Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam padł mi akumulator a nie wiem czy stary jest oryginał a4b6 130km 1,9 tdi quattro 2003r doradżcie jakiej firmy i jakie parametry.Z góry dzięki i pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Sprawa się ma tak. Do diesla 1,9tdi najlepiej nadają się akumulatory w zakresie 72-80Ah. Alternator bez problemu naładuje każdy z podanego przedziału. Tu o doborze decyduje ilość "elektryki" w samochodzie a więc klima, podgrzewane siedzenia, lusterka, itp oraz ilość kilometrów, które to autko robi. Sam dobierając i sprzedając aku tym się kieruję. Polecam dwie marki Bosch Silver oraz Centra Futura. Dostępne modele z Boscha to S4 72Ah 680A lub S5 77Ah 780A oraz Futura 72Ah 720A oraz 77Ah 760A. Ceny oscylują od 340-400zł Osobiście mam Boscha S4. Ale najlepsze rozwiązanie to S5 77Ah Taki polecam jak kogoś stać. B)

Edytowane przez Jeżu
Bład w prądzie rozruchowym S4
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Sprawa się ma tak. Do diesla 1,9tdi najlepiej nadają się akumulatory w zakresie 72-80Ah. Alternator bez problemu naładuje każdy z podanego przedziału. Tu o doborze decyduje ilość "elektryki" w samochodzie a więc klima, podgrzewane siedzenia, lusterka, itp oraz ilość kilometrów, które to autko robi. Sam dobierając i sprzedając aku tym się kieruję. Polecam dwie marki Bosch Silver oraz Centra Futura. Dostępne modele z Boscha to S4 72Ah 680A lub S5 77Ah 780A oraz Futura 72Ah 720A oraz 77Ah 760A. Ceny oscylują od 340-400zł Osobiście mam Boscha S4. Ale najlepsze rozwiązanie to S5 77Ah Taki polecam jak kogoś stać. B)

Dzięki serdeczne ja jeżdźe na krótkich odcinkach około 20km w jedną stronę więc Bosch S4 chyba by był najlepszy.Jeszcze raz dziękuje :piwo: Edytowane przez Jeżu
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Mam w swojej A4 b6 kombi akumulator 100Ah z takim go kupiłem, sprawdzałem akumulator o magika od tych rzeczy i jest wszystko OK z nim trzyma pojemność jak najbardziej

tylko nie wiem czy taka duża pojemność nie wpływa na obciążenie alternatora itp. czy jedynym problem może być nie doładowanie aku i jego szybsze zużycie

P.S Mam tez problem ze wskazaniami komputera odnośnie chwilowego spalania jak nie jest rozgrzany potrafi pokazać zanim ruszę 25 l/100km po rozgrzani jak wrzucam na luz lub się zatrzymam pokazuje 4 czasem 6 l/100km

z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Adrian

Opublikowano

100ah to zdecydowanie za dużo najlepij w przedziale 72-80ah i tak dobrze Ci radzę.... 100ah to raczej 2,5TDI tego rodzaju silniki...

Alternator mimo,że masz pewno 140A na krótkich odcinkach jazdy musi sie "spinać" (mocno doładowywać). Pozatym aku może wykazywac objawy zasiarczenia...

  • Upvote 1
Opublikowano

Witam,

może to być przyczyną większego spalania ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Nie, to raczej nie ma związku ze spalaniem. Nie dobrze jest dawac za duzy akumulator.

Poniewaz mnie padl dzis rano akmulator, to jestem na etapie poszukiwan.

Dla tych co czytaja ten watek: uwazajcie na wysokosc akumulatorow.

Jezu dobrze napisal jaki akumulator na jakie potrzeby, jednak patrzac na wymiary Bosch S5 i nowej S4 (74Ah) to wysokosc jest 190mm a nie 175mm - wieczorem napisze czy 190mm sie zmiesci na podszybiu, szczegolnie wtedy kiedy mamy oslony.

Dodatkowe info: mocowanie wyglada ze jest B13 jesli dobrze znalazlem w sieci.

Pozdrowienia!

m@uryc

Edytowane przez maurycy
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Potwierdzam, że nie tylko do A4 B6/B7 oraz Seat'a Exeo zmieści się 278x175x175 ale również dłuższy, czyli np. 315x190x175 - przy podstawie można przełożyć zaczepy które trzymają.

Ja się dużo naczyłem o produkcji w ostatnich miesiącach akumulatorów Bosch, Centry oraz Varty.

Może komuś się przyda, ja zamówiłem Moll M3 Plus K2 75Ah, troche droższy od Bosch S5 i Varty Silver Dynamic, ale liczę, że nie będę musiał ani reklamować ani kupować nowego w najbliższych 4 latach.

pozdrowienia!

m@uryc

P.S. Nowy akumulator osadzony na podszybiu. Wymiana bezproblemowa, po raz kolejny mogę powiedzieć, że jestem szczęśliwym posiadaczem marki audi. Nawet przy akumulatorze jest specjalny wysięgnik, żeby móc po odkręceniu wyciągnąć śrubę mocującą, co bardzo ułatwia sprawę.

Mała podpowiedź: jak przy odpalaniu gaśnie wam radio uprzednio zapalone, to znaczy, że macie rozładowany / padający akumulator.

Edytowane przez maurycy
  • Upvote 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie