Skocz do zawartości

Schemat demontażu tylnego zderzaka Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam mam pytanko czy ma ktoś może schemat demontarzu tylnego zderzaka kombi B6.

Edytowane przez michał JAGODA#
Zmieniłem nazwę temat na bardziej odpowiednią ;) Pozdrawiam
Opublikowano

Proszę Cię bardzo :wacko:

Wymontowanie i zamontowanie zderzaków

Dołączona grafika

Do numeru identyfikacyjnego samochodu 400 000

1 - Śruba

q 1 Nm

2 - Osłona nadkola

3 - Nakrętka specjalna

q 4 Nm

4 - Nakrętka kołpakowa

q 4 Nm

5 - Część prowadząca

q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział

6 - Tuleja

q przed zamontowaniem osłony tulejki muszą być wciśnięte

7 - Listwa wspierająca

8 - Blachowkręt

q 2 Nm

9 - Listwa uszczelniająca

q zaczepiona w osłonie -12-

10 - Listwa ozdobna

q zaczepiona w osłonie -12-

11 - Boczna listwa uszczelniająca

q zaczepiona w osłonie -12-

12 - Osłona

q wersja dwuczęściowa

q wersja jednoczęściowa dla USA

q Wymontowanie:

q wymontować osłonę bagażnika z boku. → Gr.napraw70

q wymontować głośnik niskotonowy. → Radio, telefon, układ nawigacji; Grupa napraw 91

q rozłączyć elektryczne złącza wtykowe czujnika sygnalizacji przy parkowaniu przy komputerze sterującym (po lewej stronie pod tylnym światłem).

q wykręcić śruby specjalne -3- i nakrętki specjalne -4- (dostępne z bagażnika).

q Wykręcić śruby -13-.

q poluzować osłony nadkola -2- w tylnym obszarze.

q wykręcić śruby -1- z lewej i prawej strony na prowadnicy -6-.

q Odczepić krawędzie boczne osłony przy prowadnicy.

q Zdjąć osłonę.

q rozłączyć dwuczęściową osłonę:

q rozwiercić łby nitów jednostronnie zaślepionych z lewej i prawej strony.

q odryglować blokady i rozłączyć obie części osłony.

q Zamontowanie:

q przebiega w odwrotnej kolejności.

q podczas zamontowania nowej osłony zderzaka umieścić w osłonie nową część wspornikową -14-.

q część wspornikową odblokować dopiero, gdy osłona zderzaka jest całkowicie zamontowana → Rys..

13 - Śruba

14 - Część wspornikowa

q wymienić podczas zamontowania nowej osłony zderzaka

q odblokować dopiero, gdy osłona zderzaka jest całkowicie zamontowana → Rys.

15 - Listwa ochronna

q wymiana

q Listwy ochronne zamocowane są na zderzaku za pomocą dwustronnej taśmy klejącej.

q demontaż bez zniszczenia nie jest przewidziany.

q w celu zdemontowania zdjąć listwę ochronną ze zderzaka.

q usunąć ewentualne pozostałości kleju ze zderzaka.

q zamontowanie na nowym zderzaku

Wskazówka

Na nowym zderzaku należy przed lakierowaniem wywiercić otwory centrujące na listwę ochronną.

q umieszczanie na zderzaku otworów centrujących na listwy ochronne → Rozdział.

  • Upvote 2
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

czy przy demontażu zderzaka trzeba demontować boczki bagażnika, aby dostać się do wszystkich śrub?? Jeśli tak to bardzo bym prosił o takie instrukcje - jak to zrobić, aby niczego nie połamać.

Opublikowano

czy przy demontażu zderzaka trzeba demontować boczki bagażnika, aby dostać się do wszystkich śrub?? Jeśli tak to bardzo bym prosił o takie instrukcje - jak to zrobić, aby niczego nie połamać.

Daj znać jak ci poszło i czy na coś szczególnie trzeba uważać. W końcu i ja muszę się za to zabrać bo chcę zainstalować czujniki parkowania.

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

a może ktoś ma fotoporadę jak zdjąć ten zderzak ?

Czy uda się bez demontażu boczków ?

Ile się schodzi mniej więcej z demontażem tego zderzaka ?

