doomelek Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Już ponad rok czasu wożę się tą Audicą i jedno nie daje mi spokoju a mianowicie kontrolka CHECK ENGINE. Ogólnie ani razu nie zaświeciła nawet jak auto traciło moc. Nie zaświeca się również przy włączeniu zapłonu a chyba powinna. Kontrolka na pewno jest i jest sprawna bo przy teście zegarów zaświeca się razem z innymi kontrolkami. Jak aktywować tą kontrolkę ??? Zapewne gdzieś ktoś musiał ją wyłączyć przed sprzedażą auta więc pewnie i da się ją z powrotem aktywować !! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maurycy Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Ktoś by musiał pewnie nieźle nagrzebać w module silnika i komputerze, żeby było jak mówisz ...Sprawdzałeś błędy VAGiem? Jeśli jest problem w module silnika, na VAGu na bank to musi wyskoczyć. Nawet jeśli ten moduł jest niesprawny, to VAG to wykaże.Zacznij od kodów błędu, a może Twój problem zostanie rozwiązany.Czy poza utratą mocy Aśka ma jakieś inne objawy / problemy?powodzenia!m@uryc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomelek Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 (edytowane) ....Sprawdzałeś błędy VAGiem? Jeśli jest problem w module silnika, na VAGu na bank to musi wyskoczyć. Nawet jeśli ten moduł jest niesprawny, to VAG to wykaże.... To już nie chodzi o tą utratę mocy tylko ogólnie o działanie tej kontrolki bo sprawdzałem w innej Aśce tylko z silnikiem 100 albo 110 konnym i normalnie po włączeniu zapłonu zawsze zapala się ta kontrolka i po zapaleniu gaśnie i też powinna ona sygnalizować jakiś problem z silnikiem. U mnie wogóle ona nawet nie mignie tym bardziej jak miałem problem z czujnikiem przepływu powietrza co powodowało momentami przejście silnika w tryb awaryjny i utratę mocy co powinno być również chyba sygnalizowane tą kontrolką ? Ogólnie błędów żadnych nie mam ale czy przy zapłonie czy przy wystąpieniu jakiegoś błędu kontrolka jest nieaktywna a chciałbym żeby było tak jak powinno być. Goglowałem trochę i były jakieś oferty wyłączenia tej kontrolki więc podejrzewam, że ktoś własnie to zrobił i chciałbym odwrócić tą operację. Fakt, że oryginalnego licznika chyba nie mam w Aśce bo niby gość mówił, że w orginale był z wyświetlaczem dwukolorowym a ja mam pełny kolorowy wyświetlacz w zegarach ale to chyba nie powino mieć wpływu ? Chyba, że ktoś po prostu grzebał w sterowniku silnika i że tego VAG'iem nie ma szans zrobić.... Tak jak pisałem ogołnie kontrolka działa tylko przy teście zegarów więc zapewne kwestia tego, że albo jest dezaktywowana albo ktoś wyłączył w sterowniku silnika albo została odłączona linia sterująca tą kontrolką. Nie wiem czy sterownik silnika steruje kontrolkami po jakiejś magistrali czy jest osobna linia akurat do niej ? Edytowane 25 Kwietnia 2012 przez doomelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maurycy Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Czytałem trochę w sieci i nie mozna wyłączyć tej kontrolki z poziomu VAG'a - jedyna opcja to jakis mod calego oprogramowania ... ciezka sprawa, moze zadzwon do Goduli (oni sie dobrze znaja na tuningu), byc moze beda mieli wiedze na temat takich modow, a przynajmniej potrafiliby Ci przywrocic normalne oprogramowanie. Kwestia ceny ...Choc mnie to caly czas wyglada bardzo podejrzanie.Nie wiem czy jest mozliwosc wylaczenia calkowicie pewnych modulow zeby nie logowac z nich bledow. Sprawdzales czy do "standardowych" modulow mozesz sie normalnie dostac?Poszukam jeszcze troche, ale wyglada na to, ze to nie bedzie latwa operacja 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomelek Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Fakt ciekawa sprawa. Nie jest to może bardzo uciążliwe ale myślałem, że skoro ktoś to wyłączył to da się prosto włączyć. Handlarz musiał mieć widocznie jakiegoś speca co cuda robił Muszę jeszcze przejrzeć schematy elektryczne Aśki bo ciekawi mnie czym jest sterowana ta kontrolka.Dziękuję za dotychczasowe zainteresowanie i pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benny Opublikowano 26 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Sprawdź kolego w ogóle czy masz żarówkę włożoną w miejscu kontrolki bo bywa że ktoś ją mógł wyjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maurycy Opublikowano 26 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 "Kontrolka na pewno jest i jest sprawna bo przy teście zegarów zaświeca się razem z innymi kontrolkami." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomelek Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Oczywiście jak widać w powyższym zacytowanym fragmencie kontrolka ogólnie działa a poza tym są to zegary z pełnym kolorowym wyświetlaczem i wszystko jest na diodach - żadnych palących się żarówek Chyba tylko proste liczniki bez FIS'a miały montowane żarówki.Już nawet sprawdzałem samą diodę LED bo nie dawało mi to spokoju i oczywiście testowanie VAG'iem tylko potwierdziło, że kontrolka jest ok tylko jest dezaktywowana albo odcięte jest jej sterowanie.Nie miałem jeszcze kiedy sprawdzić czy ta kontrolka nie jest sterowana jakąś swoją linią bo odłączenie tego przewodu może dawać efekty takie jak ja mam czyli kontrolka w ogóle nie działa tylko reaguje przy teście zegarów bo wtedy jest ona sterowana z kontrolera licznika a nie z modułu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi