Zupa Opublikowano 23 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2010 Pytanie moje kieruje do posiadaczy właśnie A3 8L.Interesuje mnie czy utrzymanie tego samochodu w stanie dobrym jest bardzo drogie? Czy w wypadku jakichkolwiek usterek części są bardzo drogie? Najbardziej chodzi mi o diesla 1.9L
michał YaGODA Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 Przede wszystkim zaraz po zakupie będziesz musiał wymienić pasek rozrządu, olej oraz wszystkie filtry - koszt w zależności od mechanika to około 1200 - 1500 zł. Poza tym musisz wykupić OC, gdzie roczny koszt dla wspomnianej przez Ciebie A3 będzie wynosić około 500 zł rocznie - w zależności od ubezpieczyciela. To są wszystkie koszty na sam początek - pod warunkiem, że silnik oraz zawieszenie masz w nienagannym stanie. Niestety nasze polskie drogi to jedno wielkie sito i będziesz musiał kiedyś liczyć się z tym, że wysiądą Ci przeguby, amorki lub inne elementy zawieszenia - tutaj zaczynają się już wydatki... Pozdrawiam
Zupa Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2010 Myślałem że bedzie to gorzej wyglądało finansowo,ale jest ogolnie spoko;)
eng Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Jestem w posiadaniu a3 z 2003 / ostatniego półrocza produkcji modelu 8l po fl i moim zdaniem "michał JAGODA" minimalnie przesadził.O ile rozrząd w mojej był wymieniany jakies 10 k temu to nie jestem w stanie powiedziec ile by wyniosł bo nie wyryfikowałem. Tymniemniej sprzedający zapewniał mnie,że da radę to zrobic w okolicach 700-1000 zł. Co do OC to równiez Michał mocno zageneralizował. Przecież składka za oc jest wyliczana indywidualnie i zależy od wielu czynników. Mój 1.9 tdi axr kosztuje mnie 395 zł OC / 60% zniżek + około 600 zł AC / 60% zniżek. Benzyniaki z tego modelu powinny być analogicznie tańsze. Tymmniemniej niektórzy ubezpieczyciele słono sobie liczą za to, że jest to Audi.Co do innych obowiązkowych kosztów to leję olej wg specyfikacji audi/vw syntetyk Castrol Edge 5w40 przewidziany do wtrysków - ok 120 - 150 zł za 4lub 5l /import z Niemiec. Filtr paliwa standardowy ok 25 zł + paliwo tankuję sprawdzone raczej na stacjach shell / od czasu do czasu szarpnę się na v-power-diesel aby przeczyściło cały układ. Droższe paliwo rekompensuje mi a3 na trasie, gdzie ostatnio na 45 l zrobiłem 1150 km co daje srednia 3.9 (na oponach letnich kupionych kilka miesięcy temu - Michelin Energy Saver).Było troszke reklamy ale nie dbam oto, te towary na to zasługują. Anyway. Auto sprawuje się wyśmienicie. Czuje się w nim lepiej niż w nowych klasy niższej średniej, które testowałem w salonach.
michał YaGODA Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Jestem w posiadaniu a3 z 2003 / ostatniego półrocza produkcji modelu 8l po fl i moim zdaniem "michał JAGODA" minimalnie przesadził. O ile rozrząd w mojej był wymieniany jakies 10 k temu to nie jestem w stanie powiedziec ile by wyniosł bo nie wyryfikowałem. Tymniemniej sprzedający zapewniał mnie,że da radę to zrobic w okolicach 700-1000 zł. Co do OC to równiez Michał mocno zageneralizował. Przecież składka za oc jest wyliczana indywidualnie i zależy od wielu czynników. Mój 1.9 tdi axr kosztuje mnie 395 zł OC / 60% zniżek + około 600 zł AC / 60% zniżek. Benzyniaki z tego modelu powinny być analogicznie tańsze. Tymmniemniej niektórzy ubezpieczyciele słono sobie liczą za to, że jest to Audi. Co do innych obowiązkowych kosztów to leję olej wg specyfikacji audi/vw syntetyk Castrol Edge 5w40 przewidziany do wtrysków - ok 120 - 150 zł za 4lub 5l /import z Niemiec. Filtr paliwa standardowy ok 25 zł + paliwo tankuję sprawdzone raczej na stacjach shell / od czasu do czasu szarpnę się na v-power-diesel aby przeczyściło cały układ. Droższe paliwo rekompensuje mi a3 na trasie, gdzie ostatnio na 45 l zrobiłem 1150 km co daje srednia 3.9 (na oponach letnich kupionych kilka miesięcy temu - Michelin Energy Saver). Było troszke reklamy ale nie dbam oto, te towary na to zasługują. Anyway. Auto sprawuje się wyśmienicie. Czuje się w nim lepiej niż w nowych klasy niższej średniej, które testowałem w salonach.Witam serdecznie na naszym forum Co do kosztów dotyczących wymiany wszystkich filtrów, oleju oraz rozrządu (co za tym idzie również pompy wody) wszystko zależy od warsztatu np. w ASO za samą wymianę paska rozrządu zaśpiewali 2,5 tyś. złotych Podane przeze mnie koszty dotyczą modelu 8P, a nie 8L więc mogą się one trochę różnić. Co do kosztów OC, są one oczywiście ustalane indywidualnie - to również brałem pod uwagę. Samochód zarejestrowałem na ojca (jestem współwłaścicielem), który ma 60 % zniżki na OC, jednak z racji mojego wieku (23 lata) płacę za samo OC w tańszej niż PZU firmie ubezpieczeniowej około 550 zł rocznie. Dodam tylko, że za samo AC w PZU płacę ponad 2000 zł rocznie. Pozdrawiam
simon07 Opublikowano 1 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2012 Na szczęście mamy teraz Allegro i ceny już nie są "z kosmosu"
Rekomendowane odpowiedzi