Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 22.06.2013 uwzględniając wszystkie działy
-
Witam, Na wstępie chciałem zaznaczyć, że prawdopodobnie niektóre tricki znacie z tego forum i pewnie się powtarzam, ale chciałem umieścić je w jednym temacie. Pisalem polskimi znakami ale jednak je oleje Jezeli ktos zna jakies dodatkowe dopisze do tematu. Otwieranie okna i zamykanie poprzez lekkie podniesienie lub wciśniecie przycisku: Nalezy wcisnac i trzymac do gory przycisk okna az okno sie zamknie i dalej trzymac przez 5s. Nastepnie wciskamy i trzymamy przycisk okna w dol i dalej trzymamy wcisniety w dol przez 5s. Teraz natychmiast ponownie wciskamy i trzymamy przycisk okna do gory az sie okno zamknie. Od tej pory powinno dzialac otwieranie okna "na raty" Zwiekszenie bassu i dodatkowe opcje radia: Wlaczamy radio. Wciskamy przycisk MENU przez 5s. Rozne ustawienia przelaczamy pojedynczym przyciskaniem MENU. Wyrownanie przepustnicy: Jeden z trickow ktory mnie urzekl. Wkladamy kluczyk do stacyjki przekrecamy na zaplon (nie uruchamiamy silnika, to ta pozycja w stacyjce tuz przed uruchomieniem silnika;) ) nastepnie wciskamy pedal gazu do podlogi i trzymamy tak przez 3s. Wylaczamy zaplon (kluczyk calkiem w lewo) i dopiero teraz puszczamy pedal gazu. Kluczyk pozostaje w stacyjce, czekamy 2 minuty!! a nastepnie wyciagamy kluczyk ze stacyjki, wkladamy z powrotem normalnie odpalamy autko i reakcja oraz czulosc na "depniecie" jest duzo lepsza. UWAGA NIE WCISKAMY PEDALU SPRZEGLA RAZEM Z PEDALEM GAZU ! Trzeba "zabieg" powtarzac do kilka tygodni. Schowek pod kierwonica. Schowek pod siedzeniem kierowcy i pasazera. Wylaczenie ekranu FIS: Dwukrotne nacisniecie przycisku RESET. Ustawienie kierownicy: Niektorzy z was moga nie wiedziec, ale kierownice w wiekszosci modeli mozemy ustawic, gora-dol ale takze przod-tyl pociagajac ja do siebie lub odpychajac. Skladanie lusterek: Lusterka mozemy skladac automatycznie poprzez obrocenie galki od ustawiania polozenia lusterek o 180 stopni w stosunku do pozycji zero. Wiekszosc moze z was o tym wie ale moj kolega nie wiedzial (skladal recznie) dlatego pisze. Opadniecie lusterka pasazera w celu zauwazenia kraweznika przy cofaniu: Bardzo fajny trick. Niestety w moim 1.9 Tdi nie dziala. Podobno dziala w 3.0 benzynie. Chcialbym abyscie napisali czy wam dziala ten trick. Ustawiacie sterowanie lusterka na pozycje pasazera. Wlaczacie wsteczny bieg, lusterko pasazera powinno sie obnizyc. Oslona przed sloncem: Znajduje sie oslonka przed sloncem miedzy lusterkiem wstecznym, a przednia szyba. Zauwazylem to u kolegi w Golfie IV okazalo sie ze u mnie tez jest taka oslonka. Przydatne. Zamykanie okien z zamka i kluczyka: Wkladamy kluczyk do zamka kierowcy przekrecamy i trzymamy. Jak zamykamy okna sie zamykaja jak otwieramy okna sie otwieraja. Mozna rowniez przytrzymac przycisk zamykania z kluczyka (w bliskiej odleglosci od auta) okna sie domkna i analogicznie z przyciskiem otwierania. Otwieranie z kluczyka niektorzy musza zaprogramowac z VAGa. Automatyczna blokada drzwi po przekroczeniu 20km/h: Wiem, ze istnieje cos takiego i mozna z Vaga zaprogramowac, nie wiem jeszcze czy da sie inaczej. Niestety nie jestem pewny czy to akurat 20km/h Otwieranie bagaznika kluczykiem z automatycznym podniesieniem klapy: Opisze niedlugo całość wykonania, jak sam to zrobie. Dodam tylko ze patent opiera sie na dwoch sprezynach model SB-20051 , dwoch podkladkach oraz kosztach okolo 20zl. Oszczedne oswietlenie pozycyjne auta w nocy: Poprostu na wylaczonym silniku i wyciagnietym kluczyku kierunkowskaz wciskamy w prawo, pozycyjne swiatla zaswieca sie z prawej strony auta, analogicznie po stronie lewej. Radio na wylaczonym silniku i wyjetym kluczyku: Radio moze byc wlaczone gdy silnik jest wylaczony a kluczyk wyjety. Takie radio jednak po godzinie samo sie wylaczy. Wycieraczki i spryskiwacze: Po wlaczeniu spryskiwaczy, wycieraczki wlaczaja sie automatycznie i przecieraja kilka razy. Jednak po kilku sekundach od zakonczenia wycierania, wycieraczki przecieraja raz jeszcze. Mozna to ominac bardzo mnie to denerwowalo. Wystarczy ze podczas wycierania wcisniemy raz w dol wajche od wycieraczek. Klimatronik. Ustawianie dwoch temperatur na raz: Moj ulubiony trick. Doprowadzalo mnie do szewskiej pasji ustawianie rownej temperatury po stronie pasazera i kierowcy osobno. Wystarczy wcisnac przycisk AUTO po stronie kierowcy i trzymac przez 4s. Teraz zmieniajac temperature po stronie kierowcy, zmienia sie rowniez na taka sama po stronie pasazera. Zeby to anulowac wystarczy wciskac "+" lub "-" po stronie pasazera. Ostrzezenie dzwiekowe po przekroczeniu predkosci - dwa warianty: Pierwszy wariant to jedziemy z okreslona predkoscia naciskamy raz przycisk CHECK zapala nam sie zolta ikonka ograniczenia predkosci i od teraz KROTKIE powiadomienie dzwiekowe i ikonka na ekranie FIS po przekroczeniu ustalonej predkosci o 5km/h. Po wylaczeniu silnika predkosc NIE ZAPISUJE SIE. Mozemy rowniez usunac powiadomienie nie wylaczajac silnika, a po wcisnieciu CHECK tym razem podczas powiadomienia. Drugi wariant silnik wylaczony. Kluczyki nie musza byc w stacyjce. Naciskamy raz CHECK zaswieci nam sie godzina i data oraz przebieg. Jak sie tylko zaswieca znowu naciskamy CHECK i tym razem trzymamy okolo 2-3s. Puszczamy ukaze nam sie w km/h okreslona wartosc. Zmieniamy ja na manetce FISu chyba o ile dobrze pamietam od 0 do 360 (!?) km/h. Po ustawieniu czekamy az samo zgasnie. Po przekroczeniu ustalonej predkosci o 5-10km/h wlacza sie CIAGLE powiadomienie dzwiekowe, ogolnie nie do wytrzymania. Predkosc ZAPISUJE SIE nawet po zgaszeniu silnika na stale co jest bardzo przydatne gdy samochod np. dziewczyna lub kolega, uzytkuje a nie chcemy zeby przekraczali okreslonej predkosci. Mozna uzywach dwoch wariantow naraz. Przykladowo na stale mamy ustawiony wariant 2 na 140km/h. Podczas jazdy dojezdzamy do 100km/h kodujemy wariant 1. Przekraczamy 100km/h uruchamia sie powiadomienie dla wariantu 1. Dalej "w pedzel" po przekroczeniu 140km/h ostrzezenie wariantu 2.1 punkt
-
Yastel przeskoczylem na ten temat. Z mojego doswiadczenia odlaczalem klemy od aku a tak z 20x i nigdy nie konczylo sie to programowaniem kluczyka za pomoca VAGa. Owszem, po odlaczeniu faktycznie nie dzialalo otwieranie z pilota ani otwieranie szyb. Jednak po prostym zabiegu opisanym tez tutajna forum http://www.auditimes.pl/topic/1245-kodowanie-pilota/ wszystko dziala. Z dwoma B6 tak robilem, nie wiem dlaczego u Ciebie mialoby programowanie kluczyka tym sposobem nie zadzialac. Jezeli chodzi o moc to tak jak pisal adamas musisz jechac na hamownie. Najlepiej po wymianie filtrow i oleju (chodzi o to zeby filtr powietrza nie byl zapchany, na filtrze paliwa nie wiecej niz 60 000km bo wiadomo jakiej "klasy" sa paliwa w Polsce). Gdyby to byl moj samochod: wymieniam filtry, odlaczam aku na 5 min, wyrownuje przepustnice. Jak dalej odczuwam spadek szukam bledow i hamownia. No, a potem dalej szukanie przyczyny jezeli faktycznie na hamowni sa spadki. Pozdrawiam1 punkt
-
Dobre pytanie Yastel. Przyznam sie bez bicia, ze sam zastanawialem sie dlaczego trzeba ten zabieg powtarzac co kilka tygodni. Wzialem to rozwiazanie z anglojezycznego forum. Mozna rowniez zrobic to za pomoca VAGa. Wiem, ze powinno sie wyrownac ustawienie przepustnicy po takich zabiegach jak: 1) Odlaczenie i ponowne podlaczenie akumulatora 2) Kiedy przepustnica byla czyszczona lub wymieniana 3) rozne manewry z ECU 4) pedal gazu zostal z jakiegos powodu sciagniety lub wymieniony Wazna jest tez temperatura silnika. Powinna byc miedzy 5 a 95 stopni C. Ladowanie baterii na poziomie 11.5 V. Nie wiem jak to wszystko w praktyce wyglada. Musialby wypowiedziec ktos bardziej kompetentny w temacie.1 punkt
-
Wg mnie woda w serwie, załóż sobie serwo od modelu B7, z pompą około 250zł + wymiana 100zł1 punkt