Maku Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Witam UżytkownikówJestem posiadaczem audi a4 b6 1.9 tdi 2002rok i od jego zakupu borykam się z jego ułomnością.Po każdym obfitym myciu lub deszczu auto nie może odpalić, tzn. pali i po 20sekundach i gaśnie jakby nie dostawało paliwa. Po 2 dniach jak auto "oschnie" pali i jeździ.Dodam że po zakupie wymieniłem szybę bo była delikatnie pęknięta i nie wiem czy ta wada była przed czy po wymianie.Na początku jak nie wiedziałem że woda jest przyczyną usterki jeden z mechaników stwierdził że to kostka imobilajzera a komputer nic mu nie pokazał. Sam postanowiłem drążyć temat i oczyściłem spływy wody pod akumulatorem itp. Rozkręciłem całą obudowę komputera i osadziłem go na silikonie. Podobnie zrobiłem z obudową filtra powietrza. Mimo tego problem powraca. Polewam audika z węża ogrodowego 6 razy po 3min, woda nie przedostaje do komory silnika a po jakiś 30-40min auto zapala i gaśnie po 20 sekundach jakby nie dostawało paliwa.Będę bardzo wdzięczny za wszystkie podpowiedzi i sugestię w kwestii rozwiązania mojego problemu.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamas Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 ELoMoże przepustnica się zamyka i odcina dopływ powietrza. Zdejmij z niej wężyk ( tylko go zaślep, żeby wody nie zasssał ) Odpal auto , jeżeli będzie pracował to zawór sterujący ( N-239 chyba ) do wymiany lub regeneracji.Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maku Opublikowano 21 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Dziękuję za informację, w wtorek po pracy jak niebędzie mi potrzebne auto przeprowadze test.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maku Opublikowano 28 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 WitamChiałbym sie podzielić faktami z testu jaki wykonałem przez kilka dni od środy:- przed polewaniem rozłączyłem zawór n239 i sprawdziłem czy auto pali (pali !)- polewałem wszystkie złączki i czujniki wodą w zasięgu wzroku - auto zapalało za każdym razem- w następnym dniu polewałem dośc obficie kilkanascie razy szybe po stronie pasażera - auto zapalało za każdym razem- kolejny dzień, polewanie szyby po stronie kierowcy - auto zapalało za każdym razem- piatek, ostateczny test, polewanie mycie auta karczerem - auto zapalało za każdym razem- niedziela popaduje deszcz i jest wilgotno auto stoi na zewnątrz niestety odpala i gasnie. Odłanczam wtyczkę od n239 i auto oŻywa ! Przy odpalaniu i gazowaniu nie gasnie !!Wniosek:W związku z sytuacją przed wymianą n239 mam pytanie:czy to może byc tylko uszkodzony n239 czy gdzies elektyka jeszcze zaciekła i robi zwarcie??Dziekuję bardzo Koledze na pomoc w zlokalizowaniu problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamas Opublikowano 29 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 ELoZ tego co rozumiem, ściąganąłeś tylko wtyczkę z zaworu cała pneumatyka była podłączona. Z założoną wtyczką auto gaśnie, zdejmiesz wtyczkę i wszystko jest ok? Czyli zawór mechanicznie jest sprawny. Nie ma sensu go wymieniać.Przeskanuj auto VCDS-em, jeżeli jest zwarcie powinien być błąd. Sprawdzić połaczenia, może wtyczka nieszczelna i przy wilgoci wariuje lub drugi koniec kabla w skrzynce połączniowej. Tutaj za dużo nie pomogę bo nigdy go nie szukałem.Pzdr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrb3befree Opublikowano 9 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Witam serdecznieMam identyczny problem, po umyciu auta, samochód odpalam a on się dławi, nie równo pracuje i zaraz gaśnie. Tak kolejno 5-6 razy po czym zrezygnowałem.Po 2h to samo....Po 4h to samo....Po czym zdejmuję wężyk od EGR odpalam i wszystko jest ok. Samochód pracuje tak jak przed wjazdem na myjke. Przyśpiesza, nie dławi, nie gaśnie. Po krótkiej przejażdżce parkuję, zakładam wężyk spowrotem, odpalam i problem powraca.Gdzie szukać przyczyny czy zawór jest mechanicznie sprawny? Jutro podłączę komputer zobaczymy czy pokaże jakieś błędy. Na FIS nie wyskakuje zaden błąd... Czy nie lepiej poprostu ten słynny EGR zaślepić? Jeżeli tak to w jaki sposób i jakie to może mieć skutki. Słyszałem, że wiele osób właśnei omija EGR i chwali sobie pracę silnika.Moje auto to a4 b6 2001 1,9tdi 130, silnik oznaczony symbolem AWXPozdrawiamB3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamas Opublikowano 13 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 ELoTen wężyk to na pewno z EGR-u ściągałeś, a nie z przepustnicy?Do sprawdzenia N18 Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi