Skocz do zawartości

Wymiana oleju silnikowego


Jeżu

Rekomendowane odpowiedzi

:excl:Z serii zrób to sam :excl:

Olej silnikowy: spuszczanie / odsysanie, wymiana filtra oleju

UWAGA!

W przypadku różnych wariantów silnika nie jest dopuszczalne odsysanie oleju!

Wskazówka Wymianę oleju wykonywać przy temperaturze roboczej.

4-cylindrowy silnik benzynowy TFSI 1.2

Wymontowanie

Wskazówka Nie dopuścić, aby olej silnikowy kapał na podzespoły.

Przed wymontowaniem przykryć alternator szmatką.

– Poluzować najpierw filtr oleju -strzałka- za pomocą taśmy mocującej lub klucza do filtra oleju

zanim filtr oleju zostanie kompletnie odkręcony.

– Odczekać kilka minut, aby olej silnikowy mógł wrócić z filtra do silnika.

– Następnie odkręcić filtr oleju.

Ostrożnie!

Uważać, aby olej silnikowy nie przedostawał się na pasek wielorowkowy lub na alternator.

Zamontowanie

Wskazówka Przestrzegać wskazówek dotyczących zamontowania znajdujących się na filtrze oleju!

Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów!

– Oczyścić powierzchnię uszczelniającą filtra oleju na obudowie rozrządu.

– Naoliwić lekko uszczelkę na nowym filtrze.

– Wkręcić ręką nowy filtr oleju -strzałka-.

– Następnie dokręcić momentem 20 Nm.

Dołączona grafika

4-cylindrowy silnik benzynowy TFSI 1,4/ FSI 1,6

Wskazówka Najpierw wymienić filtr oleju! Poprzez wyjęcie wkładu filtra zawór zostaje otwarty, a olej w

obudowie filtra spływa automatycznie do skrzyni korbowej.

– Aby spuścić olej silnikowy przez korek spustowy, wymontować osłonę tłumiącą hałas.

– Wykręcić pokrywę -1- z obudowy filtra oleju

– Zdjąć stary wkład filtra oleju -4- z pokrywy -1-.

Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów!

– Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring -2- pokrywy.

– Oczyścić i lekko naoliwić gwint -3-.

– Umieścić nowy wkład filtra oleju -4- w pokrywie -1-.

Momenty dokręcenia Nm

Korek spustowy oleju 30

Pokrywa 25

Dołączona grafika Dołączona grafika

4-cylindrowy silnik benzynowy MPI 1,6

– Wymontować osłonę tłumiącą hałas

– Poluzować filtr oleju za pomocą klucza taśmowego lub klucza do filtra oleju i wymontować filtr

oleju.

Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów!

– Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy.

– Oczyścić powierzchnię uszczelniającą filtra oleju przy silniku.

– Lekko naoliwić uszczelkę gumową.

– Wkręcić i dokręcić nowy filtr.

UWAGA!

Po wymianie wkładu filtra oleju należy sprawdzić odstęp wychodzących z chłodnicy oleju silnikowego węży od sąsiednich podzespołów, w razie potrzeby skorygować położenie chłodnicy oleju.

– Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym.

– Wlać olej silnikowy,

Moment dokręcenia Nm

Filtr oleju 20

Korek spustowy oleju 30

4-cylindrowy silnik benzynowy 1,8 TFSI, 2,0 TFSI

– Wymontować osłonę tłumiącą hałas

– Poluzować filtr oleju za pomocą klucza taśmowego lub klucza do filtra oleju i wymontować filtr

oleju.

Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów!

– Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy.

– Oczyścić powierzchnię uszczelniającą filtra oleju przy silniku.

– Lekko naoliwić uszczelkę gumową.

– Wkręcić i dokręcić nowy filtr.

– Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym.

– Wlać olej silnikowy,

Moment dokręcenia Nm

Filtr oleju 22

Korek spustowy oleju 30

Dołączona grafika

4-cylindrowy silnik benzynowy 2,0 FSI i 2,0 TFSI

– Wymontować osłonę tłumiącą hałas

Wskazówka Przed demontażem filtra oleju należy spuścić olej silnikowy z filtra oleju, żeby nie rozlał się na silnik i podzespoły.

– Wykręcić nasadkę ochronną zaworu dennego -1-.

– Zdjąć wąż z głowicą kulową z końcówki do spuszczania oleju -T 40057- i wkręcić sworzeń gwintowany w

zawór denny obudowy filtra -2-,

aż wyczuwalny będzie lekki opór.

