ignuś Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2012 Witam to mój pierwszy post na tym forum ,wiec sorki jak cos nie tak napisałem ;;-po zakupie auta wracajac do polski zapaliła mi sie kontrolka temp silnika -po zatrzymaniu i odczekaniu az silnik ostygnie dolałem wody ale to nic nie dało bo po paru lilometrach znowu temp silnika była wysoka -prawie 120 st .okazało sie ze nie ma obiegu płynu chładzącego -po wymontowaniu pompy wody okazało sie ze wirnik pompy był pekniety i nie trzymał sie wałka pompy ,po zamontowaniu nowej wydaje sie ze wszystko jest ok,powstaje jednak pytanie ---czy w tym silniku jest jeszcze jedna pompa wody?bo z ogledzin wynikło ze chyba jest i napedza ją pasek rozrządu, jesli sa dwie pompy to oczym może swiadzyc całe zdażenie jesli chodzi o stan tej drugiej pompy? ,czy jesli pompa wody napędzana paskiem klinowym wyśiądzie to czy ta druga pompa powinna dac sobie rade z obiegiem ? zaznaczam ze ogrzewanie nie działało podczas awari ale węże doprowadzające płyn do nagrzewnicy były gorące .
Jeżu Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) W samochodach Twojego typu 1.8T jest jedna pompa wody. I tu w zależności od kodu silnika miała różne umiejscowienie. Jakie masz oznaczenie silnika? Jeśli AEB/ANB/APU/ARK to pompa jest poza rozrządem i napędzana jest przez krótki pasek klinowy 11x528... taki pewnie masz..... Jeśli sinik AWT to tu pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu....W załączniku masz pogląd biegu paska micro i klinowego....38363841.xml_xsl.pdf Edytowane 14 Października 2012 przez Jeżu
ignuś Opublikowano 14 Października 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) witam-dziekuje za odpowiedz ,moj silnik ma tak umiejscowiona pompe jak w tym załączniku który zamieścił Jeżu, czyli pompa jest jedna i w moim silniku jest napedzana krótkim paskiem klinowym od pompy wspomagania .A to małe kółko napędzane przez pasek rozrządu (to które wygląda jak pompa) to sie wymienia w raz z paskiem rozrządu ,czy to jest na łożysku kulkowym czy smarowane olejem z silnika ? Dziękuje i pozdrawiam . Edytowane 14 Października 2012 przez ignuś
Jeżu Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) Tego na rysunku niema jest pod pokrywą, ale pewnie chodzi Ci o którąś z rolek... Wymienia się wszystko co chodzi po pasku.... łącznie z pompą wody... Edytowane 14 Października 2012 przez Jeżu
wyder657 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2013 na bank masz pompe napedzana paskiem wymieniana jak kolega pisze na tym filmiku widac gdzie ona jest pokazana jest wymiana rozrzadu http://www.youtube.c...?v=4pyWOdjdDdc. ona jest smarowana jesli o to chodzi plynem chlodzacym z oznaczeniem G tkj ma grupa vw. kolesiowi sie uleje przy garsci papieru plyn tj pompa wody
Roki11 Opublikowano 18 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2013 Witam. Przy wymianie pompy wodnej polecam pompy z firmy SKF. Ja w swojej Audi A4 B5 1.6 zakupiłem taką i jak do tej pory (już dwa lata) działa prawidłowo. Do audi A4 B5 1.6 kupiłem taką http://motobajery.pl/pompa-wody-audi-a4-1618t-9500-a6passat-1818t-97-skf-vkpc-81402-p-4709.html. Natomiast do audi A4 B5 1.8 t 150 km taka http://motobajery.pl/pompa-wody-audi-a4-1618t-9500-a6-18t-97-vw-passat-18t-9600-skf-vkpa-81402-p-4708.html
Rekomendowane odpowiedzi