdr. radiann Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yopuss Opublikowano 14 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Witam!Podepnę się pod temat. U mnie znowu posdczas jazdy na trasie silnik ma 70oC, czasami w korku sporadycznie dojdzie do 90oC. moje pytanie brzmi czy tak ma być czy coś jest nie tak?pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeżu Opublikowano 14 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Witam! Podepnę się pod temat. U mnie znowu posdczas jazdy na trasie silnik ma 70oC, czasami w korku sporadycznie dojdzie do 90oC. moje pytanie brzmi czy tak ma być czy coś jest nie tak? pozdrawiam Podejrzewam,że termostat masz do wymiany... masz mieć na trasie 90 stopni. Moze też szwankować czujnik temperatury... ale to możesz sprawdzić vagiem... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yopuss Opublikowano 15 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Jeżu miałeś rację, wymiana termostatu załatwiła sprawę, okazało się, że stary wisiał cały czas na 1 stopniu otwarcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi