doomelek Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2012 WitamOgólnie to odkąd mam B6 to zalewam ją olejem 5W40 Motul'a spełniający normę 505.01 (norma VW dla silników z pompo-wtryskami). Niestety ostatnio trochę mi Audiczka nawaliła i okazało się, że wytarty jest wałek rozrządu oraz szklanki co niby jest normalne w tych silnikach.Mechanik powiedział mi, że w sumie po co leję taki drogi olej bo wystarczy Castrol'a za stówkę z hakiem bo on taki zalewa i wszystko jest ok a po drugie co mnie bardziej zdziwiło to, że najlepiej to byłoby zalać olej 10W40. Wytarcie wałka i szklanek sugeruje, że autko ma już przejechane "parę" km i z powodu ogólnych większych luzów w silniku lepiej zalać półsyntetyk bo będzie lepsze smarowanie i będzie ciszej chodził.Ja rozumiem, że w starym dieslu na zwykłej pompie wtryskowej tak się z olejami robiło ale czy w przypadku tego silnika na pompo-wtryskach też tak można ???Niestety nie znam oryginalnego przebiegu silnika.
Jeżu Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) Nigdy!!! Jakie 10w40? Zmień tego "pana" szybciutko.... Za chwile zafunduje Ci zakup "nowej audiczki". Bo Pd poleciały bo turbina bo tamto... Sorki za "szorstki" język Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez Jeżu 1
doomelek Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Ogólnie to takiej odpowiedzi oczekiwałem Ja mu nie pozwoliłem wlać innego oleju niz ten co mu dałem czyli Motul'a 5W40 tylko z czystej ciekawości pytam tutaj na forum czy to co on twierdzi jest prawdą. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jakie są róznice w smarowaniu starych silników i nowych ale wiem, że czasem "diabeł" może tkwić w szczegółach bo chyba nie na darmo oleje musza spełniać inne normy do zykłych silników inne do PD a inne z DPF no chyba, ze jest to tylko chwyt marketingowy !!Niby on twierdzi, że pompo-wtryski i tak sa smarowane i chłodzone olejem napędowym a nie silnikowym i im nic to nie zaszkodzi....... ?
Rekomendowane odpowiedzi