Z serii zrób to sam... Tym razem tył... Wymiana klocków hamulcowych tył.
Opcja wyposażenia 1KD średnica tarczy 245mm. Zestawienie montażowe 1 - Tarcza hamulcowa
* Należy wymieniać przy obu kołach danej osi
* Przed wymontowaniem tarczy należy odkręcić zacisk hamulcowy
* Odkręcać tylko równomiernie z obu stron, przyjmując grubość nowej tarczy za wartość wyjściową
2 - Śruba rowkowana, 75 Nm
* M10×1,25 x 60
* Należy wymienić
3 - Jarzmo hamulca ze sworzniem prowadzącym i nasadką ochronną
* Zmontowane razem, dostarczane jako część zamienna z wystarczającą ilością smaru na sworzniach prowadzących
* W przypadku uszkodzeń nasadek ochronnych lub sworzni prowadzących zamontować zestaw naprawczy. Dołączoną w torebce porcję smaru użyć do posmarowania sworzni prowadzących.
4 - Śruba rowkowana, 75 Nm
* Należy wymienić
* M10×1,25 x 50
5 - Klocki hamulcowe
* Należy wymieniać przy obu kołach danej osi
6 - Osłona tarczy hamulcowej
7 - Śruba kołnierzowa, 10 Nm
* M6×12
8 - Samozabezpieczająca śruba, 35 Nm
* Należy wymienić
* Podczas luzowania i dokręcania przytrzymać przy sworzniu prowadzącym
9 - Obudowa zacisku hamulcowego
* W celu wymiany klocka hamulcowego nie odkręcać giętkiego przewodu hamulcowego
10 - Śruby mocujące koło
11 - Śruba typu Torx
* Moment dokręcenia 5 Nm Wymontowanie i zamontowanie klocków hamulcowych
Niezbędne narzędziem jest przyrząd do wciskania i wykręcania tłoczków hamulcowych Wymontowanie
Wskazówka Klocki hamulcowe przeznaczone do dalszej eksploatacji należy podczas demontażu oznaczyć. Zamontować ponownie w tym samym miejscu, w przeciwnym razie hamulce będą działać nierównomiernie!
– Podnieść samochód.
– Wymontować koła.
– Odkręcić śruby mocujące od obudowy zacisku hamulcowego przytrzymując przy tym za sworzeń prowadzący.
– Zdjąć klocki hamulcowe. Zamontowanie
– Wkręcić tłoczek przez obracanie w prawo.
Wskazówka Umieścić przyrząd do wciskania i wykręcania tłoczków hamulcowych w taki sposób, żeby kołnierz był ustawiony przed tłoczkiem
- Przed założeniem nowych klocków hamulcowych należy wcisnąć tłoczek do cylindra za pomocą przyrządu wciskającego. Przed wciśnięciem tłoczka odessać płyn hamulcowy ze zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego za pomocą pojemnika odpowietrzającego. W przeciwnym razie płyn hamulcowy może wypłynąć i spowodować uszkodzenia, jeśli w międzyczasie był on uzupełniany.
– Włożyć klocki hamulcowe.
– Zamocować obudowę zacisku hamulcowego nowymi samozabezpieczającymi śrubami.
– Przykręcić obudowę zacisku hamulcowego, 35 Nm.
– Zamocować obudowę zacisku hamulcowego nowymi samozabezpieczającymi śrubami.
– Przykręcić obudowę zacisku hamulcowego, 35 Nm.
Wskazówka W zestawie z klockami powinny być cztery samozabezpieczające śruby z łbem sześciokątnym, które należy w każdym przypadku zamontować.
* Po każdej wymianie klocków hamulcowych kilkakrotnie mocno nacisnąć pedał hamulca podczas postoju, aby klocki hamulcowe mogły przyjąć położenie odpowiadające ich pozycji pracy.
– Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić.
Wymianka klocków także dotyczy także nadwozi B6. Są to klocki, które występują najczęściej w tylnych układach hamulcowych nie tylko A4... Bezproblemowej wymianki...