Opublikowano

Wymontowanie i zamontowanie zderzaka

Do numeru identyfikacyjnego samochodu 400 000

Dołączona grafika

1 - Śruba

q 1 Nm

2 - Osłona nadkola

3 - Nakrętka specjalna

q 4 Nm

4 - Nakrętka kołpakowa

q 4 Nm

5 - Część prowadząca

q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział

6 - Tuleja

q przed zamontowaniem osłony tulejki muszą być wciśnięte

7 - Listwa wspierająca

8 - Blachowkręt

q 2 Nm

9 - Listwa uszczelniająca

q zaczepiona w osłonie -12-

10 - Listwa ozdobna

q zaczepiona w osłonie -12-

11 - Boczna listwa uszczelniająca

q zaczepiona w osłonie -12-

12 - Osłona

q wersja dwuczęściowa

q wersja jednoczęściowa dla USA

q Wymontowanie:

q wymontować osłonę bagażnika z boku. → Gr.napraw70

q wymontować głośnik niskotonowy. → Radio, telefon, układ nawigacji; Grupa napraw 91

q rozłączyć elektryczne złącza wtykowe czujnika sygnalizacji przy parkowaniu przy komputerze sterującym (po lewej stronie pod tylnym światłem).

q wykręcić śruby specjalne -3- i nakrętki specjalne -4- (dostępne z bagażnika).

q Wykręcić śruby -13-.

q poluzować osłony nadkola -2- w tylnym obszarze.

q wykręcić śruby -1- z lewej i prawej strony na prowadnicy -6-.

q Odczepić krawędzie boczne osłony przy prowadnicy.

q Zdjąć osłonę.

q rozłączyć dwuczęściową osłonę:

q rozwiercić łby nitów jednostronnie zaślepionych z lewej i prawej strony.

q odryglować blokady i rozłączyć obie części osłony.

q Zamontowanie:

q przebiega w odwrotnej kolejności.

q podczas zamontowania nowej osłony zderzaka umieścić w osłonie nową część wspornikową -14-.

q część wspornikową odblokować dopiero, gdy osłona zderzaka jest całkowicie zamontowana → Rys..

13 - Śruba

14 - Część wspornikowa

q wymienić podczas zamontowania nowej osłony zderzaka

q odblokować dopiero, gdy osłona zderzaka jest całkowicie zamontowana → Rys.

15 - Listwa ochronna

q wymiana

q Listwy ochronne zamocowane są na zderzaku za pomocą dwustronnej taśmy klejącej.

q demontaż bez zniszczenia nie jest przewidziany.

q w celu zdemontowania zdjąć listwę ochronną ze zderzaka.

q usunąć ewentualne pozostałości kleju ze zderzaka.

q zamontowanie na nowym zderzaku

Wskazówka

Na nowym zderzaku należy przed lakierowaniem wywiercić otwory centrujące na listwę ochronną.

q umieszczanie na zderzaku otworów centrujących na listwy ochronne → Rozdział.

Od numeru identyfikacyjnego samochodu 400 001

Dołączona grafika

1 - Osłona

q Wymontowanie:

– wymontować osłonę bagażnika z boku. → Gr.napraw70

– rozłączyć elektryczne złącza wtykowe czujnika sygnalizacji przy parkowaniu przy komputerze sterującym (po lewej stronie pod tylnym światłem).

– Wykręcić nakrętki specjalne - (dostępne z bagażnika)

– Wykręcić nakrętki kołpakowe - → Rys. (dostępne z bagażnika)

– Poluzować osłony nadkola w tylnym obszarze.

– Wykręcić śruby z lewej i prawej strony na części prowadzącej -3-

– Odczepić krawędzie boczne osłony przy części prowadzącej

– Zdjąć osłonę.

q rozłączyć dwuczęściową osłonę:

q odryglować blokady i rozłączyć obie części osłony.

2 - Część prowadząca

3 - Śruby specjalne

4 - Nit rozprężny

q wciśnięty w ścianę boczną na dole

5 - Nakrętka kołpakowa

q 4 Nm

6 - Podkładka

q musi być zawsze zamontowana.

7 - Śruba specjalna

q 18 Nm

8 - Podkładka

q musi być zawsze zamontowana.

9 - Zatrzask rozprężny

q 5 x, umieszczone w tylnym poprzecznym pasie nadwozia

10 - Listwa wspierająca

11 - Blachowkręt

q 2,5 Nm

12 - Śruba specjalna

q 18 Nm

13 - Uchwyt na zderzak, z prawej strony

q zderzak wymontowany

q wykręcić śrubę specjalną -12- i wyciągnąć ze zderzaka element pochłaniający energię zderzenia.

14 - Nakrętka sześciokątna

q 18 Nm

q przytrzymać podczas dokręcania śruby specjalnej -8-.

15 - Uchwyt

q przymocowany nitami do zderzaka.

16 - Nit jednostronnie zaślepiony

17 - Uchwyt na zderzak, z lewej strony

q wykręcić śrubę specjalną -8- i wyciągnąć ze zderzaka element pochłaniający energię zderzenia.

