Brembomen Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2010 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie .Posiadam audi A4 B6 . 1.9 130konną Mam problem , (nie wiem czy opiszę to precyzyjnie ale postaram się na tyle ile dam radę) mianowicie....przy zmianie biegu na wyższy z II na III itd po naciśnięciu sprzęgła szykując się do zmiany biegu ,któraś z (rolek) nie wiem, wyraźnie jest usłyszalna w kabinie aż gdy obrotomierz spadnie do niskich obrotów . Dodam tylko gdy prędkość jest większa tym hałas jest większy tylko przy zmianie biegu .Naprawdę nie wiem co to może być nie wiem jak jeszcze to mogę opisać ,na mój rozum wygląda to jak by któraś z rolek była luźna .... nie wiem . Dlatego pisze do was z tym problemem .mam nadzieję o pomoc od was . Z góry dzięki za poświęcony czas . Pozdrawiam i proszę o pomoc. Edytowane 28 Grudnia 2010 przez michał JAGODA# Zmieniłem tytuł tematu. Pozdrawiam
Jeżu Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2010 Temat jest dosyć znany na forach ale to nie odgłos żadnych rolek niestety Układ paska micro masz z przodu więc raczej ciężko to usłyszeć. Taki dźwięk występował by raczej w całym zakresie obrotów gdyby to coś z tym układem To co słyszysz podczas zmiany biegów to odgłos turbinki a to co słyszysz jest bardziej słyszalne z okolic schowka po prawej stronie Zauważ dokładniej miejsce dźwięku... Słychać takie "szuranie" (jak to wytłumaczyć?) to odgłos wyhamowującej turbiny a dokładnie to gazów nagromadzonych w turbinie które muszą "ujść" w momencie wysprzęglania. To nie odgłos żadnych ocierających się elementów turbiny, które nie ma w ogóle miejsca podczas jej pracy Gdyby to nastąpiło to biały/siwy dym i turbo do wymiany. Jest to częsta przypadłość silników 130/140km tkz "czkawka" U mnie coś takiego występuje od czasu do czasu Jak auto się bardziej przegoni to rzadziej. Czasami pomaga wyczyszczenie turbiny, czasami wymiana zaworka N75 ale nie zawsze... Przede wszystkim wartowałoby zrobić logi dynamiczne i sprawdzić jak Ci turbinka ładuje a jak chce ECU. Jeżeli będą ok to niczym się nie przejmuj Jeżeli turbnikę masz w dobrym stanie to tylko lać dobry olej i ON i Tyle wiem w tym temacie P.S Ale kontrola całego napędu paska micro jest też wskazana warto wumienić posczególne elementy np po zakupie auta przy wymianie rozrządu co uczyniłem Pozdrawiam.... P.S nr.2 Proszę uzupełnij profil. 2
Rekomendowane odpowiedzi