Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 26.02.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam. Sporo się zastanawiałem nad tym czy robić instrukcję na forum,bo w sumie nie jestem jakimś mechanikiem,ale poszukując pomocy w zakresie wymiany rozrządu w V8 postanowiłem się sprężyć i zrobić fotostory,aby innym było łatwiej. Przypuszczam,że instrukcja będzie również dobrym poglądem na wymianę rozrządu w silnikach V6. Dobra dość zbędnego pisania. Biorąc się za wymianę rozrządu zaopatrzyłem się również w termostat,który powinno się zmieniać co jakiś czas.Dodatkowo pasek wielorowkowy (alternatora),rolkę która go prowadzi i niestety pompę wspomagania,bo już nie podawała dobrze na mrozie. To tyle.Będę wklejał zdjęcia w w miarę jak umiem opisywał je.Miłej lektury. Pacjent Audi A6 z 2001 r. Silnik 4,2 benzyna ASG. Po otworzeniu maski ukazują nam się plastiki które trzeba zdemontować.Są na takich plastikowych kołeczkach na krzyżak. ( Chodzi o te z napisami 4,2 V8 i 5V po bokach ).Na zdjęciu widzimy : Odpięty akumulator, odkręcamy to co zaznaczone na czerwono,zbiorniczek wyrównawczy i dwie śruby mocujące prowadzenie powietrza do obudowy filtra. Następnie schodzimy do kanału (lub wchodzimy pod auto jeżeli ktoś robi na podnośniku) i lokalizujemy dwa korki od płynu chłodniczego.Jeden znajduje się za kratką koło halogenu po stronie kierowcy,drugi koło czujnika temperatury i poziomu oleju.Wg. schematów to jest jeszcze trzeci gdzieś obok alternatora,ale tylko w niektórych wersjach.U mnie znalazłem te dwa. X - to korek spustowy Y - w tamto miejsce nakładamy jakiegoś węża i wpuszczamy do jakiegoś wiadra lub butelki. (jeżeli będziemy go wlewać z powrotem to dobrze przez jakiś filterek,albo chociaż pończochę) Demontujemy ten plastikowy przewód powietrza od którego wcześniej odkręciliśmy śruby.Wystarczy go krótko mówiąc wyszarpać ze swojego miejsca,ale tak,żeby nie połamać. Następnie odkręcamy opaskę zaciskową rury powietrza,wypinamy wtyczkę przepływomierza,od obudowy filtra powietrza zdejmujemy (chyba czujnik oparów spalin) urządzenie i odkręcamy śrubę.Strzałką zaznaczony jest jeszcze przewód płynu chłodniczego,który musimy odpiąć od obudowy filtra. Teraz po wyjęciu rury możemy wyjąć obudowę z filtrem z gniazd które zaznaczyłem.Mocniej pociągnąć do góry. Niestety nie robiłem zdjęć zderzaka przed zdjęciem,bo lepiej będzie widać umiejscowienie śrub na zdjęciu bez zderzaka. Na czerwono zaznaczyłem miejsca w których znajdują się śruby mocujące zderzak. Żeby odkręcić nakrętki,które mocują zderzak do błotnika musi być zdemontowana obudowa filtra powietrza i przynajmniej u siebie musiałem poluzować lampę od kierowcy,bo nie mogłem się tam dostać. Nie zaznaczyłem też śrubek które znajdują się za nadkolami.Najpierw należy odkręcić przynajmniej 3 śrubki w nadkolu,żeby je odgiąć,a następnie przy samej ziemi jest po każdej stronie jedna śrubeczka mała do zderzaka. W aluminiowe wsporniki od dołu wchodzą takie długie śruby które odkręcimy przez otwory koło halogenów. Należy pamiętać o odpięciu halogenów i przewodu od sprysku ksenonów. Na niebiesko oznaczone śrubki które można odkręcić już po zdjęciu zderzaka.Mocują one takie plastiki i chłodnicę płynu wspomagania. Na tym zdjęciu oznaczyłem czujnik wentylatora,który należy wypiąć przed zdjęciem pasa,oraz strzałką klamrę dopinającą do mocowania chłodnicę płynu wspomagania.Po tym zabiegu możemy ją odchylić na bok. I kolejne zdjęcie z przodu.Opiszę czynności,które trzeba wykonać przed zdjęciem pasa.Po pierwsze odpinamy wszystkie wtyczki elektryczne,które mogą łączyć elementy