– Nałożyć wąż z głowicą kulową na sworzeń gwintowany i wkręcić końcówkę do spuszczania oleju -T 40057- dalej do oporu, będzie przy

tym słyszalny wyraźny odgłos zatrzaśnięcia zaworu odprowadzającego.

– Odczekać, aż filtr oleju opróżni się.

UWAGA!

Gorący olej silnikowy

– Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy.

– Odkręcić końcówkę do spuszczania oleju -T 40057-.

– Sprawdzić, czy zawór denny -1-jest równo z krawędzią, tak jak na rysunku (A02–0423) i czy nie jest

przekrzywiony.

– Wkręcić nasadkę ochronną.

– Otworzyć obudowę filtra oleju -2- za pomocą klucza do filtra oleju lub nasadki SW 36 i wymontować

filtr oleju.

– Wymienić wkład filtra -4- i pierścień uszczelniający -3-.

– Zwrócić uwagę na położenie oznaczenia serwisowego na pierścieniu uszczelniającym (patrz strzałka).

Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów!

– Oczyścić powierzchnię uszczelniającą na obudowie filtra oleju.

– Lekko naoliwić uszczelkę gumową.

– Gładka strona pierścienia uszczelniającego musi być skierowana na zewnątrz

– Wkręcić i dokręcić obudowę filtra.

– Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym.

– Wlać olej silnikowy, specyfikacje

Moment dokręcenia Nm

Filtr oleju 25+5

Korek spustowy oleju 30

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

4-cylindrowe siniki TDI z pompowtryskiwaczami:

– Aby spuścić olej silnikowy przez korek spustowy, wymontować osłonę tłumiącą hałas

– Poluzować pokrywę -strzałka- za pomocą nasadki SW 36.

Wskazówka Poluzować pokrywę przed spuszczeniem lub odessaniem oleju, aby olej silnikowy mógł wypłynąć z

obudowy filtra oleju.

– Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy.

– Wymienić pierścienie typu o-ring oraz wkład filtra oleju.

Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów!

– Dokręcić pokrywę za pomocą nasadki SW 36.

– Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym.

– Wlać olej silnikowy, specyfikacja :excl:http://www.auditimes.pl/topic/473-jaki-olej-do-tdi/

Momenty dokręcenia Nm

Korek spustowy oleju 30

Pokrywa 25

Dołączona grafika

4-cylindrowe silniki TDI CR:

– Aby spuścić olej silnikowy przez korek spustowy, wymontować osłonę tłumiącą hałas

– Odczepić podciśnieniowy zawór przełączający -1- z uchwytu i odłożyć na bok.

– Poluzować pokrywę -2- za pomocą nasadki SW 32.

Wskazówka Poluzować pokrywę przed spuszczeniem lub odessaniem oleju, aby olej silnikowy mógł wypłynąć z

obudowy filtra oleju.

– Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy.

– Wymienić pierścienie typu o-ring oraz wkład filtra oleju.

Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów!

– Dokręcić pokrywę za pomocą nasadki SW 32.

– Zaczepić podciśnieniowy zawór przełączający -1- w uchwycie.

– Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym.

– Wlać olej silnikowy specyfikacja :excl:http://www.auditimes.pl/topic/473-jaki-olej-do-tdi/

Momenty dokręcenia Nm

Korek spustowy oleju 30

Pokrywa 25

Dołączona grafika Dołączona grafika

6-cylindrowy silnik benzynowy MPI 3,2

– Aby spuścić olej silnikowy przez korek spustowy, wymontować osłonę tłumiącą hałas.

– Spuścić olej przez korek spustowy -1-.

Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów!

– Poluzować dolną część filtra -3- za sześciokąt -2- lub w jego obszarze -4- i wymontować go.

– Wyjąć stary wkład filtra.

– Wytrzeć szmatką obudowę filtra.

– Usunąć stary pierścień uszczelniający typu o-ring.

– Posmarować nowy pierścień uszczelniający typu o-ring olejem.

– Zamontować nowy wkład filtra i pierścień uszczelniający typu o-ring.

– Dokręcić dolną część filtra -3- za sześciokąt -2- momentem 30 Nm.

– Zaopatrzyć korek spustowy -1- w nowy pierścień uszczelniający i dokręcić momentem 10 Nm.

Moment dokręcenia Nm

Korek spustowy oleju 30

Dołączona grafika

Miłej i bezproblemowej wymianki :piwo:

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie