Witam. Trochę dziwny opis jest w Elsie ale zamieszczę dwa
Wymontowanie i zamontowanie zderzaków :
Do numeru identyfikacyjnego samochodu 400 000
1 - Śruba specjalna
18 Nm
2 - Zderzaki
osłona zderzaka jest wymontowana.
Wykręcić śruby specjalne -1 - i wyciągnąć zderzak do tyłu.
3 - Osłona
wersja dwuczęściowa
wersja jednoczęściowa dla USA
Wymontowanie:
wymontować osłonę bagażnika z boku.
rozłączyć elektryczne złącza wtykowe czujnika sygnalizacji przy parkowaniu przy komputerze sterującym (po lewej stronie pod tylnym światłem).
wykręcić nakrętki kołpakowe -9- i -10-.
wykręcić śruby specjalne -4-.
poluzować osłony nadkola -8- w tylnym obszarze.
Wykręcić śruby z lewej i prawej strony na części prowadzącej -6-
wykręcić śruby -7- z osłony nadkola
Odczepić krawędzie boczne osłony przy prowadnicy.
Zdjąć osłonę.
rozłączyć dwuczęściową osłonę:
rozwiercić łby nitów jednostronnie zaślepionych z lewej i prawej strony.
zwolnić blokady i wyciągnąć spoiler z osłony.
4 - Śruby specjalne
4 Nm
5 - Tuleja
przed zamontowaniem osłony tulejki muszą zostać wciśnięte.
6 - Część prowadząca
wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
7 - Blachowkręt
2 Nm
8 - Osłona nadkola
9 - Nakrętka kołpakowa
4 Nm
10 - Nakrętki kołpakowe
4 Nm
Wersja dla danego kraju
1 - Osłona
Wymontowanie:
– wymontować osłonę bagażnika z boku.
– rozłączyć elektryczne złącza wtykowe czujnika sygnalizacji przy parkowaniu przy komputerze sterującym (po lewej stronie pod tylnym światłem).
– Wykręcić nakrętki specjalne - (dostępne z bagażnika)
– Wykręcić nakrętki kołpakowe - → Rys niżej. (dostępne z bagażnika)
– Poluzować osłony nadkola w tylnym obszarze.
– Wykręcić śruby z lewej i prawej strony na części prowadzącej -3-
– Odczepić krawędzie boczne osłony przy części prowadzącej
– Zdjąć osłonę.
rozłączyć dwuczęściową osłonę:
rozwiercić łby nitów jednostronnie zaślepionych z lewej i prawej strony.
odryglować blokady i rozłączyć obie części osłony.
–
2 - Nakrętka specjalna
4 Nm
3 - Część prowadząca
4 - Śruby specjalne
1,5 Nm
5 - Nit rozprężny
wciśnięty w ścianę boczną na dole
6 - Śruba specjalna
18 Nm
7 - Podkładka
musi być zawsze zamontowana.
8 - Śruba specjalna
30 Nm
9 - Prawy element pochłaniający energię zderzenia
zderzak wymontowany
wykręcić śrubę specjalną -8- i wyciągnąć ze zderzaka element pochłaniający energię zderzenia.
10 - Nakrętka sześciokątna
30 Nm
przytrzymać podczas dokręcania śruby specjalnej -8-.
11 - Uchwyt
przymocowany nitami do zderzaka.
12 - Nit jednostronnie zaślepiony
13 - Lewy element pochłaniający energię zderzenia
wykręcić śrubę specjalną -8- i wyciągnąć ze zderzaka element pochłaniający energię zderzenia.
14 - Zderzaki
wymontowana osłona -1-.
wykręcić śruby specjalne -6- i wyciągnąć zderzak do tyłu z podłużnic
Nakrętki kołpakowe
– Podczas demontażu osłony zderzaka wykręcić nakrętki kołpakowe -1- i -2-.
– Nakrętka kołpakowa -2 - montowana jest tylko w wersji Avant
– Podczas montażu dokręcić nakrętki kołpakowe momentem 4 Nm.
Daj znać, który opis pasował do Twojej wersji...
A propo jak i do czego podłączyć nie wiem. W elsie są jeszcze tylko jeszcze informacje, np jak wymontować/zamontować czujniki cofania, brzeczki sygnalizacyjne itp w przypadku kiedy samochód ma oryginalny system sygnalizacji przy parkowaniu...