Brembomen Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Witam was serdecznie . Zamieszczałem już temat turbosprężarki dokładnie chodziło o czkawkę , dochodził dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu mimo to auto nie traciło mocy i dochodzący mnie dziwny dźwięk znikł , niestety do dziś kiedy auto straciło moc , dla mnie temat jest troszkę dziwny , postaram się to opisać w zrozumiały sposób . Więc ..... Wracając z pracy w pewny momencie auto straciło moc ,pierwsza myśl turbo. Kolega mechanik zaproponował sprawdzić wąż dolotowy do turbo czy jest w nim olej ....niestety jest , nie na tyle bym mógł go przelać do czegoś ale widoczne ślady .Wytarłem go od wewnątrz na tyle ile mogłem sięgnąć sprawdziłem poziom oleju i tyle ,poskręcałem wszystko do kupy i zrobiłem rundkę by sprawdzić czy czy problem jest nadal , nie twierdze że po wyczyszczeniu miało by to się naprawić ale o dziwo moc wróciła ? Znajomy twierdzi że jeżeli poszło turbo to objawy tego to chmura za autem ,no i pobrał by olej ale niestety bądź stety tego nie ma . Co na waszym miejscu powinienem zrobić ,wydaje mi się że turbo jak odzywało się wcześniej miało prawo klęknąć ale podłączenie do komputera itd doradzili mi właśnie wag-a i sprawdzić turbinę . Wielkie sorry że w taki sposób wam to opisałem ale starałem się wam to nakreślić jak mogłem . Czekam na wasze rady czy auto raczej nie ruszać z miejsca czy raczej prosto do mechanika . Pozdrawiam serdecznie .
Jeżu Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) Śladowe ilości w przewodzie do intercoolera to "raczej" standard. Twoja turbina wpada w tkz.tryb awaryjny. Prawdopodobnie problemu z doładowaniem. Diagnoza jest taka, że musisz zaprowadzić autko do mechanika, który najlepiej jakby miał vaga i zrobić Ci komplet logów statycznych i dynamicznych. Wedy widać jak na dłoni czy masz problem z turbiną (najczęściej przeładowywuje). Przy okazji posprawdzać czy są jeszcze jakieś błędy...Po każdym zgaszeniu silnika turbina wraca do normalnej pracy. Stąd autko jeździ, aż do kolejnego "notlaufa". Może być zmienna geometria w turbinie do czyszczenia... Podstawa to diagnoza Vagiem... Edytowane 5 Kwietnia 2011 przez Jeżu 1
Brembomen Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Wielkie dzięki ... tak na marginesie myślałem że to właśnie ty się odezwiesz no i jeszcze raz wielkie dzięki już drugi raz mi pomagasz .... pozdrawiam .
Jeżu Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) Dopiero drugi? A gdzie punkcik za pomoc Żartowałem daj znać co wyszło stawiam ,że masz turbo do czyszczenia (zmienna geometria znaczy się) lub jakiś nieszczelny przewodzik podciśnienia... Edytowane 5 Kwietnia 2011 przez Jeżu
Brembomen Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Witam cię Jeżu .... Więc tak sprawa wygląda ,mianowicie po podłączeniu autka do komputera kolega stwierdził iż błędów nie ma ciśnienie na turbinie jest w porządku . Powiedziałem co się stało i stwierdził że niestety nie ma żadnych błędów i myśli że po prostu zawiesił się i tyle . Ja sam nie wiem co mam myśleć autko do tej pory jeździ normalnie ale z drugiej strony nic nie dzieję się bez przyczyny. Chce się ciebie poradzić czy coś w tej sprawie powinienem jeszcze zrobić ..... nie wiem . Mam jeszcze osobne pytanie może nie powinienem pod tym tematem ale ... chodzi o klapkę do wlewu paliwa . Mam problem mianowicie czasami, raczej przeważnie się nie otwiera . Rozebrałem całą tapicerkę w bagażniku dostałem się do tego elektromagnesu który wysuwa bolec zamykający klapkę wlewu , prze pryskałem go WD 40 i naprawiło się ale na chwilę ... dalej to dla mnie nadaję się do wymiany ale może znasz na to jakiś patent . Jeśli jesteś w stanie jakoś doradzić wielkie dzięki i pozdrawiam serdecznie .
Jeżu Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Patent to np WD40 Rozebranie i konkretne przeczyszczenie styków. Jeszcze nie miałem go w rekach więc nie powiem jak to jest. Jak pomoże to ok, jak nie to pewnie wymianka 1
Rekomendowane odpowiedzi