pasa z resztą auta.O ile pamiętam to były wtyczki od lamp,czujnik temperatury zewnętrznej,wtyczka wentylatora,czujnik płynu chłodniczego. Następnie odpinamy Zaznaczone na niebiesko po stronie pasażera węże płynu chłodniczego (najpierw z zacisku zdejmujemy taki metalowy drucik przynajmniej u mnie tak było) i rozpinamy węże.Oczywiście nie widać ich na zdjęciu,bo znajdują się po drugiej stronie.Poz stronie kierowcy natomiast mamy dwa metalowe przewody od chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów.W manualach pewnie tego nie ma.U mnie mocowane one na dwie śruby 10 mm.Trzeba zdjąć z takich widełek chłodnicę klimy i odłożyć do przodu.Nie zaginać węży,ani nie odłączać chłodnicy !!! Na czerwono oznaczone inne śruby,które należy wykręcić.Po dwie do błotników na torx,dwie z boków i po 3 we wspornikach aluminiowych.Czasami są jeszcze po dwie obok tych wsporników.U mnie ich nie było.X na zdjęciu to nawiew na alternator,który również trzeba odkręcić,a Y to cięgno maski,które również trzeba odpiąć. Myślę,że można już zdejmować pas.Najlepiej w dwie osoby. Kolejne zdjęcie przedstawia od lewej 4 śruby,które mocują wspornik momentu obrotowego.Warto go odkręcić gdyż wtedy ułatwi nam to dostęp przy dalszych czynnościach,a śruby łatwo się odkręcają.Gdyby były wątpliwości - silnik nam nie opadnie. Ta łapka nie podtrzymuje silnika. Dalej trzy małe czerwone kółeczka oznaczają miejsca na śruby wiatraka,który już odkręciłem.Niebieską strzałką jest oznaczone miejsce śruby,którą przymocowane jest sprzęgło wiskotyczne.Aby je odkręcić potrzebny jest klucz nastawny do nakrętek rowkowych dwu otworowych,którego rysunek dam na końcu tematu razem z innymi narzędziami. Blokujemy nim koło pasowe i odkręcamy śrubę z wisko.UWAGA ! Tą śrubę odkręcamy w prawo.LEWY GWINT !!. Tu widzimy zdjęte już górne pokrywy od kół rozrządu i oznaczone kolejno do odkręcenia od lewej : trzy śruby uchwytu wspornika momentu obrotowego i koła pasowego wisko które odkręciłem po zdjęciu wisko i po prawej trzy śruby koła pasowego pompy wspomagania,które ja odkręcałem ponieważ wymieniałem pompę.Ktoś kto chce wymienić tylko rozrząd nie musi tego odkręcać.Niebieską strzałką jest zaznaczony otwór w napinaczu w który należy wsunąć jakiś pręcik aby zablokować napinacz przed zdjęciem paska wielorowkowego (alternatora). Teraz obracamy silnik tyle razy,aby znak na kole pasowym z tłumikem drgań wału korbowego ustawił się zgodnie ze znakiem na dolnej obudowie rozrządu.Jednocześnie dwie blaszki srebrne u góry na wałach muszą ustawić się poziomo dużymi otworami do wewnątrz. Silnikiem kręcimy tylko i wyłącznie śrubą główną wału oznaczoną strzałką.Jest tam potrzebny klucz z wieloma ząbkami.Ja miałem akurat taki oczkowy. Teraz czas na wkręcenie śruby blokującej (ustalającej) wał korbowy.Najpierw zakładamy blokadę na wałki rozrządu.Taka długa blacha z otworami.Jej zdjęcie będzie za chwilę.Śrubę wkręcamy z lewej strony bloku cylindrów (od kierowcy).Otwór na nią znajduje się zaraz za poduchą silnika.Najpierw wykręcamy zaślepkę na imbus chyba 8 mm,a następnie w to miejsce wkręcamy śrubę.Ma iść lekko palcami do połowy,później jest opór,ale nie duży.Raczej lekko się wkręca grzechotką.Palcami cała nie wejdzie. Jak widzimy blokada wałków założona na miejsce.Teraz odkręcamy 8 śrub mocujących tłumik drgań. Tu po krotce napiszę jak wymienić pompę wspomagania.Odkręcamy dwa węże dochodzące do pompy wspomagania (oznaczone strzałkami) i dwie śruby mocujące pompę do uchwytu.Pompa wychodzi bez większych problemów.Należy pamiętać,aby nie zaginać węży. I nowa pompa montowana w odwrotnej kolejności. Wróćmy do rozrządu. Na zdjęciu widzimy ramię napinacza po lewej wraz z napinaczem hydraulicznym i rolkę mimośrodową po prawej stronie.Na końcu postu dam schematy to będzie czytelniej,a teraz opiszę co należy zrobić. W ramię napinacza po lewej mocujemy imbus (na zdjęciu już włożony) zaznaczony czerwoną strzałką po lewej od góry i naciągamy ramię w stronę napinacza.Tłoczek powinien nam się pomału wciskać i wtedy wkładamy zawleczkę (drut średnicy 2 mm) w obudowę tłoczka i w sam tłok.Napinacz się blokuje i możemy odkręcać śruby oznaczone niebieskimi strzałkami.Po prawej czerwoną strzałką śruba rolki mimośrodowej którą należy odkręcić. (blokada wałków cały czas włożona) I teraz sprawa kluczowa.Instrukcja wymiany podaje,aby poluzować koła walków rozrządu.Ryzyka nie ma co prawda,że się wałki przestawią,bo jest blokada,ale . . . Próbowałem zdjąć koło po odkręceniu go.Mimo tego,że byłem wyposażony w ściągacz nie udało mi się tego zrobić.Wiadomo,że nowy pasek na pewno nie najdzie identycznie na zęby kół tak jak stary ( u mnie była różnica jednego zęba ).Proponuję więc zrobić tak jak ja zrobiłem. Lewym kole robimy dwa znaki na zębach paska,a jeden na kole pomiędzy tymi zębami,a na prawym kole od kierowcy robimy dwa znaki na kole,a jeden na zębie paska między tymi znakami.Później opiszę jak prawidłowo założyć pasek.Oto zdjęcie znaków. Czas na termostat i pompę wody.Na zdjęciu oznaczyłem śruby które odkręciłem.Trzy od obudowy termostatu i reszta od pompy.Strzałką zaznaczony odpowietrznik termostatu,który musi być skierowany do góry przy montażu nowego.Oczywiście powierzchnie styków uszczelek oczyszczamy dokładnie i odtłuszczamy.Proponuję papierek wodny 600.Wymieniamy też o-ring termostatu i uszczelkę pompy wody.Zalecam delikatnie posmarować ją silikonem odpornym na wysoką temperaturę.Cieniutko,tak aby tylko przykleiła się do pompy i było ją łatwiej ułożyć. I nowa pompa.Śruby dokręcamy stopniowo po skosie.Końcowy moment dokręcenia to 14 Nm,ja jednak zakręciłem na 16 Nm,bo przecież śruby nie nowe. Napinacz i jego ramię.Sam amortyzator napinający dokręcamy momentem 10 Nm.Ja zawyżyłem do 14 Nm.Ramię napinacza to 20 Nm + 90 stopni sztywnym kluczem (1/4 obrotu)Lekko dokręcamy też nową rolkę mimośrodową po prawej. Trzeba wymienić też jedną małą rolkę prowadzącą przy lewym kole wałka. Teraz najważniejsze.Postaram się dobrze wytłumaczyć. Bierzemy nowy pasek i zaznaczamy na nim te same zęby, w ten sam sposób co na starym pasku. Najlepiej policzyć zęby i zaznaczyć te same,żeby po obróceniu wałem już zdejmować paska,bo się ząb nie będzie zgadzał.Policzyć 3 razy.Znaki narysować tak samo.Zgodnie z tym co zaznaczyliśmy na kołach z lewej strony będą dwa zęby zaznaczone na pasku,a z prawej strony będzie zaznaczony jeden ząb,który wejdzie między dwa znaki na kole. Mam nadzieję,że nadążacie. <rotfl> Teraz zakładamy pasek.Na kołach od wałków na pewno znaki nam nie będą chciały się zgodzić,bo nowy pasek ciaśniejszy więc robimy tak : wkładamy jedną część blokady w to koło w którym znaki trafiły i naciągamy pasek tą blokadą.Jak już wskoczy w znaki to wtedy zakładamy blokadę na miejsce. Jeżeli blokada weszła,a znaki się zgadają to na dole,na wale korbowym musi być już dobrze.Ja na wale korbowym zapomniałem sobie zębów zaznaczyć,ale jak ktoś chce to może.Na pewno to ułatwi sprawę. Czas na napięcie paska. Najpierw w miejsce gdzie wskazuje czerwona strzałka wkładamy imbus (klucz do gniazd sześciokątnych) 5 mm. Następnie rolkę mimośrodową naciągamy na pasek momentem 6 Nm.Rolkę naciągamy od góry ! Ja u siebie miałem od dołu,bo