Regulacja hamulca ręcznego
* Dzięki automatycznej regulacji hamulca tylnego koła, nie jest już konieczna dalsza regulacja hamulca ręcznego. Ponowna regulacja jest wymagana tylko w przypadku wymiany cięgien hamulca ręcznego, zacisków hamulcowych, klocków hamulcowych lub tarcz hamulcowych.
* Nożny układ hamulcowy musi być odpowietrzony i działać prawidłowo.
* Dźwignia hamulca ręcznego, cięgna hamulca ręcznego i uchwyt muszą być całkowicie zamontowane
– Ustawić pozycję dźwigni przy zaciskach hamulcowych A = 1,5 mm za pomocą szczelinomierza
– Nacisnąć silnie pedał hamulca co najmniej 3 razy.
Dla lepszej przejrzystości dźwignia hamulca ręcznego jest przedstawiona w stanie wymontowanym.
– Nacisnąć przycisk odblokowujący poz. -2-. (Obydwa haki zatrzaskowe muszą chwycić ucha cięgien hamulca ręcznego)
– Puścić przycisk odblokowujący
– Przynajmniej 3 razy mocno pociągnąć dźwignię ręcznego hamulca
– Dźwignia ręcznego hamulca w położeniu spoczynkowym.
– Nacisnąć przycisk odblokowujący. (Obydwa haki zatrzaskowe muszą chwycić ucha cięgien hamulca ręcznego)
– Puścić przycisk odblokowujący
– Wyjąć szczelinomierz z zacisków hamulcowych
– Skontrolować ustawienie dźwigni na zaciskach hamulcowych.
– Odstęp A między dźwignią a ogranicznikiem powyżej 0 i poniżej 1,5 mm
Przy wymianie klocków tłoczki powinny być wciśnięte do końca. Spytaj mechanika czy nie było problemu z ich wkręceniem. Może być uszkodzony mechanizm „tłoczka” Wtedy trzeba będzie szukać zacisków. Masz problemy z ręcznym po obydwu stronach?