Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.03.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. Poniżej zalecenia dotyczące okresów wymiany elementów rozrządu dla samochodów marki Audi Audi A2 (8Z): Silniki benzynowe 4 cylindry 1,4L 4V od wprowadzenia brak wskazań 4 cylindry 1,6L FSI od wprowadzenia od 90 000 km sprawdzić Silniki diesel 3 cylindry TDI-pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 90 000 km, wymiana rolki napinacza 3 cylindry 1,4L TDI-pompowtryskiwacze od rocznika 2004 co 120 000 km wymiana rolki napinacza co 240000 km Audi A3 (8L) 1997-2003: Silniki benzynowe 1,6L 2V od wprowadzenia brak wskazań 1,8L 5V ( także turbo) do rocznika 2000 oprócz S3 co 180 000 km /5lat 1,8L 5V ( także turbo) od rocznika 2001 oprócz S3 co 180 000 km S3 1,8L 5V turbo do rocznika 2000 co 180 000 km S3 1,8L 5V turbo od rocznika 2001 co 120 000 km Silniki diesel 4 cylindry TDI-pompowtryskiwacze (74/100/103 KW) od wprowadzenia co 90 000 km 4 cylindry TDI (bez pompowtryskiwaczy) do rocznika 1999 co 60 000 km 4 cylindry TDI (bez pompowtryskiwaczy) rocznika 2000 – 2001 co 90 000 km 4 cylindry TDI (bez pompowtryskiwaczy) od rocznika 2002 co 120 000 km 4 cylindry TDI (bez pompowtryskiwaczy) od rocznika 2003 co 150 000 km Audi A3 (8P) od 2004: Silniki benzynowe 1,6L MPI od wprowadzenia brak wskazań 1,6L FSI od wprowadzenia łańcuch 2,0 FSI od wprowadzenia co 180 000 km rolki etc. sprawdzić ew. wymienić 2,0 FSI turbo od wprowadzenia co 180 000 km 3,2L V6 od wprowadzenia łańcuch Silniki diesel 1,9L TDI od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km 2,0 LTDI do rocznika 1999 co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km Audi TT (8N) od 1999: Silniki benzynowe 1,8L Turbo 110KW co 180 000 km 1,8L Turbo 120KW od wprowadzenia co 120 000 km 1,8L Turbo 132KW do rocznika 2000 co 180 000 km/5lat 1,8L Turbo 132KW od rocznika 2001 co 180 000 km 1,8L Turbo 140KW od wprowadzenia co 120 000 km 1,8L Turbo 165KW do rocznika 2000 co 180 000 km 1,8L Turbo 165KW od rocznika 2001 co 120 000 km 1,8L Turbo 176KW od wprowadzenia co 120 000 km 3,2L V6 od wprowadzenia łańcuch Audi 80/90 od 1987-1995: Silniki benzynowe 4 cylindry 2V od wprowadzenia co 120 000 km 5 cylindry 2,2/2,3L od wprowadzenia co 120 000 km V6 cylindry 2,6/2,8 L od wprowadzenia brak wskazań Silniki diesel wszystkie TDI od wprowadzenia co 90 000 km i wymiana rolki napinacza Audi Cabriolet do 2000: Silniki benzynowe 4 cylindry 2V od wprowadzenia brak wskazań 4 cylindry 5V 1,8 L od wprowadzenia co 120 000 km V6 cylindry 2,6L od wprowadzenia brak wskazań V6 cylindry 2,6L od wprowadzenia brak wskazań Silniki diesel 1,9L TDI do rocznika 1999 co 90 000 km wymiana rolki napinacza 1,9L TDI od rocznika 2000 co 90 000 km Audi A4 (8D) 1995-2001: Silniki benzynowe 4 cylindry 2V 1,6 L od wprowadzenia brak wskazań 4 cylindry 5V 1,8 L do rocznika 1997 co 120 000 km/5 lat wymiana kompletnego rozrządu 4 cylindry 5V 1,8 L rocznika 1998/1999 co 120 000 km/5 lat 4 cylindry 5V 1,8 L od rocznika 2000 co 180 000 km 4 cylindry 5V 1,8 L Turbo do rocznika 1999 co 120 000 km wymiana kompletnego rozrządu 4 cylindry 5V 1,8 L Turbo od rocznika 2000 co 120 000 km V6 cylindry 2V od wprowadzenia brak wskazań V6 cylindry 5V 2,4L do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,4L od rocznika 2001 co 120 000 km wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,8L do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,8L od rocznika 2001 co 120 000 km wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,7L Turbo do rocznika 2000 oprócz RS4 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić,wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,7L Turbo od rocznika 2001 oprócz RS4 co 120 000 km wymiana kompletnego rozrządu V6 cylindry 5V 2,7L Turbo od wprowadzenia tylko RS4 co 60000 km wymiana kompletnego rozrządu Silniki diesel 1,9L TDI do rocznika 1999 tylko MKB AHH co 60 000 km wymiana rolki napinacza 1,9L TDI do rocznika 1999 oprócz MKB AHH co 90 000 km wymiana rolki napinacza 1,9L TDI bez pompowtryskiwacze