jakiś jełop w swojej stodole chyba nie miał narzędzia do naciągania takiej rolki.Ja dorobiłem to narzędzie.Będzie w zdjęciach na końcu. Tak więc naciągamy tę rolkę i kontrujemy,ale musimy uważać,aby się nie przesunęła.Moment dokręcenia rolki 47 Nm. Teraz możemy wyciągnąć zawleczkę z tłoczka napinającego pasek. Dalszym krokiem jest sprawdzenie czy wszystko gra. Schodzimy więc pod auto i wykręcamy naszą śrubę blokującą wał z bloku i zdejmujemy blokadę walków rozrządu u góry. Kręcimy silnikiem za wał zgodnie z obrotem wskazówek zegara o 360 stopni na wale.Jeżeli po obrocie 360 stopni możemy założyć blokadę wałków to wszystko jest ok.Pamiętajmy,że blokada nie wchodzi lekko ot tak sobie tylko trzeba wyczuć punkt w którym ona pasuje.Jeżeli coś się nie zgadza wkręcamy śrubę w wał korbowy i powtarzamy wszystkie operacje,ale gwarantuję,że jeżeli oznaczyliście dobrze zęby to wszystko musi grać. Jeżeli nie występuje kolizja z żadnym zaworem i wszystkie blokady pasują,możemy je pozdejmować.Zakręcamy więc zaślepkę blokady w bloku silnika z nowym pierścieniem uszczelniającym. ( na zdjęciu wyżej widzicie,że ja odkręciłem śrubę trzymającą koło wałka rozrządu,ale wy tego nie róbcie,bo nie ma potrzeby,no chyba,że ktoś chce luzować te koła ,ja uważam,że pasek był kiedyś nowy,a koła się nie przestawiły więc jeżeli go naciągniemy tak jak opisałem wyżej to musi być dobrze,a napinacz i tak wyrówna resztę) Teraz w sumie możemy już skręcać wszystko w odwrotnej kolejności,ale w skrócie opiszę. Najpierw koło pasowe z tłumikiem drgań.Zwrócić uwagę na wcięcie,bo pasuje ono tylko w jednej pozycji na wał.Następnie uchwyt wspornika momentu obrotowego i sam wspornik.Zakładamy też plastikową obudowę rozrządu i patrzymy czy znak się pokrywa.Ja obróciłem jeszcze dwa razy wałem dla pewności. Przykręcamy koło pasowe pompy wspomagania,koło pasowe wiskozy,oraz napinacz paska wielorowkowego. Pozostaje założyć pasek wielorowkowy i odblokować napinacz wyjmując uprzednio włożony kołek.Oznaczone niebieską strzałką.Klucz niestety musi być oczkowy. Do montażu wszystkich węży do pasa przedniego i wtyczek polecam powiesić pas na końcowych śrubach tak,żeby odstawał i dopiero później wciągnąć go do góry. I to by było chyba na tyle. Albo nie.Jeszcze parę moich uwag i schematy. <lol> Aluminiowe wsporniki i pas proponuję przed demontażem czymś obrysować i skręcić na starych znakach,aby pas i lampy dobrze się ułożyły.Ja zawyżałem momenty obrotowe dokręcania śrub,bo przecież śruby troszkę więcej oporu mają niż nowe.Większość śrub wkręcałem na specjalnym środku (klej anaerobowy) zabezpieczającym wykręcaniu się. Należy pamiętać,że po wlaniu płynu chłodniczego do pełna należy nagrzać auto do 90 stopni i podkręcić trochę obroty,aby termostat się otworzył.Wtedy napełni się duży obieg płynu i dopiero będzie można uzupełnić jak należy. Nie wlewać zimnego płynu do gorącego silnika.Dobrze byłoby,żeby miał chociaż temperaturę pokojową. Po spuszczeniu płynu od wspomagania też trzeba odpalić auto tylko na chwilkę,aż wciągnie płyn,zgasić i tak raz po razie,aż pompa ucichnie. To chyba wszystko co mogłem w tym temacie napisać.Jeżeli są jakieś błędy to mnie poprawcie. Mam nadzieję,że ta instrukcja pomoże w wymianie rozrządu.Gdybym ja miał taką to na pewno szybciej bym zrobił,a tak męczyłem się od rana do wieczora. <lol>
    2 punkty
  2. Myślę, że to kwestia interfejsu.... za tą cenę nie ma co liczyć na "kokosy". Zainwestuj w Vaga. Ja zakupiłem 10.6. i nie ma problemu połączenia się z żadnym sterownikiem.... Popytaj jeszcze jakiś Vag-owców, ale myślę, że mam rację....
    1 punkt
  3. Sorki nie ma nic o demontażu listwy nr.7. Jest tylko jak zdemontować listwę nr.10. zamieszczam na wszelki wypadek instrukcję, ale myślę,że chodziło ci raczej o tą ozdobną 7. Demontaż i wymiana listew ochronnych Zestawienie montażowe 1 - Śruba * 1 Nm 2 - Osłona nadkola 3 - Nakrętka kołpakowa * 4 Nm 4 - Nakrętka kołpakowa * 4 Nm 5 - Część prowadząca 6 - Tuleja * muszą zostać wciśnięte przed zamontowaniem osłony -9-. 7 - Listwa ozdobna 8 - Śruba * 2 Nm 9 - Osłona 10 - Listwa ochronna * wymiana * Listwy ochronne zamocowane są na zderzaku za pomocą dwustronnej taśmy klejącej. * demontaż bez zniszczenia nie jest przewidziany. * w celu zdemontowania zdjąć listwę ochronną ze zderzaka. * usunąć ewentualne pozostałości kleju ze zderzaka. * zamontowanie na tym samym zderzaku. * zderzak w obszarze klejenia nie może nosić śladów pyłu i smaru. * wyczyścić zderzak benzyną do czyszczenia lub rozpuszczalnikiem do czyszczenia D 009 401 04. * umieścić kołki centrujące za pomocą dwustronnej taśmy klejącej na oznaczeniach listwy ochronnej → Rys.niżej * zdjąć folię ochronną z dwustronnej taśmy klejącej listwy ochronnej. * listwę ochronną z naklejonymi kołkami centrującymi wcisnąć mocno na całej powierzchni na zderzak. Otwory centrujące na listwy ochronne Wskazówka Na nowym zderzaku należy przed lakierowaniem wywiercić otwory centrujące na listwę ochronną. 1 - Zderzak z tyłu * oznaczenia otworów centrujących naniesione są, jak pokazano, na wewnętrznej stronie powłoki -patrz strzałki-. * przed lakierowaniem przewiercić powłokę w tych miejscach (3x) wiertłem Ø 8,5mm. Naklejanie kołków centrujących w listwie ochronnej Wskazówka Naklejka -3- i kołek centrujący -4- (każdorazowo 3x) należą do zakresu dostawy listwy ochronnej -1-. – Zdjąć folię ochronną z naklejki dwustronnej -3- i przykleić naklejkę do kołka centrującego -4-. – Zdjąć drugą folię ochronną i umieścić kołek centrujący na oznaczeniu -patrz strzałka- w listwie ochronnej. – Zdjąć folie ochronne z dwustronnych taśm klejących -2- i wcisnąć listwę ochronną -1- na zderzak.
    1 punkt
  4. Regulamin forum Klub Audi PL §1. Rejestracja oraz korzystanie z forum Klub Audi PL, oznacza 100% akceptację regulaminu. §2. Posty może pisać tylko osoba zarejestrowana - jedna osoba może posiadać tylko jedno konto. Napisane posty i zawarte w nich informacje stają się własnością wydawcy forum. §3. Od decyzji Moderatora (osoby uprawnionej do moderowania forum) nie ma odwołania: a) w przypadku publicznej dyskusji posty będą kasowane, a osoba łamiąca regulamin może zostać zbanowana, ewentualną pomyłkę wyjaśniaj na PW (prywatna wiadomość), c) osobą nadrzędną jest Manager/Owner oraz Administrator. §4. Sprawy prywatne załatwiaj poprzez PW. §5. Ostrzeżenia za złamanie niniejszego regulaminu otrzymują użytkownicy, którzy na swoim koncie mają więcej niż 10 napisanych postów. Użytkownicy posiadający poniżej 10 napisanych postów otrzymują "ostrzeżenia ustne". W wyniku dalszego niedostosowania się do regulaminu, mogą otrzymać ostrzeżenie "pisemne". Ostrzeżenia można otrzymać za: a) używanie wyrazów wulgarnych i obraźliwych, zamieszczanie treści pornograficznych, c) pisanie niepotrzebnie wielkimi i /lub pogrubionymi literami - temat może zostać usunięty, d) obrażanie, wyzywanie innych użytkowników, e) reklamowanie stron użytkowników nie związanych z tematem i pisanie postów typu "zapraszam na moją stronę o samochodach itp." oraz reklamowanie stron konkurencji. Wyjątek mogą stanowić strony związane z odpowiedzią. W postach można wstawiać linki do konkurencyjnych stron lub for pod warunkiem, że są one powiązane z tematem. f) w podpisie umieszczony może być dowolny link, pod warunkiem, że na stronie do której prowadzi, umieszczony zostanie banner lub link promujący forum Klub Audi PL. Każdy link umieszczany w podpisie musi przejść weryfikacje przez co najmniej jednego z moderatorów forum Klub Audi PL. Przed umieszczeniem linku w podpisie, należy napisać do Managera/Ownera, Administratora lub Moderatora w celu uzyskania zgody na jego publikacje, g) mimo ostrzeżenia od Moderatora powtórzenie niewłaściwego zachowania, h) skasowanie komentarza Moderatora w poście, i) powtarzanie pytań w postaci postów i tematów, na które zostały już udzielone odpowiedzi na forum (użyj wyszukiwarki forumowej), j) odnawianie starych tematów (po 2 miesiącach), na które zostały udzielone odpowiedzi, chyba, że dany post niesie ze sobą wartościowe dla innych użytkowników informacje, k) zakładanie takiego samego tematu w dwóch różnych działach forum, l) pisanie postów nie wnoszących nic nowego do tematu tzw. nabijanie postów - wypowiedź może zostać skasowana, m) umieszczanie w podpisie tekstu powyżej 5 linii czcionką w rozmiarze "12" lub powyżej 3 linii czcionką w rozmiarze "13" (używanie większych rozmiarów czcionek niż wyżej wymienione jest całkowicie niedozwolone), oraz grafiki o wymiarach powyżej 250x150 pikseli lub 500x60 pikseli - sygnatura przekraczająca wskazane rozmiary zostanie usunięta. Każdy użytkownik musi dokonać wyboru czy chce mieć tekst czy grafikę, gdyż dozwolone jest posiadanie tylko jednego rodzaju podpisu. Ograniczenie wielkości i rodzaju sygnatury nie dotyczy moderacji forum. n) użytkowników obowiązuje zakaz używania czerwonego koloru- jest on zarezerwowany dla moderacji forum. §6. Zwracaj uwagę na: a) umieszczenie tematu we właściwym dziale, tytuł tematu powinien przybliżać treść, która będzie zamieszczona w temacie, c) jeżeli masz napisać wiadomość typu "ja tez nie wiem" - nie pisz nic - poczekaj. Polityka prywatności: § 1. Wszystkie dane osobowe przetwarzane są przez forum Klub Audi PL zgodnie z przepisami ustawy z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.). § 2. Dane osobowe są gromadzone, przechowywane i wykorzystywane przez wydawcę forum Klub Audi PL za zgodą ich właścicieli, zgodnie z prawem i z zachowaniem należytych procedur oraz w sposób gwarantujący ich bezpieczeństwo. Administratorzy mogą wykorzystywać dane osobowe tylko i wyłącznie w celu zapewnienia właściwej obsługi użytkowników. § 3. Każdy użytkownik ma prawo do weryfikacji, modyfikacji i usunięcia swoich danych osobowych. § 4. Skasowanie konta odbywa się TYLKO w następujący sposób: - następuje zmiana nazwy konta (na numerek) - konto zostaje "wyczyszczone" ze wszystkich danych personalnych, - użytkownik zostaje zbanowany, Usunięcie danych i ban na forum jest ostateczne - bez możliwości cofnięcia decyzji. Polityka prywatności dotycząca plików cookies: §1. Czym są pliki „cookies”? oprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. §2. Do czego używamy plików „cookies”? Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. §3. Jakich plików „cookies” używamy? Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności. §4. Czy pliki „cookies” zawierają dane osobowe Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. §5. Usuwanie plików „cookies” Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej. Wydawca forum Klub Audi PL nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników, lecz dołoży wszelkich starań, aby treści zamieszczane na serwerze forum Klub Audi PL były zgodne z obowiązującym prawem.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.