Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 20.09.2015 uwzględniając wszystkie działy
-
Wymiana manetki i odblokowanie FIS Witam, w końcu udało mi się zabrać do pracy i efekt tej pracy chce wam zaprezentować. Praca polegała na wymianie manetki od wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS. A więc potrzebne są takie narzędzia: 1. Śrubokręty Torx T30, T25 i T8(dł.min 75mm) 2. Klucz spline M12 do odkręcenia śruby kierownicy 3. Klucze imbusowe do odkręcenia osłony kierownicy bodajże 5 lub 6 4. Latarka najlepiej czołówka (ręce wolne) 5. Laptop i oczywiście Vag. Potrzebna będzie jeszcze manetka do avanta z pełną obsługą FIS Numer vag 4E0953503C (do sedana 4E0953503B) lub z nowszych modeli manetki z 8E0 na początku (około 100zł na allegro lub gdzieś). Prace zaczynamy od odpięcia klemy akumulatora, najlepiej (-) Podstawą jest podciągnąć kierownicę najlepiej do siebie i całkowicie do dołu. Ułatwi ro sprawę z osłonami.Następnie odkręcamy airbag. Ściągamy zaślepki i odkręcamy dwie śrubki T30 z tyłu kierownicy. Trzeba przekręcić kierownicę raz w lewo i raz w prawo. Po ostrożnym wyjęciu airbaga, odkładamy w spokojne miejsce wcześniej wypinając żółta wtyczkę. Teraz zabieramy się za odkręcenie kierownicy. Jest tam centralna śruba klucz Spline M12. Odkręcamy... Najlepiej zaznaczyć markerem położenie kierownicy względem piasty. Tu akurat zakładałem inną kierownicę, (skórzana kupiona okazyjnie za 99zł)więc markera nie używałem. Naszym oczom ukazuje się taki widok. Zabieramy się za ściągnięcie osłony górnej i dolnej. Tu potrzeba śrubokręta Torx T8 min.dł.75mm, bo krótszym nic nie zdziałamy. Wykręcamy dwie śrubki po obu stronach i jedną od spodu na imbus 5 lub 6. Obudowy dolnej całkiem nie ściągałem, górną można odchylić całkowicie w górę. Zwracamy uwagę na taśmę, która powinna zostać w położeniu tak jak ją zdjęliśmy. Taśma mocowana jest na trzy zatrzaski, które zwalniamy i odpinamy z tyłu z prawej żółtą kostkę i już ją mamy... Kolejna czynność to wymiana manetki, która jest przykręcona na dwóch śrubkach torx. Po całej operacji skręcamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności. Zakładamy nową kierownicę Klemę oczywiście, odpalamy laptopa i dopasowujemy kodowanie wg opisu: Adres 17 - Instruments 10 - Adaptacja --> kanał 19 Tutaj ustawiamy kodowanie wg swojej konfiguracji. ?xxxx: Illumination Option 0 - Needle and Scala only active at 'Light on" 1 - Needle already active at 'Ignition on' 2 - Scale already active at 'Ignition on' 3 - Scala (2. Map) and Needle at "ignition on" active x?xxx: Board Computer 0 - only Level 2 (long time memory) 1 - Level 1 and 2 xx?xx: Driver Information System (DIS) 0 - DIS 1 1 - Highline without DIS 2 - DIS 2 xxx?x: Ambient Temperature 0 - no Display, Illumination inactive 1 - Display and Illumination active xxxx?: Remote Clock 0 - Remote Clock not active 1 - Remote Clock active W praktyce zmienia się poz. 2 i 3. Po tym zabiegu mamy już FIS ale nie mamy sterowania na manetce. Trzeba zrobić jeszcze jedno kodowanie Adres 16 Steering Wheel w 07 RECODE i w oknie wyboru SOFTWARE CODDING 0?xxx: rodzaj kierownicy 0 - standardowa (4-ramienna bez sterowania) 1 - 3-ramienna (sportowa) 2 - MFL ze sterowaniem radia 3 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu 4 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu/(system głośnomówiący ?) 0x?xx: Tiptrionic/podgrzewanie kierownicy 0 - bez Tiptronica w kierownicy/bez podgrzewania 1 - Tiptronic w kierownicy 2 - podgrzewanie kierownicy (oprócz kierownicy 3-ramiennej) 3 - podgrzewanie, Tiptronic w kierownicy (tylko dla wielofukcyjnej) 0xx?x: komputer pokładowy/tempomat 0 - bez komputera pokładowego, bez tempomatu 1 - komputer pokładowy 2 - tempomat 4 - komputer pokładowy/tempomat 0xxx?: typ karoserii (wycieraczka tylniej szyby) 1 - sedan/cabrio 2 - Avant/Coupe (wycieraczka tylniej szyby) Tu jeśli tylko dokładaliśmy FIS to zmieniamy pozycje przedostatnią. Po cały zabiegu pokazuje nam się na FIS żółta kontrolka o braku płynu do spryskiwaczy. Są dwa wyjścia: 1. Zmasować pierwszy pin w kostce od licznika Ja już miałem taki pin tylko przeciąłem kabel i dołożyłem do masy (dzień wcześniej) 2. Dokupić czujnik, wiązkę i to wszystko zmontować. Wybrałem na razie opcję 1. Wyciągamy licznik, odpinamy niebieska lewą kostkę od licznika. Żeby wpiąć pin do kostki, trzeba wypchnąć różowy bok wtyku i wtedy wyjeżdża nam szyna do której wpinamy pod numer 1 jeden koniec naszego kabelka. Z drugiej strony "masujemy". Podobno można to zrobić bez wyciągania licznika z pozycji otwartej lewej zaślepki tu gdzie są bezpieczniki, ale słabo to widzę. Kilka fotek z dnia wcześniej. Po całej operacji pozostaje skasowanie ewentualnych błędów po rozpięciu aku. Grupa 9,16,17. Trzeba też ustawić datę i godzinę. Zapaliła się kontrolka ESP , zgaśnie po przejechaniu do 100m. Pojawiła mi się też funkcja o spalonych żarówkach na Fis. Mam ledy przód postój i tył tablica rejestracyjna. Pozostało zarazie zmienić na zwykłe żarówki, coś się wymyśli. Otwieranie i zamykanie kluczykiem też wymagało szybkiej "aktywacji". To tyle o Fis. Mała rzecz a cieszy. Wcale nie trzeba zmieniać liczników jak to ASO proponuje Efekt Fis i skórzana kierownica: Sorki za fotki. Praca ważniejsza. No i oczywiście po pracy Miłego dłubania....1 punkt
-
Ja u siebie kodowanie miałem takie samo 30100 wpisz 31000 I będzie grało... Zmiana tej cyfry 1 na 0 włączy Ci pełen Fis na desce do tego służy... Po całej operacji ewentualnie trzeba będzie jeszcze skalibrować FIS jak będzie CI za dużo/za mało palił na Fisie...1 punkt