Kejrol07 Opublikowano 28 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Witam, Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Audi A3 8L 1.6 102km z 2002r, przebieg niby 216k ma chwilę obecną, choć pewnie coś było grzebane. Od wymiany oleju minęło 4000km, a do tej pory dolalem ponad 2,5L oleju, jeżdżę na 5w-30, czyli taki jaki był wcześniej zalany przez wcześniejszego właściciela - auto ściągnięte z Niemiec. Auto nie kopci, nie dymi. Silnik pracuje prawidłowo, nie zauważyłem także żadnych wycieków oleju, silnik był myty specjalnie aby właśnie zobaczyć czy nie ma żadnych. W zbironiczku wyrównawczym nie zbiera się olej. Nie znam się za bardzo na mechanice, dlatego chciałbym zasięgnąć jakichś porad co w tej sytuacji zrobić. Edytowane 28 Października 2019 przez Kejrol07
zingi Opublikowano 16 Marca Zgłoś Opublikowano 16 Marca W dniu 28.10.2019 o 17:21, Kejrol07 napisał(a): Witam, Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Audi A3 8L 1.6 102km z 2002r, przebieg niby 216k ma chwilę obecną, choć pewnie coś było grzebane. Od wymiany oleju minęło 4000km, a do tej pory dolalem ponad 2,5L oleju, jeżdżę na 5w-30, czyli taki jaki był wcześniej zalany przez wcześniejszego właściciela - auto ściągnięte z Niemiec. Auto nie kopci, nie dymi. Silnik pracuje prawidłowo, nie zauważyłem także żadnych wycieków oleju, silnik był myty specjalnie aby właśnie zobaczyć czy nie ma żadnych. W zbironiczku wyrównawczym nie zbiera się olej. Nie znam się za bardzo na mechanice, dlatego chciałbym zasięgnąć jakichś porad co w tej sytuacji zrobić. Mam takie same auto i miałem ten sam problem z olejem. Tylko że auto przez chwilę dymiło po uruchomieniu i przy dużych obrotach silnika. 1) Wymieniłem pierścienie na tłokach. Oryginalne pierścienie są trzyczęściowe i po 200000 km są zazwyczaj zapieczone i trzeba wymienić na pierścienie jedno częściowe nominały. 2) Wymieniłem uszczelniacze na trzonkach zaworów . Stare uszczelniacze były stwardniałe i przepuszczały olej do cylindrów. Uszczelniacze za małą dopłatą wymienią w firmie robiącej szlif głowicy. Żeby dobrać się do tłoków musisz częściowo rozebrać silni - zdjąć głowicę ,odkręcić miskę olejową i korbowody. tłoki z korbowodami wyciągniesz górą i założysz górą. Ja przy okazji zmieniłem panewki na korbowodach. Jeszcze trzeba zrobić honowanie cylindrów zabezpieczając dokładnie wał korbowy przed zabrudzeniem. Nie miałem dostępu do kanału ,to auto podniosłem na kobyłkach na wysokość 30 cm (jestem szczupły) i bez problemu wszystko zrobiłem. Mechanik za tą robotę chciał 3000 zł z wyciągnięciem silnika. 1
Rekomendowane odpowiedzi