od rocznika 2000 co 90 000 km wymiana rolki napinacza 1,9L TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 90 000 km wymiana rolki napinacza V6 cylindry 2,5 TDI od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski Audi A4 (8E2 & 8E5) 2001-2004: Audi A4 Codriolet od 2003: Silniki benzynowe 4 cylindry 5V 1,8 L Turbo od wprowadzenia co 180 000 km 4 cylindry 5V 2,0 L od wprowadzenia co 180 000 km V6 cylindry 5V 2,4 L od wprowadzenia co 180 000 km V6 cylindry 5V 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km V8 cylindry 5V 4,2 L od rocznika 2004 łańcuch Silniki diesel 1,9L TDI pompowtryskiwacze do rocznika 2003 co 90 000 km wymiana rolki napinacza 1,9L TDI pompowtryskiwacze od rocznika 2004 oprócz MKB BKE co 120 000 km wymiana rolki napinacza 1,9L TDI pompowtryskiwacze od rocznika 2004 tylko MKB BKE co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km V6 cylindry 2,5 TDI od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski, wymiana rolki napinacza Audi A4 (8EC & 8ED) od 2005: Silniki benzynowe 4 cylindry 2V 1,6 L od wprowadzenia brak wskazań 4 cylindry 5V 1,8 L Turbo od wprowadzenia co 180 000 km 4 cylindry 5V 2,0 L od wprowadzenia co 180 000 km 4 cylindry 4V 2,0 T FSI od wprowadzenia co 180 000 km rolki etc. sprawdzić ew. wymienić V6 cylindry 5V 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km V6 cylindry 5V 3,2 L FSI od wprowadzenia łańcuch V8 cylindry 5V 4,2L od wprowadzenia łańcuch Silniki diesel 1,9L 2V TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km 2,0L 2V TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km 2,0L 4V TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km V6 cylindry 4V 2,5 TDI od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski, wymiana rolki napinacza w pompie wtryskowej V6 cylindry 4V 3,0 TDI od wprowadzenia łańcuch pasek , pompa ciśnienia Audi 100/A6 od 1991-1997: Silniki benzynowe 4 cylindry 2V od wprowadzenia co 120 000 km 4 cylindry 5V 1,8L od wprowadzenia co 120 000 km/5lat 5 cylindry 2,2 L Tur /2,3 L od rocznika 2000 co 120 000 km V6 cylindry 2V 2,6 / 2,8 L od wprowadzenia brak wskazań V6 cylindry 5V 2,8 L od wprowadzenia co 120 000 km wymiana rolki napinacza V8 cylindry 4,2 L od wprowadzenia co 120 000 km Silniki diesel 4 cylindry 1,9 L TDI od wprowadzenia co 90 000 km wymiana rolki napinacza 5 cylindry 2,4L TDI od wprowadzenia co 120 000 km, co 30 000 km napiąć obydwa paski 5 cylindry 2,5L TDI od wprowadzenia co 120 000 km co 30 000 km napiąć obydwa paski Audi A6 (4B) & 4×4 od 1998: Silniki benzynowe 4 cylindry 5V 1,8 L od wprowadzenia co 180 000 km 4 cylindry 5V 1,8 L Turbo do rocznika 1999 co 120 000 km/5 lat wymiana kompletnego rozrządu 4 cylindry 5V 1,8 LTurbo od rocznika 2000 co 120 000 km 4 cylindry 5V 2,0 L od rocznika 2000 co 180 000 km V6 cylindry 5V 2,4 L do rocznika 2000 oprócz 125KW co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić,wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,4 L od rocznika 2001 oprócz 125KW co 120 000 km wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,4 L od wprowadzenia tylko 125KW co 180 000 km V6 cylindry 5V 2,7L Turbo do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana kompletnego rozrządu V6 cylindry 5V 2,7L Turbo od rocznika 2001 co 120 000 km wymiana kompletnego rozrządu V6 cylindry 5V 2,8 L do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,8 L od rocznika 2001 co 120 000 km wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km V8 cylindry od wprowadzenia oprócz RS6 co 120 000 km V8 cylindry Turbo od wprowadzenia tylko RS6/RS6 Plus co 90 000 km/ 3 lat Silniki diesel 1,9L TDI od wprowadzenia co 90 000 km wymiana rolki napinacza 1,9L TDI pompowtryskiwacze do rocznika 2003 co 90 000 km wymiana rolki napinacza 1,9L TDI pompowtryskiwacze od rocznika 2004 co 120 000 km wymiana rolki napinacza V6 cylindry 2,5 TDI 110KW od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski V6 cylindry 2,5 TDI / 120 / 132 KW od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski, wymiana rolki napinacza w pompie wtryskowej Audi A6 (4F) & 4×4 od 2005: Silniki benzynowe 4 cylindry 2,0 L TFSI od wprowadzenia co 180 000 km Spannsys. & rolki sprawdzić V6 cylindry 4V 2,4 L od wprowadzenia łańcuch V6 cylindry 5V 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km V6 cylindry 4V 3,2 L od wprowadzenia łańcuch V8 cylindry 4,2 L od wprowadzenia łańcuch wymiana rolki napinacza V10 cylindry 5,2 L S6 od wprowadzenia łańcuch Silniki diesel 4 cylindry 2,0 L TDI pompowtryskiwacze od wprowadzenia co 120 000 km rolki napinacza co 240 000 km V6 cylindry 2,7 L TDI CR od wprowadzenia łańcuch V6 cylindry 3,0 L TDI CR od wprowadzenia łańcuch Audi Q7 (4L) : Silniki benzynowe V6 cylindry 3,6 L od wprowadzenia łańcuch V8 cylindry 4,2 L od wprowadzenia łańcuch Silnik diesla V6 cylindry 3,0 L TDI od wprowadzenia łańcuch pasek Audi V8 1989-1994 : Silniki benzynowe V8 cylindry 3,6 L od wprowadzenia co 90 000 km V8 cylindry 4,2 L od wprowadzenia co 120 000 km Audi A8 (4D) 1994-2002: Silniki benzynowe V6 cylindry 2V 2,8 L od wprowadzenia brak wskazań V6 cylindry 5V 2,8 L do rocznika 2000 co 120 000 km/5 lat pompa wody sprawdzić, wymiana rolki napinacza V6 cylindry 5V 2,8 L od rocznika 2001 co 120 000 km V8 cylindry od wprowadzenia co 120 000 km W 12 cylindry 6,0 L od wprowadzenia łańcuch Silnik diesla V6 cylindry 2,5 L TDI 110 KW od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski V6 cylindry 2,5 L TDI 132 KW od wprowadzenia co 120 000 km obydwa paski & wymiana rolki napinacza w pompie wtryskowej V8 cylindry 3,3 L od wprowadzenia co 120 000 km Audi A8 (4E) od 2003: Silniki benzynowe V6 cylindry 3,0 L od wprowadzenia co 120 000 km V6 cylindry 3,2 L od wprowadzenia łańcuch V8 cylindry 3,7 L od wprowadzenia co 120 000 km V8 cylindry 4,2 L 246KW od wprowadzenia co 120 000 km V8 cylindry 4,2 L 257KW od wprowadzenia łańcuch V10 cylindry 5,2 L S8 od wprowadzenia łańcuch W12 cylindry od wprowadzenia łańcuch Silnik diesla V6 cylindry 3,0 L TDI od wprowadzenia V8 cylindry 4,0 L TDI od wprowadzenia V8 cylindry 4,2 L TDI od wprowadzenia Żywotność paska rozrządu określa nie tylko przebieg, ale i wiek samochodu. Jeśli ktoś w ciągu 5 lat przejedzie zaledwie 30 000 km i tak będzie musiał wymienić przynajmniej sam pasek rozrządu. Popularna wymiana paska rozrządu praktycznie zawsze oznacza wymianę wybranych elementów, które z nim współpracują. Najczęściej oprócz paska wymieniamy: 1. Rolkę napinającą (napinacz) 2. Rolkę (rolki) prowadzące 3. Uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego Czasem zdarza się, że trzeba wymienić także koła zębate z którymi współpracuje pasek oraz pompę cieczy chłodzącej jeśli jest napędzana paskiem zębatym. W wielu samochodach naciąg paska rozrządu reguluje się za pomocą pompy cieczy chłodzącej. Na ogół wymiana rozrządu jest dobrym pretekstem do wymiany owej pompy lub samych uszczelek. Źródło: Autoświat
    1 punkt
  2. Witam wg etki od 4-BX-015001-> X to rok 1999r idą takie same 4B5827023 tylko cyferka się zmienia w zależności czy samochód ma system nawigacji czy spojler lub niema otworu na antenę...
    1 punkt
  3. O to chodziło? Poz.4 Innego opisu nie znalazłem...Co prawda to popielniczka ale blisko... Wymontowanie i zamontowanie popielniczki z przodu 1 - Popielniczka z przodu Wymontowanie: – Wyciągnąć radio ok. 10 mm z wnęki radia – Wymontować jednostkę obsługi i wskazań układu klimatyzacji. – Otworzyć popielniczkę z przodu. – Wyjąć wkład popielniczki z przodu. – Samochody z ręczną skrzynią biegów: podważyć osłonę mechanizmu przełączania w górę i zdjąć mieszek. – Samochody z automatyczną skrzynią biegów: podważyć osłonę mechanizmu przełączania w górę. – Wykręcić śruby -2- przy popielniczce. – Wyjąć popielniczkę z przodu w górę. – Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Odczepić osłonę -3- z popielniczki. – Odczepić osłonę schowka -4-. Zamontowanie: Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. 2 - Śruby (2x) * Moment dokręcenia 5 Nm 3 - Osłona popielniczki 4 - Osłona schowka
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie