Z serii zrób to sam... Wymiana klocków hamulcowych przód.
Opcja wyposażenia 1LB/1LE średnica tarczy 288mm. Zestawienie montażowe 1 - Osłona tarczy hamulcowej
2 - Śruba kołnierzowa, 10 Nm
* M6×12
3 - Przewód hamulcowy giętki
* W celu wymiany klocka hamulcowego nie odkręcać giętkiego przewodu hamulcowego
4 - Uchwyt
* Przykręcić do obudowy zacisku hamulcowego
5 - Śruba z łbem sześciokątnym, 10 Nm
6 - Klamra sprężysta
7 - Przewód hamulcowy
* Moment dokręcenia, od strony uchwytu 15 Nm
* Moment dokręcenia, od strony zacisku hamulcowego 15 Nm
* Wkręcić w obudowę zacisku hamulcowego
* Połączyć z przewodem hamulcowym giętkim przytrzymując przy tym za sześciokąt przewodu hamulcowego giętkiego.
* Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie występów mocujących w rowkach na uchwycie
8 - Złącze wtykowe
* Podczas wymiany klocków wyjąć z uchwytu → Poz.
* - Śruba rowkowana, 190 Nm
* Oczyścić rowkowanie w przypadku ponownego użycia
10 - Jarzmo hamulca
* Przykręcić do obudowy łożyska koła
11 - Klocki hamulcowe
Wskazówka
Na wewnętrznym klocku (ze sprężyną) znajduje się strzałka. Strzałka musi wskazywać kierunek obrotów tarczy hamulcowej przy jeździe na wprost. W przypadku nieprawidłowego montażu mogą powstawać hałasy.
Patrz http://www.auditimes.pl/topic/640-zasady-podczas-wymiany-oraz-kierunkowosc-klockow-ham/
* Przed zamontowaniem klocków oczyścić powierzchnie prowadzenia klocków i nanieść warstewkę smaru polimocznikowego -G 052 142 A2-.
* Na zewnętrznych klockach hamulcowych na płytce metalowej znajduje się folia samoprzylepna. Tę folię ochronną należy zdjąć przed włożeniem.
* Z przodu po lewej i prawej stronie wskaźnika zużycia hamulców
* Przy odpowiednim zużyciu zaświeci się lampka kontrolna w zestawie wskaźników tablicy przyrządów
* Należy wymieniać przy obu kołach danej osi
Wskazówka
Przed włożeniem nowych klocków hamulcowych starannie oczyścić zaciski hamulcowe z zabrudzeń (bez śladów smaru). Należy przy tym zwracać szczególną uwagę, aby usunąć ewentualne resztki folii samoprzylepnej z powierzchni przylegania zewnętrznych klocków hamulcowych.
12 - Sprężyna mocująca
* Przed zamontowaniem klocków oczyścić powierzchnie prowadzenia klocków i nanieść warstewkę smaru polimocznikowego -G 052 142 A2-.
* Włożyć w oba otwory obudowy zacisku hamulcowego
Wskazówka
Po włożeniu w oba otwory należy wcisnąć sprężynę mocującą pod jarzmo hamulca. W przypadku nieprawidłowego montażu nie nastąpi kompensacja zużycia zewnętrznego klocka hamulcowego, przez co zwiększa się skok pedału hamulca.
13 - Tarcza hamulcowa
* Należy wymieniać przy obu kołach danej osi
* Przed wymontowaniem tarczy należy odkręcić zacisk hamulcowy
14 - Śruba
* Moment dokręcenia 5 Nm
15 - Obudowa zacisku hamulcowego
* W celu wymiany klocków hamulcowych odkręcić jarzmo hamulca
16 - Sworzeń prowadzący, 30 Nm
17 - Osłona
* Zdjąć Wymontowanie i zamontowanie klocków hamulcowych Wymontowanie
– Podnieść samochód.
– Wymontować koła.
Wskazówka
Klocki hamulcowe przeznaczone do dalszej eksploatacji należy podczas demontażu oznaczyć. Zamontować ponownie w tym samym miejscu, w przeciwnym razie hamulce będą działać nierównomiernie!
* Tarcza hamulcowa jest zabezpieczona śrubą Torx.
– Zdjąć osłony -patrz strzałki-. – W samochodach ze wskaźnikiem zużycia klocków hamulcowych rozłączyć złącze wtykowe -1-.
– Podnieść nieco nakładkę mocującą na dolnej części wtyczki -2-, a następnie obrócić o 90°.
– Wyciągnąć dolną część wtyczki z uchwytu. – Podważyć wkrętakiem sprężynę mocującą klocki hamulcowe i wyjąć ją z obudowy zacisku hamulcowego. – Odkręcić oba sworznie prowadzące z zacisku hamulcowego i wyjąć je.
– Zdjąć obudowę zacisku hamulcowego i tak odłożyć, żeby ciężar zacisku hamulcowego nie obciążał lub nie uszkodził giętkiego przewodu hamulcowego.
– Wyjąć klocek hamulcowy z obudowy zacisku hamulcowego lub zdjąć z jarzma hamulca. Zamontowanie
– Wcisnąć tłoczek. (Dobrze się nadaje do tego klucz tkz. francuz) Do oczyszczania obudowy zacisku hamulcowego używać wyłącznie spirytusu.
Wskazówka
Przed założeniem nowych klocków hamulcowych należy wcisnąć tłoczek do cylindra za pomocą przyrządu wciskającego. Przed wciśnięciem tłoczka odessać płyn hamulcowy ze zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego za pomocą pojemnika odpowietrzającego. W przeciwnym razie płyn hamulcowy może wypłynąć i spowodować uszkodzenia, jeśli w międzyczasie był on uzupełniany.
– Włożyć klocek hamulcowy ze sprężyną mocującą w obudowę zacisku hamulcowego (tłoczek). – Zdjąć folię ochronną z płytki podłoża zewnętrznego klocka hamulcowego.
– Nałożyć zewnętrzny klocek hamulcowy na jarzmo hamulca.
– Przykręcić obudowę zacisku hamulcowego z obydwoma sworzniami prowadzącymi momentem 30 Nm do jarzma hamulca.
– Włożyć obie osłony.
– Włożyć sprężynę mocującą w obudowę zacisku hamulcowego.
– Połączyć złącze wtykowe wskaźnika zużycia klocków hamulcowych.
– Zamontować koła
Wskazówka
* Po włożeniu w oba otwory należy wcisnąć sprężynę mocującą pod jarzmo hamulca. W przypadku nieprawidłowego montażu nie nastąpi kompensacja zużycia zewnętrznego klocka hamulcowego, przez co zwiększa się skok pedału hamulca.
* Po włożeniu klocków hamulcowych kilkakrotnie mocno nacisnąć pedał hamulca podczas postoju, aby klocki hamulcowe mogły przyjąć położenie odpowiadające ich pozycji pracy.
– Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić.