iareczek

A4 1.9TDi brak mocy

13 posts in this topic

witam

wczoraj zauważyłem brak mocy w moim samochodzie, tzn. nie ma w ogóle przyspieszenia i dalej jak 100 km/h nie chce jechać. proszę o pomoc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

wczoraj zauważyłem brak mocy w moim samochodzie, tzn. nie ma w ogóle przyspieszenia i dalej jak 100 km/h nie chce jechać. proszę o pomoc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może powodem jest to, że siadła Ci po prostu turbina?

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

też myślałem o turbinie ale wracałem teraz z pracy i już jest wszystko ok. chodzi jak dawniej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie problem z przeładowaniem turbiny. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Do kolejnego notlaufa. Podłącz vaga z ciekawości i sprawdź błędy w grupie Engine. Prawdopodobnie będzie błąd o osiągnięciu górnej granicy doładowania (16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition. Daj znać co było :goodbye:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie problem z przeładowaniem turbiny. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Do kolejnego notlaufa. Podłącz vaga z ciekawości i sprawdź błędy w grupie Engine. Prawdopodobnie będzie błąd o osiągnięciu górnej granicy doładowania (16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition. Daj znać co było :goodbye:

Mój ojciec w swojej A4 B5 1.9 TDI 110 KM ma identyczny problem - turbina nie ciągnie, jednak po ponownym odpaleniu turbo normalnie się załącza. Niestety mój znajomy mechanik powiedział, że jest tam zrobiony jakiś mix przy turbinie tzn. nie jest podłączona tak jak trzeba i przy poprawnym według niego podłączeniu w ogóle nie działa. Czy masz może Jeżu schemat podłączenia turbiny do tego modelu?

Pozdrawiam :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że chodzi Ci schemat podciśnienia, więc proszę.... Sprawdź szczelność przewodów łączących, bardzo ważne, a jak nie to kup ze 2-3m przewodu fi 3-4mm gumowy i wymień...wszystkie. Ewentualnie przyczyna takiego stanu to "zapieczone kierowniczki" w zmiennej geometrii w turbinie i wtedy do czyszczenia, lub uszkodzony zaworek N75. Logi by się przydały gr.011

Schemat, nic lepszego nie mam a i else mam za nową... <_<

Dołączona grafika Dołączona grafika

:cigar:

Edited by Jeżu
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Jeżu - jak zwykle jesteś wielki! :) Problem z turbiną będzie naprawiany w przyszłym tygodniu - w razie czego będę pisał na temat ewentualnych problemów ;)

Pozdrawiam :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Zdarzyło mi się to dwa razy a w zasadzie nie mi tylko jak siostra jeździła. Jestem już umówiony z mechanikiem aby podłączyć pod komputer i sprawdzić co jest bo sam nie mam możliwości.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapodaj kody błędów jakie Ci odczyta zanim skasuje! :excl: Podstawa... Spisz sobie je na kartce lub na czymś i zapodaj na forum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymieniłem zaworek od ciśnienia i przeczyściłem turbinę i pomogło. samochód jeździ jak powinien.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo fajnie że autko odzyskało wigor. Napisz jak możesz ile zapłaciłeś za czyszczenie turbiny.... Rozkręcali całość?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej za przeczyszczenie turbiny zapłaciłem 200 zł. mechanik rozebrał całość i sprawdził przy okazji czy nie ma żadnych luzów.

wcześniej miałem taką sytuację że turbina dawała więcej ciśnienia niż powinno być i przy tym mi się zacinała. ale teraz jest już wszystko oki. nawet zauważyłem lepsze działanie turbiny.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.