18 - Zderzaki

q wymontowana osłona -1-.

q wykręcić śruby specjalne -6-z lewej i prawej strony i wyciągnąć zderzak do tyłu

19 - Część wspornikowa

q wymienić podczas zamontowania nowej osłony zderzaka

q odblokować dopiero, gdy osłona zderzaka jest całkowicie zamontowana → Rys.

:dobranoc:

  • Upvote 1
  • 1 rok później...
Opublikowano

Proszę Cię bardzo wacko.gif

Wymontowanie i zamontowanie zderzaków

a630140.png

Do numeru identyfikacyjnego samochodu 400 000

1 - Śruba

q 1 Nm

2 - Osłona nadkola

3 - Nakrętka specjalna

q 4 Nm

4 - Nakrętka kołpakowa

q 4 Nm

5 - Część prowadząca

q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział

6 - Tuleja

q przed zamontowaniem osłony tulejki muszą być wciśnięte

7 - Listwa wspierająca

8 - Blachowkręt

q 2 Nm

9 - Listwa uszczelniająca

q zaczepiona w osłonie -12-

10 - Listwa ozdobna

q zaczepiona w osłonie -12-

11 - Boczna listwa uszczelniająca

q zaczepiona w osłonie -12-

12 - Osłona

q wersja dwuczęściowa

q wersja jednoczęściowa dla USA

q Wymontowanie:

q wymontować osłonę bagażnika z boku. → Gr.napraw70

q wymontować głośnik niskotonowy. → Radio, telefon, układ nawigacji; Grupa napraw 91

q rozłączyć elektryczne złącza wtykowe czujnika sygnalizacji przy parkowaniu przy komputerze sterującym (po lewej stronie pod tylnym światłem).

q wykręcić śruby specjalne -3- i nakrętki specjalne -4- (dostępne z bagażnika).

q Wykręcić śruby -13-.

q poluzować osłony nadkola -2- w tylnym obszarze.

q wykręcić śruby -1- z lewej i prawej strony na prowadnicy -6-.

q Odczepić krawędzie boczne osłony przy prowadnicy.

q Zdjąć osłonę.

q rozłączyć dwuczęściową osłonę:

q rozwiercić łby nitów jednostronnie zaślepionych z lewej i prawej strony.

q odryglować blokady i rozłączyć obie części osłony.

q Zamontowanie:

q przebiega w odwrotnej kolejności.

q podczas zamontowania nowej osłony zderzaka umieścić w osłonie nową część wspornikową -14-.

q część wspornikową odblokować dopiero, gdy osłona zderzaka jest całkowicie zamontowana → Rys..

13 - Śruba

14 - Część wspornikowa

q wymienić podczas zamontowania nowej osłony zderzaka

q odblokować dopiero, gdy osłona zderzaka jest całkowicie zamontowana → Rys.

15 - Listwa ochronna

q wymiana

q Listwy ochronne zamocowane są na zderzaku za pomocą dwustronnej taśmy klejącej.

q demontaż bez zniszczenia nie jest przewidziany.

q w celu zdemontowania zdjąć listwę ochronną ze zderzaka.

q usunąć ewentualne pozostałości kleju ze zderzaka.

q zamontowanie na nowym zderzaku

Wskazówka

Na nowym zderzaku należy przed lakierowaniem wywiercić otwory centrujące na listwę ochronną.

q umieszczanie na zderzaku otworów centrujących na listwy ochronne → Rozdział.

Witam

Zabrałem się za demontaż tylnego zderzaka.

Dzisiejszego wieczoru zdąrzyłem wymontować boczki w bagażniku i zdemontować głośnik niskotonowy - i zrobiło się ciemno.

Teraz zacząłem dokładnie czytać tą instrukcję aby przygotować się przed jutrzejszą dalszą częścią prac i mega się zdziwiłem, bo mie mam zielonego pojęcia o co chodzi z  rozwiercaniem jakiś nitów od osłony, odryglowaniem jakiś blokad i jakąś "częścia wspornikową" którą po demontażu zderzaka trzeba zamontować nową.

Proszę o pomoc, bo w sumie nie wiem czy mogę jutro samodzielnie przystąpić do dalszej pracy czy muszę zakupić jakąś część wspornikową czy może jeszcze coś innego.

Dodam że demontuje zderzak bo muszę wymienić jeden czujnik od parktronika (lewy środkowy), a nie ma możliwości dojścia do niego bez demontażu zderzaka.

Jeszcze raz proszę o pomoc

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie