Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.03.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. Według mnie powinno się dać.... Z tego co wiem kluczyk musi mieć taką samą częstotliwość a resztę zobacz. Procedura w B7 powinna być taka sama...
    2 punkty
  2. Przedstaw się nam! Napisz kilka słów o sobie, czym jeździsz, skąd jesteś itp. Po napisaniu posta powitalnego, otrzymasz dostęp do całej zawartości forum Klub Audi PL... Po otrzymaniu dostępu do forum, pochwal się koniecznie czym jeździsz! Możesz to zrobić w tym dziale: Pochwal się swoim Audi!
    1 punkt
  3. Z serii zrób to sam... Wymiana klocków hamulcowych przód. Opcja wyposażenia 1LB/1LE średnica tarczy 288mm. Zestawienie montażowe 1 - Osłona tarczy hamulcowej 2 - Śruba kołnierzowa, 10 Nm * M6×12 3 - Przewód hamulcowy giętki * W celu wymiany klocka hamulcowego nie odkręcać giętkiego przewodu hamulcowego 4 - Uchwyt * Przykręcić do obudowy zacisku hamulcowego 5 - Śruba z łbem sześciokątnym, 10 Nm 6 - Klamra sprężysta 7 - Przewód hamulcowy * Moment dokręcenia, od strony uchwytu 15 Nm * Moment dokręcenia, od strony zacisku hamulcowego 15 Nm * Wkręcić w obudowę zacisku hamulcowego * Połączyć z przewodem hamulcowym giętkim przytrzymując przy tym za sześciokąt przewodu hamulcowego giętkiego. * Zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie występów mocujących w rowkach na uchwycie 8 - Złącze wtykowe * Podczas wymiany klocków wyjąć z uchwytu → Poz. * - Śruba rowkowana, 190 Nm * Oczyścić rowkowanie w przypadku ponownego użycia 10 - Jarzmo hamulca * Przykręcić do obudowy łożyska koła 11 - Klocki hamulcowe Wskazówka Na wewnętrznym klocku (ze sprężyną) znajduje się strzałka. Strzałka musi wskazywać kierunek obrotów tarczy hamulcowej przy jeździe na wprost. W przypadku nieprawidłowego montażu mogą powstawać hałasy. Patrz http://www.auditimes.pl/topic/640-zasady-podczas-wymiany-oraz-kierunkowosc-klockow-ham/ * Przed zamontowaniem klocków oczyścić powierzchnie prowadzenia klocków i nanieść warstewkę smaru polimocznikowego -G 052 142 A2-. * Na zewnętrznych klockach hamulcowych na płytce metalowej znajduje się folia samoprzylepna. Tę folię ochronną należy zdjąć przed włożeniem. * Z przodu po lewej i prawej stronie wskaźnika zużycia hamulców * Przy odpowiednim zużyciu zaświeci się lampka kontrolna w zestawie wskaźników tablicy przyrządów * Należy wymieniać przy obu kołach danej osi Wskazówka Przed włożeniem nowych klocków hamulcowych starannie oczyścić zaciski hamulcowe z zabrudzeń (bez śladów smaru). Należy przy tym zwracać szczególną uwagę, aby usunąć ewentualne resztki folii samoprzylepnej z powierzchni przylegania zewnętrznych klocków hamulcowych. 12 - Sprężyna mocująca * Przed zamontowaniem klocków oczyścić powierzchnie prowadzenia klocków i nanieść warstewkę smaru polimocznikowego -G 052 142 A2-. * Włożyć w oba otwory obudowy zacisku hamulcowego Wskazówka Po włożeniu w oba otwory należy wcisnąć sprężynę mocującą pod jarzmo hamulca. W przypadku nieprawidłowego montażu nie nastąpi kompensacja zużycia zewnętrznego klocka hamulcowego, przez co zwiększa się skok pedału hamulca. 13 - Tarcza hamulcowa * Należy wymieniać przy obu kołach danej osi * Przed wymontowaniem tarczy należy odkręcić zacisk hamulcowy 14 - Śruba * Moment dokręcenia 5 Nm 15 - Obudowa zacisku hamulcowego * W celu wymiany klocków hamulcowych odkręcić jarzmo hamulca 16 - Sworzeń prowadzący, 30 Nm 17 - Osłona * Zdjąć Wymontowanie i zamontowanie klocków hamulcowych Wymontowanie – Podnieść samochód. – Wymontować koła. Wskazówka Klocki hamulcowe przeznaczone do dalszej eksploatacji należy podczas demontażu oznaczyć. Zamontować ponownie w tym samym miejscu, w przeciwnym razie hamulce będą działać nierównomiernie! * Tarcza hamulcowa jest zabezpieczona śrubą Torx. – Zdjąć osłony -patrz strzałki-. – W samochodach ze wskaźnikiem zużycia klocków hamulcowych rozłączyć złącze wtykowe -1-. – Podnieść nieco nakładkę mocującą na dolnej części wtyczki -2-, a następnie obrócić o 90°. – Wyciągnąć dolną część wtyczki z uchwytu. – Podważyć wkrętakiem sprężynę mocującą klocki hamulcowe i wyjąć ją z obudowy zacisku hamulcowego. – Odkręcić oba sworznie prowadzące z zacisku hamulcowego i wyjąć je. – Zdjąć obudowę zacisku hamulcowego i tak odłożyć, żeby ciężar zacisku hamulcowego nie obciążał lub nie uszkodził giętkiego przewodu hamulcowego. – Wyjąć klocek hamulcowy z obudowy zacisku hamulcowego lub zdjąć z jarzma hamulca. Zamontowanie – Wcisnąć tłoczek. (Dobrze się nadaje do tego klucz tkz. francuz) Do oczyszczania obudowy zacisku hamulcowego używać wyłącznie spirytusu. Wskazówka Przed założeniem nowych klocków hamulcowych należy wcisnąć tłoczek do cylindra za pomocą przyrządu wciskającego. Przed wciśnięciem tłoczka odessać płyn hamulcowy ze zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego za pomocą pojemnika odpowietrzającego. W przeciwnym razie płyn hamulcowy może wypłynąć i spowodować uszkodzenia, jeśli w międzyczasie był on uzupełniany. – Włożyć klocek hamulcowy ze sprężyną mocującą w obudowę zacisku hamulcowego (tłoczek). – Zdjąć folię ochronną z płytki podłoża zewnętrznego klocka hamulcowego. – Nałożyć zewnętrzny klocek hamulcowy na jarzmo hamulca. – Przykręcić obudowę zacisku hamulcowego z obydwoma sworzniami prowadzącymi momentem 30 Nm do jarzma hamulca. – Włożyć obie osłony. – Włożyć sprężynę mocującą w obudowę zacisku hamulcowego. – Połączyć złącze wtykowe wskaźnika zużycia klocków hamulcowych. – Zamontować koła Wskazówka * Po włożeniu w oba otwory należy wcisnąć sprężynę mocującą pod jarzmo hamulca. W przypadku nieprawidłowego montażu nie nastąpi kompensacja zużycia zewnętrznego klocka hamulcowego, przez co zwiększa się skok pedału hamulca. * Po włożeniu klocków hamulcowych kilkakrotnie mocno nacisnąć pedał hamulca podczas postoju, aby klocki hamulcowe mogły przyjąć położenie odpowiadające ich pozycji pracy. – Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić.
    1 punkt
  4. Witam Zegary od silnika 2,6 V6 i 2,8 V6 lub Diesla nie będą pasowały muszą być koniecznie od 2,3litra.
    1 punkt
  5. Miejsce zamontowania czujnika temperatury paliwa -G81- Z lewej strony z tyłu w komorze silnika -patrz strzałka-. Przy okazji inne czujniki i ich rozmieszczenie... 1 - Pompowtryskiwacze i świece żarowe * Zawór pompowtryskiwacza cylindra 1 -N240- * Zawór pompowtryskiwacza cylindra 2 -N241- * Zawór pompowtryskiwacza cylindra 3 -N242- * Zawór pompowtryskiwacza cylindra 4 -N243- * Świeca żarowa 1 -Q10- * Świeca żarowa 2 -Q11- * Świeca żarowa 3 -Q12- * Świeca żarowa 4 -Q13- 2 - Złącze wielostykowe * Pompowtryskiwaczy i świec żarowych 3 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62- * Przed wymontowaniem ewentualnie obniżyć ciśnienie w układzie chłodzenia 4 - Pompa podwójna 5 - Czujnik temperatury paliwa -G81- 6 - Czujnik liczby obrotów silnika -G28- 7 - 3-stykowe złącze * Czujnika Halla -G40- 8 - Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157- 9 - Lampka ostrzegawcza spalin -K83- * W zestawie wskaźników 10 - Czujnik położenia pedału przyspieszenia -G79- z czujnikiem położenia pedału przyspieszenia 2 -G185- 11 - Przełącznik świateł hamowania -F- i przełącznik pedału hamulca -F47- 12 - Przełącznik pedału sprzęgła -F36- 13 - 3-wtykowy wspornik przekaźników i bezpieczników za tablicą przyrządów z lewej strony * Z przekaźnikiem małej mocy grzania -J359- * Z przekaźnikiem dużej mocy grzania -J360- * Niezamontowany w samochodach z ogrzewaniem postojowym 14 - Sterownik silnika -J623- 15 - Wspornik przekaźników i bezpieczników, skrzynka elektryczna, podszybie z lewej strony * Z przekaźnikiem pompy paliwa -J17- * Z przekaźnikiem zasilania napięciowego zacisku 30 -J317- * Ze sterownikiem automatyki rozgrzewania świec -J179- * Z bezpiecznikiem topikowym świec żarowych silnika -S39- 16 - Czujnik ciśnienia doładowania -G31- z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza -G42- 17 - Zawór recyrkulacji spalin -N18-/potencjometr recyrkulacji spalin -G212- 18 - Czujnik Halla -G40- * Położenia wałka rozrządu 19 - Zawór elektromagnetyczny ograniczania ciśnienia doładowania -N75- 20 - Zawór przełączający chłodnicy recyrkulacji spalin -N345- i zawór klapy w kolektorze ssącym -N316- * Zawór klapy w kolektorze ssącym -N316- tylko w przypadku kodu literowego silnika BRD, BVA 21 - Miernik masy powietrza -G70- A - Sonda lambda -G39- z ogrzewaniem sondy lambda -Z19- i czujnikiem temperatury przed filtrem cząstek stałych -G506- B - Czujnik temperatury za filtrem cząstek stałych -G527- C - Czujnik temperatury spalin 1 -G235- D - Elektryczne złącza wtykowe z lewej strony na ścianie grodziowej * Czujnika temperatury spalin 1 -G235- * Sondy lambda -G39- E - Elektryczne złącza wtykowe z prawej strony na ścianie grodziowej i czujnik ciśnienia 1 spalin -G450- * Czujnika ciśnienia 1 spalin -G450- * Czujnika temperatury przed filtrem cząstek stałych -G506- F - Elektryczne złącza wtykowe z lewej strony przy skrzyni biegów * Czujnika temperatury za filtrem cząstek stałych -G527- G - Czujnik położenia regulatora ciśnienia doładowania -G581-
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie